Wounded in Action part 5.

Op 1 januari 2023 13:18:11 schreef SparkyGSX:
Ik denk dat ze een stagair bezig moesten houden.

ik verkoop bandkabel, en de webshop snapt lengte niet. Dus je bestelt 20 dm van het spul. Op een dag had ik ineens een stapel van 20 decimeters klaar voor verzending liggen. Idd.., stagiaire.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Valt nog mee dat de stagair wist wat 'dm' betekent en niet 20 dekameter had afgeknipt..... >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Op 2 januari 2023 06:34:23 schreef rew:
[...]ik verkoop bandkabel, en de webshop snapt lengte niet. Dus je bestelt 20 dm van het spul. Op een dag had ik ineens een stapel van 20 decimeters klaar voor verzending liggen. Idd.., stagiaire.

Hmm. Je hebt hem toch wel bij wijze van straf 2 van die stukken netjes aan elkaar laten zetten. :+

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fatbeard

Honourable Member

Dat was dus geen stagair maar een aplaio zonder toezicht... :+
aankomend plaatsvervangend leerling assistent in opleiding

Bij Farnell ooit 500 3-polige SMD headertjes besteld. Gingen per 10.
Je raadt het al: 50 zakjes met daarin elk 10 losse SMD connectortjes...
Gebeld of dat niet op rol kon: "nee meneer, dat is zoals wij het aangeleverd krijgen". |:(
Als ik ze terugvind komen ze wel op de advertenties tevoorschijn.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Klagen bij Farnell heeft niet echt geholpen...

Heb nu 35 QFP ic's ontvangen. Netjes in een antistatisch doosje. Alleen is het een doosje voor tssop ic's. De QFP's zijn 2mm te groot daarvoor, dus wat doe je dan:
Je propt ze er gewoon in door erop te duwen. (13 van de 35 dus met kromme poten... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Wat ook leuk is, gewone DIL voetjes in antistatisch schuim, en de ic,s zelf los in een zakje gemieterd.. |:(

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 2 januari 2023 14:21:49 schreef Arco:
(13 van de 35 dus met kromme poten... :( )

Het blijkt lastig te zijn om te spotten wanneer ze "een klein beetje" verbogen zijn. Ik heb in ieder geval een grotere "failure rate" bij het solderen van chips met zo'n behandeling dan bij degenen die wel netjes behandeld zijn. Kortom: "I don't trust the 22 that seem fine at fist sight" vind ik een valide standpunt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Als ze ze er gewoon schuin in hadden gelegd (een kant op de bodem, andere tegen de zijkant) dan was er geen probleem geweest...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

komt gewoon omdat het personeel wat verpakt en verstuurt nada kennis heeft van wat ze in handen hebben, net als 85% van wat er bij zo'n tent werkt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Turbokeu

Golden Member

Mijn beurt.
Had nog een 6-tal oesters over van nieuwjaarsdag, woensdagmiddag laatstleden was een goed moment om ze te verorberen (lekker en daarbij ook nog een gezonde dosis jodium).
Ik gebruik voor het openen een echt en smal oestermes uit Cancale (Bretagne) en een soort kunststoffen flapje (ook uit Cancale) ter bescherming.

Ik open al 40-45 jaar regelmatig oesters, tot nu toe nooit een probleem voorgehad.
Echter bij de voorlaatste weerbarstige (holle oesters zijn het lastigst om te openen) oester was het raak.
Terwijl ik volle kracht uitoefende om het oestermes tussen de twee schelpen te krijgen schoof het mes uit, dwars door het flapje en uiteindelijk in mijn handpalm...

Cindy stond naast mij en sloeg gelijk lijkwit uit toen ze mijn hand zag met het mes en het flapje er nog in.
Mijn eerste reactie was impulsief het mes uit mijn hand te trekken waarna natuurlijk het bloed uit de wond gutste.
Direct hand onder de koudwaterkraan en nadien geprobeerd de bloeding te stoppen/drooghouden met hopen keukenpapier (is uiteindelijk gelukt).
De keuken leek een beetje op een scene uit de film 'Chainsaw massacre' door al het bloed. ;)
Op het moment zelf heb ik relatief weinig pijn ondervonden, het is pas 's avonds dat ik mijn hart met zeer pijnlijke golven door mijn hand voelde kloppen.

Het oestermes is zo'n kleine 2.5 cm in mijn handpalm gedrongen ter hoogte van de onderkant van de duim (waar de handpalm het dikst is).
Dadelijk getest of er geen zenuwen/pezen geraakt werden door alle vingers regelmatig te bewegen en te testen of ik overal nog gevoel had, oef, alles OK...
Na twee dagen met steriele compressen en verband + cicatriserende zalf en een zwaar opgezwollen blauwe hand ziet het er weer beter uit (ik heb enkel nog regelmatig tintelingen in mijn vingertoppen).

Alhoewel ik gek ben op oesters (mijn record is 96 stuks in één week) open ik de volgende weken/maanden geen oesters meer...

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Wow, dat is nou echt "Wounded in Action"!
Spoedige beterschap gewenst!!

Sine

Moderator

Keu ... ouwe brokkenpiloot die je bent ;)

Daar moet je toch langzaam eens mee ophouden.

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 7 januari 2023 12:59:24 (37%)

Thevel

Golden Member

Op 7 januari 2023 12:34:45 schreef Turbokeu:
Alhoewel ik gek ben op oesters (mijn record is 96 stuks in één week) open ik de volgende weken/maanden geen oesters meer...
[bijlage]

Ik zal er nog geen enkele in 96 jaar eten, brrrrrr.

pietplof

Golden Member

Turbokeu,.
Heb je nog gezwijnd.
Mijn achterbuurvrouw deed iets vergelijkbaars maar nam ook nog even een peesje mee.
Nu na enkele operaties en vrij veel pijn gaat het weer maar ze is wel twee jaar verder en één vinger minder.

O ja nog een, wellicht overbodig, advies.
Mocht je ooit nog eens jezelf lekprikken en meteen de zaak willen ontsmetten.... Geen jodium daar , als er een pees( je)
Is doorgesneden trekt deze zich onmiddellijk terug en heeft de chirurg vervolgens een heidense klus het ding te herstellen.

festina lente
revado

Honourable Member

Op 7 januari 2023 13:11:37 schreef Thevel:
[...]Ik zal er nog geen enkele in 96 jaar eten, brrrrrr.

Ik ook niet, als ik die dingen zie alleen al...

Maar dat het pijn heeft gedaan bij @Turbokeu id wel zeker.
Sterkte met de hand in ieder geval.

@Turbokeu,
Beterschap!
Maar eh, waarom sla je niet met een hamer op die schelp? Dat is toch veel veiliger en gemakkelijker.

Op 7 januari 2023 13:11:37 schreef Thevel:
[...]Ik zal er nog geen enkele in 96 jaar eten, brrrrrr.

Als de hongerwinter eraan komt, dan eet ik er misschien wel eentje.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op zaterdag 7 januari 2023 19:12:03 (47%)

Ik had ook en keer een bloederig grapje: met een kloofbijl aan het einde van een middagje koven waren mijn armen een beetje moe en hield ik de bijl niet meer goed in bedwang. Die slag eindigde in mijn rechter grote teen, eerste kootje, over het gewricht heen en dan nog een stukje voet. Het was een mooie gave snee, bijl was goed scherp. Ik was alleen en moest dus zelf gaan verbinden: via de tuindeuren naar binnen, aan de andere kant van de kamer pleister en jodium uit een la gepakt, dan weer oversteken naar de keuken om de schaar te pakken. Eerst een pleister om te teen, daar nog een tweede bij om de cirkel rond te maken, dan nog een pleister voor het gewricht op de voet, zo de wond wat dicht getrokken met de huidranden bij elkaar. En toen lagen overal bloedstempeltjes op de vloer, gelukkig plavuizen dus met een natte doek snel klaar. Toen maar even gaan zitten, werd toch even iets licht in het hoofd.
Gelukkig net de pees bovenop de teen niet geraakt, wel het gewricht een beetje beschadigd, dat voel ik nog af en toe bij wandelen en hardlopen, terwijl het nu toch al een paar jaar geleden gebeurd is. Verder is het deel van de snee op de voet niet zo netjes aan elkaar gegroeid waardoor daar ene vrij breed litteken zit, dat laat ik wel een keer wegsnijden, want het irriteert nog wel eens.
Als kind een keer een gaatje willen prikken in een bus kontaktspray, de bus stond al een tijdje en de druk was weg. Gaatje prikken met een tot priem gepromoveerd driehoekig vijltje en "dus" uitgeschoten tot in het bod van de muis links, dat krijg je dan als je rechts bent. Dat bloedde meer dan die bij in mijn teen.
Ik ga voortaan wel veel voorzichtiger te werk, zo'n verwonding is nog tot daar aan toe maar weken niet wandelen of hardlopen is niet fijn.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.

Het oestermes is zo'n kleine 2.5 cm in mijn handpalm gedrongen ter hoogte van de onderkant van de duim (waar de handpalm het dikst is).
Dadelijk getest of er geen zenuwen/pezen geraakt werden door alle vingers regelmatig te bewegen en te testen of ik overal nog gevoel had, oef, alles OK...
Na twee dagen met steriele compressen en verband + cicatriserende zalf en een zwaar opgezwollen blauwe hand ziet het er weer beter uit (ik heb enkel nog regelmatig tintelingen in mijn vingertoppen).

door een incident van mezelf jaren geleden weet ik dat je dit beter na laat zien. in de 90's ben ik eens door een raam in een deur gelopen tijdens wat zomerse gekkigheid. een winkelhaak van 5cm in mn pols opgelopen, bloedde goed maar geen aders geraakt. op de ehbo wilde men al gaan hechten, immers ik kon alles nog bewegen, op en neer. echter de dienstdoende jonge arts vertrouwde het niet helemaal en liet een meer ervaren collega oppiepen. die zei al snel, dit moet geopereerd worden. er waren 2 pezen doorgesneden die waren al teruggeschoten. andere pezen vingen het bewegen van mn duim wel op maar niet de kracht, iets waar je op dat moment niet fatsoenlijk op kunt testen. dat ze die pezen ook echt hersteld hebben kon ik nog jaren merken als ik die hand gestrekt draaide, het dikkere stuk in de pezen waar deze aanelkaar waren gezet voelde ik in mn pols.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Turbokeu

Golden Member

Op 7 januari 2023 12:59:10 schreef Sine:
Keu ... ouwe brokkenpiloot die je bent ;)

Daar moet je toch langzaam eens mee ophouden.

Zoveel brokken maak ik toch niet?

Op 7 januari 2023 13:11:37 schreef Thevel:
[...]Ik zal er nog geen enkele in 96 jaar eten, brrrrrr.

Op 7 januari 2023 15:12:44 schreef revado:
[...]
Ik ook niet, als ik die dingen zie alleen al...

Jullie weten niet wat lekker is... ;)
Volop mineralen en jodium, en vetarm.

Op 7 januari 2023 19:10:44 schreef ohm pi:
@Turbokeu,
Beterschap!
Maar eh, waarom sla je niet met een hamer op die schelp? Dat is toch veel veiliger en gemakkelijker.

Dank u.
Wat betreft oesters: Zo werkt het niet, met het oestermes zoek je een weg tussen de twee schelpen en snijd je de sluitspier door waarna je de schelpen kan scheiden en de oester lossnijden.
Het oestervlees wordt vervolgens verorberd uit de schelp, al dan niet met een snuifje zwarte peper en een paar druppels citroensap.
Je wil ten allen tijde vermijden dat er stukjes schelp tussen het oestervlees/oestersap terechtkomen hetgeen zéér onappetijtelijk is.

Elke keer dat we een weekje naar Bretagne reizen keren we terug met 192 oesters (16 kistjes van 12 oesters) voor mezelf, mijn zonen, mijn vader en mijn schoonvader.
We kopen die rechtstreeks bij de oesterkweker (5€/kistje), vers opgevist uit grote bassins met gefilterd zeewater (na het oogsten in zee worden ze daarin enkele dagen bewaard in kratten tot de verkoop).

Ondertussen geen verband of zalf meer, gewoon bloot aan de lucht.
De wond is al mooi geheeld, de zwellingen zijn nagenoeg weg (het kriebelt wel nogal, teken dat het geneest) en geen beperkingen in de vingers.
Al met al is het eigenlijk maar een diepe snee met veel bloedverlies en zonder gevolgen i.t.t. wat ik hier lees van sommige 'Wounded in action' perikelen van andere leden.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
GJ_

Moderator

Het water loopt mij in de mond.

De visboer staat hier nu tegenover, gelijk maar een kistje halen...

revado

Honourable Member

Wel heel apart dat iemand oesters of heerlijk vindt of er van gruwelt.

mel

Golden Member

Op 10 januari 2023 11:29:38 schreef revado:
Wel heel apart dat iemand oesters of heerlijk vindt of er van gruwelt.

Ik vind ze vreselijk..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Mss zoiets aantrekken voor de volgende keer, ;-)

harry64

Golden Member

Op 10 januari 2023 10:47:53 schreef Turbokeu:
kistjes van 12 oesters rechtstreeks bij de oesterkweker 5€/kistje, vers opgevist uit grote bassins met gefilterd zeewater (na het oogsten in zee worden ze daarin enkele dagen bewaard in kratten tot de verkoop).

Da's een koopje.
Verder kamp oester :9~