Herms
Golden Member
De "Zero 88 Illusion 500" produktie is gestopt in 2007.
De versie gegevens van de library file "gft41-ft.zip" zijn:
gft.ift
V41.0.0
14:48:30
12/10/2020
De library file is van een veel recentere datum (12/10/2020) dan de "Zero 88 Illusion 500" die al na 2007 EOL was.
De library file is niet meer compatible met of niet meer geschikt voor de "Zero 88 Illusion 500"?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 26 april 2023 21:00:47 schreef Herms:
Daarom een USB-stick aangepast tot een omvang van 8Mb, maar dat werkt ook niet.
Ehh.... hoe heb je dat gedaan?
Tegenwoordig hebben USB sticks een partitie tabel en fat32 systeem.
Als dat ding met floppies gewend is te werken, dan verwacht ie geen partitie tabel en hij verwacht een FAT12, hooguit fat16 systeem. Weet je zeker dat je "geen partitietabel" en de boel "fat12" geformatteerd hebt?
Edit: Ik heb het even voor je gedaan. Ik heb een 12bit FAT zonder partitietabel op een image gezet. Bijgevoegd bestand unzippen en met een image tool op je USB disk zetten. (De compressie is UITERMATE efficient: na compressie van het 8Mb bestand blijft er 8k over!)
De "Zero 88 Illusion 500" heeft een standaard PC compatible 3,5" HD (1,44Mb) diskette-station en software updates voor "Zero 88 Illusion 500" werden beschikbaar gesteld op HD (1,44Mb) diskette.
Zero 88 Community Support Forum - Zero 88 Fixture Library Version 34
https://www.zero88.com/forum/topic/8011-zero-88-fixture-library-versio…
...
The library is released in 2 formats:
- Full version for desks running ZerOS software (ORB Series, Solution series, FLX Series, FROG2 and Leap Frog 48 & 96).
- Filtered version for other Zero 88 desks. This removes data that is not used by these other desks, so that the file is smaller. When using a floppy disk (original Frog series, Illusion 500) it is recommended that the floppy disk be freshly formatted before using it.
...
Frog Series and Illusion 500
Use 'Common Fixture Manager' (included in the Fixture Tools download) to select the fixtures you wish to use, and save this as a file to a floppy disk.
...
Dank je.
Onderstaand nog aanvullende informatie omtrent het laden van Library fixtures in de Illusion 500 :
Zero 88 Community Support Forum - Loading fixtures onto Illusion 500
https://www.zero88.com/forum/topic/7802-loading-fixtures-onto-illusion…
Herms
Golden Member
dank je Bobosje, ik ga hier op studeren. Ik heb weer een optie om uit te werken.
Het verkleinen van een USB-stick gaat via diskmgmt.msc. Daar kun je instellen hoe groot en vooral hoe klein de stick moet zijn.
Herms
Golden Member
hm. De betreffende pagina is niet bereikbaar. Dus het kleinere bestand kan ik niet vinden.
[Bericht gewijzigd door Herms op (34%)]
De kans is aanwezig dat de file "Library 41.zip" alreeds de gefilterde fixture library bevat voor de Illusion 500. In de file naam "gft41_ft.ift" staat "_ft" waarschijnlijk voor "filtered".
Je dient uit deze "filtered" fixture library middels de tools "fixtures editor" of "fixtures manager" die fixtures te kiezen die je wilt hebben en deze m.b.v. de genoemde tools te saven naar een HD (1,44Mb) diskette om deze diskette dan vervolgens in de Illusion 500 te laden.
De hele ("filtered") fixture library laden in de Illusion 500 kan niet omdat de file niet past op een HD (1,44Mb) diskette zoals beschreven in de eerder geposte links welke een limitatie is van de illusion 500.
Herms
Golden Member
Opnieuw: dank je Bobosje, dit benadert het probleem van de andere kant. Ik ga hier weer verder mee.
En als ik het goed begrijp, moet ik mijn probleem bij Gotek zelf aankaarten. Klopt dat?
Doe eerst een stap terug.
Haal de Gotek uit de Illusion 500 en plaats het originele 3,5" HD (1,44Mb) diskette-station terug in de Illusion 500.
Maak dan een fixture library file aan zoals beschreven in de vorige posts (de gemaakte file dient kleiner dan 1,44Mb te zijn) en copieer de gemaakte fixture library file dan op een 3,5" HD (1,44Mb) diskette en plaats deze in het diskette-station van de Illusion 500 en laad dan de gemaakte fixture library file in de Illusion 500 en controleer of alles naar behoren werkt.
Daarna kun je hetzelfde nog eens proberen met de Gotek maar nu met de gemaakte fixture library file op een USB stick.
Herms
Golden Member
oke, heldere aanpak
[Haal de Gotek uit de Illusion 500 en plaats het originele 3,5" HD (1,44Mb) diskette-station terug in de Illusion 500.
Maak dan een fixture library file aan zoals beschreven in de vorige posts (de gemaakte file dient kleiner dan 1,44Mb te zijn) en copieer de gemaakte fixture library file dan op een 3,5" HD (1,44Mb) diskette en plaats deze in het diskette-station van de Illusion 500 en laad dan de gemaakte fixture library file in de Illusion 500 en controleer of alles naar behoren werkt.]
Ik ga het proberen.
Herms
Golden Member
En inderdaad, dit werkt naar behoren. Dank!
De volgende fase is nu minder noodzakelijk, maar wel een uitdaging om het werkend te krijgen met de Gotek.
Want zonder de Gotek moet ik steeds een PC achter de hand houden die over kan zetten op floppy discs.