Je kunt ook ir. zijn in zaken die geen electrotechniek zijn...
Nogmaals dat haal ik niet uit je startpost. Wat mij betreft hoef je nikst te snappen over elektrotechniek en kan je prima IR zijn. Maar dan zou ik wel een start post van niveau verwachten.
Ik denk dat je niet weet wat TCP/IP is en ik weet zeker dat je een discussie op dat onderwerp gaat verliezen, omdat je spreekt met iemand die daar toevallig _wel_ een hoop vanaf weet, zowel academisch als praktisch.
ij kan beter niet denken zo veel is voor mij al duidelijk. Tipje van sluier, IP staat voor internet protocol en dat hoefde ik niet eens op te zoeken, maar wat heeft dan met een RJ45 stekker te maken.
Niet beledigd, maar ik vind het bijzonder dom en daarom vervelend.
Dan had je maar een betere startpost moeten maken. Maar het is wel erg kinderachtig dat je zo je ongenoegen tot uiting brengt dat is weinig professioneel.
Ik geef ook enkel meer als voorbeeld aan dat ik eerst zou proberen of er voor die PLC wel een module bestaat dat is toch niet meer dan logisch?
Heb je bedacht dat dit impliceert dat je denkt dat ik dat niet zelf had kunnen bedenken? Het is sociaal een beetje hetzelfde als mansplaining.
Hoe moet ik nu weten wat je allemaal zelf al heb bedacht? Nogmaals ik had in de start post geen idee wie je was wat je functie en je titels zijn. Op basis van deze startpost kom je over als iemand die net komt kijken een stagiair wat mij betreft.
Als je dit als mansplaining opvat is er iets goed mis met je. Ik twijfel meer aan jouw sociale vaardigheden omdat je mij maar steeds beledigd maar je niet snapt dat je daar zelf ook verantwoordelijk voor bent.
Bestaat er een product wat deze (of een serie van dit soort schakelaars) kan vervangen, zodat er via een RJ-45 stekker een aansturing kan plaatsvinden?
Dit spreekt jezelf toch volledig tegen dat je dat zelf al had gedacht aan een PLC met lan verbinding? Deze uitspraak komt meer overeen met iemand die geen idee heeft wat een PLC is. En dan ga je mij aanvallen ja maar dat kan ik zelf allemaal wel bedenken.
Het antwoord op deze quote weet je dan eigenlijk al in grote lijnen en voor IR verwacht ik dan een meer specifieke vraag. En dat is wat ik bedoel je start post laat niet zien wie je bent en dat kan ik ook niet helpen.
Goed, je weet dus echt niet ir. voor staat en je bent te lui om mijn berichten te lezen of de inhoud daarvan te begrijpen.
JE houd maar niet op met mij te beledigen.
Ik weet heel erg goed waar IR voor staat.
Ik ben nog nooit lui geweest
IK denk als het om intelegentie gaat ik net zo slim ben als jij of haal jij geen 145? Maar het is gewoon erg kinderachtig als je steeds moet vertellen ik ben IR.
Ik ben normaal prima in staat om alle berichten te begrijpen maar als er vage omschrijven staan haak ik af.
ik nu op amateuristische wijze probeer te doen,
Daarom dacht ik ook niet dat ik met een IR van doen had het oogt allemaal amateuristisch. En daarmee bedoel ik dan enkel hoe kan ik dan weten dan je een IR bent. En hoe kan ik dan weten dat je al allemaal oplossingen had kunnen bedenken en ook gedaan hebt.
Het is alleen zo dat om fouten te kunnen vinden in systemen dat je eerst exact moet weten wat het systeem hoort te doen en aangezien er een berg kabels in- en uitkomen is dat zeer zeker niet evident.
Hoezo. je hebt een schema.
Je weet wat de storing is en dus weet je ook hoe het wel hoort te werken.
Je denkt aan een relais, dat is minder dan 1 minuut aan meetwerk.
Zo heel gericht ga ik ook te werk.
Als die kabels en de rest heeft er niet veel mee te maken. Maar ook dan ga je systematisch te werk. Als ik vanuit het relais iets raars meet wat verder niets met een defect relais te maken heeft dan ga ik die afwijkende meting volgen. Omdat ik nooit schema's heb pak ik die draad beet een volg die door de draadkoker nr war die heen gaat. Gaat dat naar een kabel toe dan volg ik die kabel. Kortom ik zie wel waar ik uit kom.
Maar het is zeker niet evident sterker nog ik weet gewoon dat er maar heel erg weinig mensen zijn die dat goed kunnen. Het is veel meer als een schema kunnen lezen het is ook iets met aanleg voor storing zoeken en pitbull mentaliteit. Niet kunnen stoppen totdat het probleem gevonden is.
Jij denkt dat dit eenvoudig is
Nee dat is alles behalve eenvoudig. Maar het is toevallig wel 1 van mij specialiteiten. Jouw specialiteit is bv TPC/IP en programmeren ik ga ook niet doen of daar goed in ben hoewel ik best redelijk in C kan programmeren.
Maar toch als het om 1 relais waarvan je denkt dat die niet schakelt dan doet die PLC, de kast de bekabeling de rest er niet meer toe. Je meet dan direct op dat relais. Als het moet schakelen dan krijgt hij een spanning op de A1 en A2 contacten wat de aansluitingen zijn voor de spoel. Dan meet je die spanning, staat er 230V op die contacten en het relais is niet geschakelt dan bingo probleem gevonden. Dat is toch niet zo heel moeilijk?
Als dit relais bv geschakeld word door een aantal externe schakelaars en of sensoren ook dan doen die kabels er niet zo heel veel toe. Meestal haal ik die kabels dan even los uit de rijgklemmen en leg tijdelijk een directe verbinding tussen die rijgklemmen. Maar dat ga je pas doen als je geen spanning op het relais meet en die er wel hoort te zijn.