Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

revado

Honourable Member

Op 5 maart 2023 15:54:06 schreef Lucky Luke:
Misschien de onlinekabelshop mailen/bellen? https://www.onlinekabelshop.nl/over-ons/de-winkel
Ik zie het op hun site zo snel niet, maar misschien kunnen ze er toch aan komen?

Die kan ik ook eens vragen, dank voor de tip.
Ik heb een paar groothandels , zoals Romal al gevraagd maar die kunnen niet leveren.

Arco

Special Member

Ik zoek vellen transparante zelfklevende folie die je met laserprinters kunt bedrukken.
Formaat A4 of A3 in matte uitvoering. (alles wat ik vind is glanzend, en da's niet de bedoeling...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Is Avery Zweckform L7567 geschikt?

(Ik weet niet meer wat ik destijds als 'print sticker' bij het heated bed van mijn 3d printer kocht, wel dat het eigenlijk een Avery etiket was, en min-of-meer transparant. Dus ik weet niet of dat 'deze' is die ik hierboven noem. Maar het lijkt er op.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Arco

Special Member

't Is om een alu front van nieuwe tekst te voorzien (oude is eraf gesleten).
Moet voor de laser hittevast zijn. En glanzende folie valt veel te veel op...

Ik zal eens bij Avery kijken...

[edit]
Heb toch nog deze gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/32850681519.html
Ik test wel vooraf even of ze inderdaad 'laserproof' zijn, heb daar niet zoveel vertrouwen in...

Ik heb in het verleden al eens een laser drum om zeep geholpen doordat men per ongeluk niet hittevaste film had opgestuurd...
De gesmolten plastic zat echt overal... :(

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 6 maart 2023 15:21:12 (49%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
revado

Honourable Member

Is dit iets misschien?

https://agodeo.com/product/vinyl-sticker-paper-matte/

Bol verkoopt het onder andere.
Het is niet helemaal A4,maar dat zal geen groot probleem zijn.

Arco

Special Member

Is me niet helemaal duidelijk wat je dan precies krijgt... (er staat bij 'color:white')

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Anoniem

Gezien de productbeschrijving lijkt dit me wel wat en de prijs valt nmm ook mee:https://hermalabels.nl/products/gekleurde-etiketten/5864195.html

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb indertijd wat bij Conrad gekocht. Na de avonddis zal ik eens kijken of je er wat aan hebt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

@Arco:
Helaas hier alleen glanzende ovrheadfolie voor laserprinters gevonden.

Mogelijk heb ik hier ooit de folie voor printen al een keer verkocht.

Al iets bij CONRAD gevonden?

TIP:
Als je folie wilt testen doe het dan door een laminator in de hoogste tempratuurstand; liefst tussen twee vellen doorslagpapier, als je dat hebt.
Ik zou je er eventueel nog aan kunnen helpen. Het komt uit de tijd van de carbonnetjes en schrijfmachines....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 6 maart 2023 21:53:07 schreef Tidak Ada:
@Arco:
Helaas hier alleen glanzende ovrheadfolie voor lasrprinters gevonden.

Met dergelijke overheadsheets heb ik toner transfer naar het front van mijn co-labvoeding gedaan.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2016173#2016173
(Gewoon met de strijkbout)

De avery sticker die ik noem is bij bol en bij 123inkt en bij …. te krijgenoop.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 3 februari 2023 20:20:51 schreef henri62:
[...] Nou ik heb de gok gewaagd voor € 7,30 -> na 15 maart weet ik het.

Ik heb ze binnen, zo zijn ze ingepakt en zien ze er uit:

In ieder geval hebben ze niet geprobeerd om ze op te knappen en ze voor nieuw te verkopen en zijn gewoon uitgesoldeerd as is opgestuurd. Logo en opdruk origineel.

Ik heb geen transistor tester, maar de BE/BC overgangen etc meten prima door.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Ze beginnen het te snappen. Voor 7,30 euro lijkt me dat best een redelijke koop.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb een zwik printen ontworpen voor de "goedkope" en "toen verkrijgbare" ZTP7193 DCDC converter. Beschouw het als een 12V->5V DCDC converter.

Nu de volumes van de printen iets omhoog gaan wil ik een groter voorraadje aanleggen dan de eerste 50 die ik gekocht had, en... uitverkocht, "not available for backorder".

Nu kijk ik wat rond en vind ik AP62300TWU-7 . Maar zojuist kom ik er achter dat ook de AP62200 dezelfde footprint heeft. Maar ook de TPS563201DDCR....

OK. Bij "dubbelcheck" is de TSOT26 veel kleiner dan de sot23-6, dus die twee zijn niet zomaar dat ze op dezelfde print zouden passen.

Maar goed. Als ik dus een print ontwerp voor de ene of de andere, dan zou ik graag een search doen, van: "Welke andere fabrikanten hebben chips met dezelfde pinout.

(De "recommended layout" van TI heeft geen baantjes onder het chipje door dus een combined footprint zou dan mogelijk kunnen zijn.

Ik kan natuurlijk op TSOT26 of SOT23-6 filteren, maar dan moet ik met de hand gaan kijken dat b.v. HX3608 een compleet andere footprint heeft. Weet iemand een truuk om dit makkelijker te maken?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Die ZTP7193 is 8 pin en de rest is 6 pin, dus sowieso niet compatible...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat weet ik. Dus ik ga nu mijn print aanpassen en ik zou graag een chip/pinout kiezen waarbij ik tussen verschillende fabrikanten en chips kan wisselen zonder PCBs te moeten herontwerpen. Dus als ik nu vind dat er 20 compatible chips zijn met deze pinout waarvan er 10 "te koop" zijn, dan heb ik er vertrouwen in dat ik niet nog een keer terug naar de tekentafel moet. Maar als ik zeg filterend op SOT23-6 nog een andere pinout vind, dan zou ik graag ook die door de "welke chips zijn compatible" molen willen halen om te zien of die pinout misschien populairder is....

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 16 maart 2023 13:15:34 (21%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Weet iemand een online shop die de ULN2803 in SOIC18-wide behuizing (0.3", normale SOIC is 0.2") heeft?
Ik heb er maar 2 nodig en alleen Mouser en Digikey hebben ze, daar zit je aan 18 euro kosten... :(

Heb ze wel op AliExpress besteld, maar dat gaat te lang duren...

Farnell en RS heeft 'm ook niet.
Reichelt wel, maar daar is de levering nogal onbetrouwbaar. (vaak staat daar 'op voorraad' en komt het artikel weken of maanden later pas)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Reichelt zal ze wel op Ali bestellen, dus dan kan je dat beter zelf doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel

Golden Member

EOO heeft ze liggen maar omdat Norbert momenteel aan het verhuizen is kan er pas over een dag of 10 besteld worden.

Ik heb er hier 2 stuks liggen, als je ze echt snel wil hebben mail je me maar, stuur ik ze wel op.

Arco

Special Member

Dank voor het aanbod,

Ik heb met wat gepriegel en draadjes er twee SOIC16 ULN2003's op gekregen. (had toch maar 3 kanalen nodig)
Niet zo mooi, maar klant wil de apparaten perse op tijd hebben... ;)

(sommige klanten hebben niet veel begrip voor leveringsproblemen van onderdelen helaas...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb pas een MAX31855 print gemaakt maar tijdens het "onderzoeken" voor die print ben ik een andere chip tegengekomen, ik dacht een opvolger van Maxim/Analog Devices, die een hogere resolutie heeft.

Nu overweeg ik om een print te maken voor die opvolger, maar ik kan de chip niet meer vinden. :-(

https://www.analog.com/en/parametricsearch/12990#/p5118=|K&p4999=|…

Duh! Analog zoekmachine kan hem niet vinden, google wel. MAX31856

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Wie weet hoe die kleine (nog net truehole) weerstanden heten, kleiner dan de SFR25?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Op 25 maart 2023 09:38:45 schreef Zonnepaneeltje:
Weerstand 1/8 Watt.

Thanks, op die manier gevonden bij Farnell onder MF12

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

SFR16 was het altijd bij Philips/Vishay. Het is de diameter van het lichaam in tienden van millimeters.

Kennelijk zijn ze er tegenwoordig dus ook in 1,2mm diameter.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 25 maart 2023 19:36:33 (31%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ben op zoek naar ringen + juiste rubbers van een Norton DFP 140 armatuur.
Die dingen zijn denk ik van ergens rond 2001/2002 want binnen in staat een productie datum.

Het ding ziet er ongeveer zo uit: https://www.elektrobode.nl/products/norton-dfa-1-58w-hf-32111585

Het gaat met name om de schroefringen + rubbers. Van die rubbers zijn er twee maten maar ik kan nergens vinden welke ringen dat precies zijn laat staan de bestelcodes.
Ik heb er een handvol nodig om wat armaturen te fixen ivm een scope 10 keuring. Die afdichtingen moeten erin zitten.

Deze heb ik gevonden maar ik weet de buismaat niet:
RING DFA/DFP/DFR 26M 9251100

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.