Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 10

Dit topic is gesloten

Dave013

Golden Member

TC12-K002 (RoHS) Relais 12 V 720 Ohm 150 VAC/DC 1.25A 2 Wechsler

Dit kon ik erover vinden…
Geen datasheet

Dave013

Golden Member

Om terug te komen op mijn vraag die ik laatst had gesteld over de mosterd variant die ik had waar niemand echt een goed antwoord op kon geven…

Zojuist kwam ik dit tegen..

Ik ging altijd hier vanuit:

Vandaar dat ik telkens in de knoop zat met die zwarte ring op het einde…

Dus het lijkt mij een “case closed” :)

Henry S.

Moderator

Op 20 augustus 2022 13:04:09 schreef 6502:
Geweldig Aart, met die voorzet kon ik 'm makkelijk terugvinden: het is inderdaad de Elektuur Surround Sound Decoder uit januari 1995.

Dat het geen hedendaags nut meer heeft wist ik niet voordat ik wist wat het was, natuurlijk ;-)

edit: we zaten tegelijk in de oude Elektuurs te zoeken :-)

Ha leuk, die heb ik ook :).

Deze decoder heeft zeker nog wel nut als je, net als ik, geen versterker gebruikt met 5.1 (of meer), HDMI, USB, etc. Het digitale komt hier niet verder dan een DACmagic 100.

Het voordeel van deze decoder is de center uitgang. Die mis ik toch wel op mijn, ook analoge, decoder SS-79 van Kenwood (die vond ik voor een schijntje op fleebay).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 25 augustus 2022 20:32:46 (12%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
bprosman

Golden Member

Waarom krijg ik hier geen Google resultaten op ? Voor zover ik kan zien de CQ545G van ON Semi

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik vermoed dat wat Arco gevonden heeft een relatief "compatible" ding is: De marking is niet zoals in dat datasheet staat.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Dave013

Golden Member

Haha ben ik niet de enige die dat dacht…

Ik denk dat de OP is beter moet kijken naar de inscriptie die onder CQ545G staat. Maar
Want er staats iets van B1..45 ofzo.
Misschien ff een keer goed onder daglicht houden en goeie foto’s maken, misschien is de tekst te achterhalen die er staat

Henry S.

Moderator

De markering is 'wat' onduidelijk, ik meen B1045 te lezen.
Dan is het een MBR1045. https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mbr1035-d.pdf

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Dave013

Golden Member

Het zou goed kunnen zijn Henry, vind het een beetje lastig om te zien. ik zie er ook een 5 in maar blijft gissen zo om een duidelijk antwoord te kunnen geven, zijn er toch betere foto’s nodig

Henry S.

Moderator

Zover ik weet heeft een MBR1545 3 pootjes.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Dave013

Golden Member

Dat hoef niet altijd iets te zeggen, ik zie wel een inkeping zitten, kan de lichtval zijn maar kan zijn dat het standaard in z’n case zit. De achterzijde kan ook als pin2 gebruikt worden.
Maar dan zou je ‘m weer ff moet doorpiepen of het een enkele of dubbele diode is.
Maar zo blijf je gissen :) zie er ook nog wel een 6 in maar hoe langer ik naar blijf kijken des te meer opties dat ik zie
Had graag een duidelijke foto gezien, wordt toch wel heel benieuwd nu

bprosman

Golden Member

Het is echt een 2-poter hoor.
Voor de liefhebbers :

[Bericht gewijzigd door bprosman op donderdag 15 september 2022 10:36:32 (13%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dan is mijn gok: https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mbrb1045-d.pdf
maar dan waarschijnlijk een "compatible" device, omdat op eerste gezicht (ik heb niet langer dan 2 sec gezocht) er dan MR bij had moeten staan. edit: Oh... de jouwe is wel OOK van ONsemi.

Edit: Oh verrek. Henry had dit al gezien voordat de betere foto kwam.... Ik haal het er niet uit op de eerste foto.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Dave013

Golden Member

Henry had het juiste antwoord!

Op 14 september 2022 23:19:02 schreef Henry S.:
Dan is het een MBR1045. https://www.onsemi.com/pdf/datasheet/mbr1035-d.pdf

Voortaan duidelijke foto van alle text

Arco

Special Member

Met die eerste foto win je inderdaad World Press Photo of de Gouden Camera niet... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dave013

Golden Member

Hahaha joh
Ach ja oefening baart kunst!

Henry S.

Moderator

Op 15 september 2022 07:38:25 schreef Dave013:
Dat hoef niet altijd iets te zeggen, ik zie wel een inkeping zitten, kan de lichtval zijn maar kan zijn dat het standaard in z’n case zit. De achterzijde kan ook als pin2 gebruikt worden.

Dat laatste zou bij een D2pak versie kunnen, maar niet bij TO220.

De MBR1545 is idd een 3 poter, het volledige typenr daarvan is MBR1545CTG. En deze heeft het hele typenr op de behuizing staan.

De foto van bprosman had ik even in paint.net gegooid, door wat te spelen met het contrast etc kon ik een halve 0 ontdekken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Dave013

Golden Member

Ahaaaa dat was jou geheime truuk!
Slim…

Misschien had de bouwer zelf een pootje er afgehaald, heb het zelf ook wel eens gedaan, als het niet anders kan…
Awel met halve info blijft het gissen, gelukkig heeft de OP deze keer een duidelijk foto geplaatst!

bprosman

Golden Member

Weer eens een VDR (?) Vraagje. Weet iemand welke waarde dit is ?
Dit zit op de ingang van een alarmsysteem (met EOL weerstand). Zou het in deze tijd een idee zijn om zo'n ding te vervangen door een TVS of zeg ik dan iets doms ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
EricP

mét CE

Dat staat er toch op? 11Vac. Zo te zien Epcos.

Welk probleem probeer je op te lossen door zo'n ding te vervangen? Als je dat erbij vertelt, dan zou de lezer een mening kunnen hebben over het al dan niet zinvol zijn van vervangen...

Henry S.

Moderator

S07K11, zijn nog heel, en nee niet vervangen door een TVS.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 25 september 2022 16:58:26 (45%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
bprosman

Golden Member

Dat staat er toch op? 11Vac.

Als ik dat wist zou ik het hier niet vragen toch ? ;)
Maar bedankt dan weet ik een waarde.

Welk probleem probeer je op te lossen door zo'n ding te vervangen? Als je dat erbij vertelt, dan zou de lezer een mening kunnen hebben over het al dan niet zinvol zijn van vervangen.

Er is geen probleem wat ik probeer op te lossen maar voor zover ik weet zitten deze dingen op de ingang om die te beschermen tegen stoorsignalen die lange leidingen op kunnen pikken.
Daar zo'n ontwerp al 20 jaar oud is dacht ik dat een TVS diode het zelfde kan doen en wat moderner is, niet in dit paneel maar als je zo een paneel hedendaags zou ontwerpen.

S07K11, zijn nog heel, en nee niet vervangen door een TVS.

Waarom niet ? (in een nieuw ontwerp, niet hier) Niet om eigenwijs te doen maar om te willen leren.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten