Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 4

Sine

Moderator

Het vervolg van Deel 3

Exploderende adapters
Exorbitante verzendkosten
Extreem onvriendelijke verkopers
Extra douane kosten

Post het hier.

Nog steeds speciaal voor maarten ook :

Koopjes
Kortingen
Kostenbeperkende oplossingen
Komkommertijd verhalen

Koop steeds minder bij AliExpress, prijzen gaan als een raket omhoog.

2018 3x XL6009:

Wil nu diezelfde printjes weer bestellen, 1,26€ valt nog mee, maar nu komen er €4,06 aan verzendkosten bij!

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
rob040

Golden Member

96 cent voor zo'n printje en dan nog gratis op de mat.
Ik vraag me af wie daar geld op toelegde...

Thevel

Golden Member

Nog steeds te koop voor 78 cent met gratis verzending.
Helaas wel per 100 :)

McAwesome

Golden Member

Op 31 juli 2023 00:37:54 schreef rob040:
Ik vraag me af wie daar geld op toelegde...

Wat dat gratis op de mat betreft: jij en de rest van Nederland via de belastingen.

mel

Golden Member

Wat ik ook zo stom vind. je besteld iets bij Reichelt... het past makkelijk in een envelop. maar ze doen er een doos omheen waar je de hik van krijg.Een voordeel is wel dat ze nu moeten aanbellen, want het past niet in de brievenbus..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 31 juli 2023 00:33:57 schreef Roland van Leusden:

2018 3x XL6009:
[bijlage]

Wil nu diezelfde printjes weer bestellen, 1,26€ valt nog mee, maar nu komen er €4,06 aan verzendkosten bij!
[bijlage]

is gewoon uwe verkoper dan, 1e hit op ali:
1€ voor het printje, 1,53€ verzending. 12day delivery als je meer dan 10€ koopt.

Op 31 juli 2023 07:59:08 schreef mel:
Wat ik ook zo stom vind. je besteld iets bij Reichelt... het past makkelijk in een envelop. maar ze doen er een doos omheen waar je de hik van krijg.Een voordeel is wel dat ze nu moeten aanbellen, want het past niet in de brievenbus..

dat is een beetje overal. vorig jaar een set ruitenwissers gekocht (want om 20h zijn de winkels niet meer open, en online gaat toch rapper).
2dagen later gaan oppikken in dagbladwinkel, vond die het pakketje niet.
vraagt aan mij hoe groot het zou zijn.
ik zeg: tja, 50cm lang, en 10x10cm ofzo, zijn 2 ruitenwissers.

na lang zoeken komt die met een doos van 100cmx50cmx20cm. met daarin een klein lang doosje met 2 ruitenwissers

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
mel

Golden Member

ze hebben zeker aandelen in een dozenfabriek :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

[bijlage]

Er is wat verschoven in de "verzending". Waar ze vroeger die 3*.96 wel "untracked" op de post durfden te doen, gaat het nu wat sneller met een wat duurdere tracked verzendmethode.

Die "12 dagen als je meer dan 10 euro besteld" is een goede deal. Enerzijds heb je het idd binnen 12 dagen, anderzijds, betaal je niet te veel voor.

P.S. Vorige week dingen ontvangen die ik 6 dagen eerder besteld had.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@V4lover1
Je kunt niet rechtstreeks bij Ali aangeven dat naar pakketpunt moet. Je kunt dit wel doen via bpost zelf. Je moet eenmalig een account aanmaken bij bpost. Dan kun je zodra het pakketje in België ligt en hij verschijnt in de app of in je account aangeven dat je hem wilt ophalen in pakketpunt ipv laten bezorgen. Of na een keer bezorgen en je was niet thuis direct naar pakketpunt. Je kunt zelfs aangeven dat alle pakketjes standaard rechtstreeks naar pakketpunt gaan. Dat deed ik toen ik vroeger (nog begin van dit jaar) in België woonde. Ik weet eigenlijk niet op postnl deze functie ook heeft. In Nederland laat/liet ik het al heel lang meestal naar de postbus van mijn moeder sturen voor spullen die geen haast hebben. Dan heb je dat gezeik met geen briefjes maar wel langs geweest of je was wel thuis e.d. ook niet. Maar bij postnl krijg je al een tijdje geen u was niet thuis briefjes meer maar alleen via de app een berichtje schijnt. Behalve als je net als mama geen smartphone hebt en er een aangetekende brief krijgt.

Inmiddels een andere verkoper gevonden die er niet bij iedere module weer de volle mep verzendkosten bij doet. Snelle levering heb ik niet nodig.

https://nl.aliexpress.com/item/32340934616.html

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

2018 3x XL6009:
[bijlage]

[bijlage]

Ik lees uit jouw screenshots, dat de prijzen juist als een carbon fiber submersible gedaald zijn. Verzendkosten kunnen tussen leveranciers verschillen, maar de modules zelf zijn zo goedkoop geworden dat ik als eerste aan de kwaliteit zou gaan twijfelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

"maar de modules zelf zijn zo goedkoop geworden dat ik als eerste aan de kwaliteit zou gaan twijfelen."

Ik vervang standaard de 2 elco's op de modules, daar word op bespaard. De trimpot vervang ik door 2 vaste weerstanden.

Arco

Special Member

Links een echte Textool socket en rechts een Chinese kopie.

Je moet heel goed kijken om het verschil te zien:
Op de echte staat 'TEXTOOL' en op de China-kloon staat 'TFXTDOL' (valt bij vluchtig bekijken niet eens op... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Golden Member

En ze verzinnen er ook nog even een patentnummer bij ;-)

Hoewel ik het bij een officiele Nederlandse winkel (Muco) kocht, heb ik me in het dashboardproject een aantal dagen het hoofd lopen breken over een aantal valse knopregistraties aan de joystickzijde.

Toen ik uiteindelijk besloot alles los te halen en de knopregistraties overbleven (en ik defecte schakelaars kon uitsluiten) ben ik de hoofdprint met een sterk vergrotend vergrootglas langsgegaan en vond deze twee stukjes...

Arco

Special Member

Dat soort sluitingen zie je helaas wel vaker bij Chinese printen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Alleen kwam de banenprint van Muco... Ik kan alleen maar hopen dat die niet het soort AliExpress rommel verkopen...

Arco

Special Member

Ik denk dat meer als 99.9% uit China komt, dus ook die van Muco... ;)
In ieder geval goedkoop spul, want het heeft geen electrische test ondergaan.

Oude stock komt niet uit China. Muco bestaat al lang, dus kan nog best oude stock hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob040

Golden Member

Oost-Europees spul misschien, de kwaliteit is in elk geval belabberd.

Op 7 augustus 2023 20:53:13 schreef maartenbakker:
Oude stock komt niet uit China. Muco bestaat al lang, dus kan nog best oude stock hebben.

Nope ;) Dat printmateriaal ging er altijd rap doorheen. Soms was de voorraad toereikend voor slechts een week. Ik kan het weten, ik heb er gewerkt ;)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Arco

Special Member

Op 7 augustus 2023 20:53:13 schreef maartenbakker:

Ik nam aan dat het redelijk nieuw spul was, geen spul uit het 'koude oorlog' tijdsperk... ;)
Ik ken Muco nog van de HiLo (ALLxx) programmers...

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik ken MUCO ook heel goed, kwam daar altijd voor de aluminium chassis, waar ik radio's, zenders en versterkers op bouwde.
Onbegrijpelijk dat die dingen niet door andere fabrikanten ook gemaakt worden, zou ze zo weer kopen voor wat projectjes.

Verder heb ik bij Peter op de eerste verdieping met ORCAD leren werken, hij had daarvoor vier of vijf werkstation staan.
Het zal ergens in 1980 geweest zijn denk ik.

De meeste strip printen waren rommel, ook bij het bedrijf waar ik werkte kwamen we daar toen al achter,
dus werd er meestal gewerkt met het blauwe Vero Board, ik heb hier nog wat van die blauwe Vero stukken liggen die ik zo tien jaar geleden heb aangeschaft.

Er is hier ook wat bruine strip board aanwezig en dat is half om half wat kwaliteit betreft.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
McAwesome

Golden Member

In China kopiëren ze werkelijk alles. Het is geen elektronica maar ik viel bijna van mijn stoel :o

https://en.wikipedia.org/wiki/Kindred_Spirits_(sculpture)
en
https://www.alibaba.com/product-detail/Hot-Sale-large-huge-big-Outdoor…

Met de nieuwe DGM01 nixiebuizen is Dalibor Farny ook niet veilig meer...