Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Gezien de trafo, zou je ook bij Delta elektronica kunnen vragen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Op 2 juni 2023 22:25:49 schreef Bram1982:
Ah wat een snelservice ;)

Ga meteen bestellen en hopelijk dit ding weer nieuw leven inblazen.

Zou ik niet doen. Het ding op het plaatje bij Gotron is een old stock papiercondensator (dus kan al stuk zijn of binnenkort weer aan vervanging toe zijn) en dan nog tegen een prijs die daar niet bij hoort.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Misschien is het een very old stock foto ;) maar dan nog, het is antiek

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
revado

Honourable Member

Ik ben op zoek naar een beetje exotische kabel.
Voor het herstel van Yamaha tone cabinets heb ik aansluitkabel nodig.
Er zit 1 x afgeschermd in plus 6 x 0,5 mm.
De afgschermde is voor het audio signaal, de 0,5 aders voor 12 volt signalen voor het inschakelen van de versterker en het schakelen van de roterende luidsprekers.
Natuurlijk kan ik een 6 aderige stuurstroomkabel nemen en een losse microfoonkabel, maar een beetje origineel is mooier.
Het zou gebruikt mogen zijn, ik heb 2 of 3 stukken van ong 20 meter nodig.
Wie weet er een leverancier?

Arco

Special Member

Is S/FTP niet bruikbaar? (8 aders met folie en gevlochten afscherming...)
https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-per-rol/4581/1353533/cat-6-sft…

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 5 juni 2023 02:17:39 (58%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
revado

Honourable Member

Op 5 juni 2023 02:16:40 schreef Arco:
Is S/FTP niet bruikbaar? (8 aders met folie en gevlochten afscherming...)
https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel-per-rol/4581/1353533/cat-6-sft…

Dank je voor de tip, daar heb ik ook al aan gedacht als alternatief.
De stuurstroom is gelijkspanning en voor het audio kan ik dan een getwist paar gebruiken.
Ik heb dat liggen dus kan het in ieder geval testen.

Ik zoek een metertje of 3.5 siliconenrubber T-strip om 2 floodlights weer af te kunnen dichten op het glas. Iets van ca 7.5 mm hoog, de poot van de T moet ca 3.5-4 mm breed zijn.

Kent iemand een leverancier of webshop hier in nederland/belgie waar ik dat op korte termijn kan bestellen? Anders wordt het ome alie en heb ik het pas over een maandje of zo.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
revado

Honourable Member

Op 5 juni 2023 08:31:03 schreef RAAF12:
Eventueel doe je 2 kabels in een braided sleeve dat zie er pro uit.
https://nl.rs-online.com/web/p/cable-sleeves/0408283?cm_mmc=NL-PLA-DS3…

Dank voor de tip nog @Raaf, dat is de oplossing geworden!
Ik gebruik dan een afgeschermde voor het audio signaal, getwist stoort.

Arco

Special Member

Ik moet wat kabels en leidingen door de muur heen boren, heb een gat nodig van 63mm.

Nu heeft bijv. HBM wel kernboren tegen betaalbare prijs, maar ik zie nergens losse verloopstukken van 1¼" schroef naar SDS...
Nu is de zoekmogelijkheid daar ook niet bijzonder te noemen. (lijkt veel op Conrad: lang zoeken en weinig vinden... ;) )
Hebben ze die wel?
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-50-x-400-diamantboor-betonbooor-…
Of een ander die beide heeft tegen redelijke prijs. (liefst zo goedkoop mogelijk, na 1x gebruik mag 'ie in de kliko...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 juni 2023 20:28:09 schreef Arco:
Ik moet wat kabels en leidingen door de muur heen boren, heb een gat nodig van 63mm.

Nu heeft bijv. HBM wel kernboren tegen betaalbare prijs, maar ik zie nergens losse verloopstukken van 1¼" schroef naar SDS...
Nu is de zoekmogelijkheid daar ook niet bijzonder te noemen. (lijkt veel op Conrad: lang zoeken en weinig vinden... ;) )
Hebben ze die wel?
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-50-x-400-diamantboor-betonbooor-…
Of een ander die beide heeft tegen redelijke prijs. (liefst zo goedkoop mogelijk, na 1x gebruik mag 'ie in de kliko...)

steek er een m14 bout door en draai er 2 moeren op. die bout weer in de snelspankop. sds koppeling an sich heb je niks aan, kloppen/slaan kunnen deze boren niet tegen..

je hebt die verlopen wel, maar duurder als de boor zelf..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
revado

Honourable Member

Betaalbaar:

https://www.toolstation.nl/mexco-adapter/p82028?searchstr=mexco%20adap…

Boormachine niet op hamerstand zetten, daar kan de boor niet tegen...

Op 26 juni 2023 23:36:12 schreef revado:
Betaalbaar:

https://www.toolstation.nl/mexco-adapter/p82028?searchstr=mexco%20adap…

Boormachine niet op hamerstand zetten, daar kan de boor niet tegen...

ah, een gewone sds+ koppeling voor kroonboren. die gaan er op t werk de nodige doorheen. heb daar ook een variant op gemaakt waar je een aardpin mee in kunt rammelen. handig als er nog geen bouwstroom is voor de sds max.

Ik heb daar zelf een dozenboor voor gebruikt. (Maar die moet je dan wel hebben)

Kan je ook huren bijv. https://gereedschapverhuur.nl/product/142/krachtige-diamantboormachine…

Scheelt ook tijd als het juiste gereedschap wordt gebruikt.

Op 27 juni 2023 14:11:57 schreef RAAF12:
Kan je ook huren bijv. https://gereedschapverhuur.nl/product/142/krachtige-diamantboormachine…

Scheelt ook tijd als het juiste gereedschap wordt gebruikt.

wat ze niet zeggen is dat je ook nog betaalt per ( vaak op het oog gemeten ) weggesleten mm van de gehuurde boren. dan valt het een stukje duurder uit..

revado

Honourable Member

Op 27 juni 2023 17:42:04 schreef testman:
[...]

wat ze niet zeggen is dat je ook nog betaalt per ( vaak op het oog gemeten ) weggesleten mm van de gehuurde boren. dan valt het een stukje duurder uit..

Daar weet ik alles van..
Ooit een lange boor 50mm gehuurd met machine voor airco doorvoeren boren.
Op de ladder viel de boor er af, die zat niet goed in de machine vergrendeld bleek achteraf.
Er was een hoekje van een van de widia tanden af ( aan de niet snijdende kant).
Bij terug brengen "u moet de hele boor betalen meneer, die is onherstelbaar"
70 euro...
Een hele discussie volgde.
Uiteindelijk ok, dan betaal ik de boor, maar: dan is de boor ook van mij en die neem ik mee...
Ik heb na een enorme discussie gewonnen, een stevige discussie tussen twee hagenezen ;) en ben MET boor vertrokken.
Voor die boor heb ik een bout , volgens mij idd M14, aan een kant afgedraaid tot hij in een gewone machine paste.
Met een moer op het stuk schroefdraad om te borgen heb ik nog heel erg veel gaten geboord tot hij uiteindelijk echt versleten was.
Met een gieter met water er op zelfs door beton geboord met zo'n oude dikke van der Heem langzaamloper.
Die boor heeft zijn geld uiteindelijk tienvoudig opgeleverd :)

Op 27 juni 2023 17:42:04 schreef testman:
[...]

Op die link meten ze slijtage per 0.1mm, ff naar beneden scrollen en dan een boor met (meer informatie) lezen.

Arco

Special Member

Ik doe het liever zelf, de hedendaagse "vakmensen" (bij bijv. betonboorbedrijven) zitten helaas veel beunhazen tussen.
(al een paar keer gehad dat je iets laat doen en dat je achteraf denkt "waarom heb ik dat niet zelf gedaan; dat had ikzelf veel netter en beter gekund"...)

Laatst nog een 'vakman' op bezoek gehad om glas in de voordeur te vervangen (dat moest, want het oude glas was niet brandwerend)

Toen hij klaar was heb ik 3 dagen nodig gehad om alle verwoestingen die hij had aangericht te herstellen... :+
Overal kieren en slechte afwerking, uitstekende schroeven (schroeven met schuine kop die onder een verkeerde hoek ingedraad waren en aan 1 kant 4mm uitstaken)

Van meeste schroeven was de kop ook verziekt (kruiskop was binnenin helemaal rond), dus eruit halen ging ook niet meer...
Dus kwestie van afslijpen van de uitstekende delen van de schroefkoppen en veel plamuur...

De 'vakman' was verplicht in dit geval, brandwerend glas plaatsen moet op verantwoorde manier gebeuren... :(

revado

Honourable Member

Dit zal wel bekend klinken...
Betonboorder is klaar, haalt de uitgeboorde cylinder beton uit de boor en zie: daar zitten 5/8 pijpjes, met keurige stukjes VD draad er netjes in...

Op 27 juni 2023 19:10:23 schreef revado:
Dit zal wel bekend klinken...
Betonboorder is klaar, haalt de uitgeboorde cylinder beton uit de boor en zie: daar zitten 5/8 pijpjes, met keurige stukjes VD draad er netjes in...

Dat klinkt heel bekend inderdaad. Maar wie heeft afgetekend waar de betonboorder moest boren?? ?

Arco

Special Member

Normaliter moet je zelf een kruisje op de muur zetten waar je de bekabeling beschadigd wilt hebben... :)
(zo is men niet verantwoordelijk voor eventuele schade, omdat je zelf aan hebt gegeven dat het gat daar moet komen)

revado

Honourable Member

Dat kruisje had de "facilitair' figuur gezet... tegen beter weten in, ik had die kast gezien en gezegd even goed te kijken...
De boorder kon er ook niets aan doen natuurlijk.

[Bericht gewijzigd door revado op dinsdag 27 juni 2023 21:31:34 (23%)

Arco

Special Member

Weet iemand ook ergens velletjes diffuserfolie te koop? (is om touch keys met een led van achteraf redelijk egaal te verlichten.

Ik heb van Ali al 3 verschillende gehad (dit was de laatste: https://nl.aliexpress.com/item/1005004369754009.html )
Allemaal met droevig resultaat: een gewoon velletje A4 printerpapier deed het stukken beter. (zelfs de witplasic zak waar de folie in zat doet het een stuk beter...)

Er zijn nogal wat aanbieders. Als ik die een voor een moet uitproberen ben ik een jaar verder... ;)
Die uit de link zou uit 5 layers bestaan, wat ik sterk betwijfel gezien de resultaten.

Dus als iemand ergens goed werkende diffuserfolie te vinden...

Wat voor afmeting zoek je? Ik heb laatst een strook uit een kapotte led batten bewaard. Daar wil ik best een stukje van in een envelop stoppen.

Dit topic is gesloten