TC12-K002 (RoHS) Relais 12 V 720 Ohm 150 VAC/DC 1.25A 2 Wechsler
Dit kon ik erover vinden…
Geen datasheet
Dit topic is gesloten
Golden Member
TC12-K002 (RoHS) Relais 12 V 720 Ohm 150 VAC/DC 1.25A 2 Wechsler
Dit kon ik erover vinden…
Geen datasheet
Golden Member
Om terug te komen op mijn vraag die ik laatst had gesteld over de mosterd variant die ik had waar niemand echt een goed antwoord op kon geven…
Zojuist kwam ik dit tegen..
Ik ging altijd hier vanuit:
Vandaar dat ik telkens in de knoop zat met die zwarte ring op het einde…
Dus het lijkt mij een “case closed”
Moderator
Op 20 augustus 2022 13:04:09 schreef 6502:
Geweldig Aart, met die voorzet kon ik 'm makkelijk terugvinden: het is inderdaad de Elektuur Surround Sound Decoder uit januari 1995.Dat het geen hedendaags nut meer heeft wist ik niet voordat ik wist wat het was, natuurlijk
edit: we zaten tegelijk in de oude Elektuurs te zoeken
Ha leuk, die heb ik ook .
Deze decoder heeft zeker nog wel nut als je, net als ik, geen versterker gebruikt met 5.1 (of meer), HDMI, USB, etc. Het digitale komt hier niet verder dan een DACmagic 100.
Het voordeel van deze decoder is de center uitgang. Die mis ik toch wel op mijn, ook analoge, decoder SS-79 van Kenwood (die vond ik voor een schijntje op fleebay).
[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 25 augustus 2022 20:32:46 (12%)
Special Member
Golden Member
@Arco, wederom bedankt !
Ik vermoed dat wat Arco gevonden heeft een relatief "compatible" ding is: De marking is niet zoals in dat datasheet staat.
Golden Member
Haha ben ik niet de enige die dat dacht…
Ik denk dat de OP is beter moet kijken naar de inscriptie die onder CQ545G staat. Maar
Want er staats iets van B1..45 ofzo.
Misschien ff een keer goed onder daglicht houden en goeie foto’s maken, misschien is de tekst te achterhalen die er staat
Moderator
De markering is 'wat' onduidelijk, ik meen B1045 te lezen.
Dan is het een MBR1045. https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mbr1035-d.pdf
Golden Member
Het zou goed kunnen zijn Henry, vind het een beetje lastig om te zien. ik zie er ook een 5 in maar blijft gissen zo om een duidelijk antwoord te kunnen geven, zijn er toch betere foto’s nodig
Moderator
Zover ik weet heeft een MBR1545 3 pootjes.
Golden Member
Dat hoef niet altijd iets te zeggen, ik zie wel een inkeping zitten, kan de lichtval zijn maar kan zijn dat het standaard in z’n case zit. De achterzijde kan ook als pin2 gebruikt worden.
Maar dan zou je ‘m weer ff moet doorpiepen of het een enkele of dubbele diode is.
Maar zo blijf je gissen zie er ook nog wel een 6 in maar hoe langer ik naar blijf kijken des te meer opties dat ik zie
Had graag een duidelijke foto gezien, wordt toch wel heel benieuwd nu
Golden Member
Het is echt een 2-poter hoor.
Voor de liefhebbers :
[Bericht gewijzigd door bprosman op donderdag 15 september 2022 10:36:32 (13%)
Dan is mijn gok: https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mbrb1045-d.pdf
maar dan waarschijnlijk een "compatible" device, omdat op eerste gezicht (ik heb niet langer dan 2 sec gezocht) er dan MR bij had moeten staan. edit: Oh... de jouwe is wel OOK van ONsemi.
Edit: Oh verrek. Henry had dit al gezien voordat de betere foto kwam.... Ik haal het er niet uit op de eerste foto.
Golden Member
Henry had het juiste antwoord!
Op 14 september 2022 23:19:02 schreef Henry S.:
Dan is het een MBR1045. https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mbr1035-d.pdf
Voortaan duidelijke foto van alle text
Special Member
Met die eerste foto win je inderdaad World Press Photo of de Gouden Camera niet...
Moderator
Op 15 september 2022 07:38:25 schreef Dave013:
Dat hoef niet altijd iets te zeggen, ik zie wel een inkeping zitten, kan de lichtval zijn maar kan zijn dat het standaard in z’n case zit. De achterzijde kan ook als pin2 gebruikt worden.
Dat laatste zou bij een D2pak versie kunnen, maar niet bij TO220.
De MBR1545 is idd een 3 poter, het volledige typenr daarvan is MBR1545CTG. En deze heeft het hele typenr op de behuizing staan.
De foto van bprosman had ik even in paint.net gegooid, door wat te spelen met het contrast etc kon ik een halve 0 ontdekken.
Golden Member
Ahaaaa dat was jou geheime truuk!
Slim…
Misschien had de bouwer zelf een pootje er afgehaald, heb het zelf ook wel eens gedaan, als het niet anders kan…
Awel met halve info blijft het gissen, gelukkig heeft de OP deze keer een duidelijk foto geplaatst!
mét CE
Dat staat er toch op? 11Vac. Zo te zien Epcos.
Welk probleem probeer je op te lossen door zo'n ding te vervangen? Als je dat erbij vertelt, dan zou de lezer een mening kunnen hebben over het al dan niet zinvol zijn van vervangen...
Moderator
S07K11, zijn nog heel, en nee niet vervangen door een TVS.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 25 september 2022 16:58:26 (45%)
Golden Member
Dat staat er toch op? 11Vac.
Als ik dat wist zou ik het hier niet vragen toch ?
Maar bedankt dan weet ik een waarde.
Welk probleem probeer je op te lossen door zo'n ding te vervangen? Als je dat erbij vertelt, dan zou de lezer een mening kunnen hebben over het al dan niet zinvol zijn van vervangen.
Er is geen probleem wat ik probeer op te lossen maar voor zover ik weet zitten deze dingen op de ingang om die te beschermen tegen stoorsignalen die lange leidingen op kunnen pikken.
Daar zo'n ontwerp al 20 jaar oud is dacht ik dat een TVS diode het zelfde kan doen en wat moderner is, niet in dit paneel maar als je zo een paneel hedendaags zou ontwerpen.
S07K11, zijn nog heel, en nee niet vervangen door een TVS.
Waarom niet ? (in een nieuw ontwerp, niet hier) Niet om eigenwijs te doen maar om te willen leren.
Moderator
Een VDR is robuuster.
Dit topic is gesloten