Als alle doorverbindingen (3 stuks) erin zitten dan is het gewoon een verlengsnoer. Om bijvoorbeeld de fase te onderbreken moet er één doorverbinding uit en kan je met gemakkelijk met een multimeter op ampere stand opgenomen stroom meten. De kortsluit stekkers op de foto hebben bovendien bovenop een mogelijkheid om een 4mm banaan stekker aan te sluiten. Verder kan je de adapter ook nog gebruiken om van net aansluiting naar 4mm banaan en van 4mm banaan naar een stopcontact te verbinden, handig voor AC powermeters en als je een trafo ofzo wilt testen.
@miedema
Ik had idd 3 verschillende type stopcontacten voor de variac gekocht, en van elk type 2. Ik had dus voorraad, deze in de meetadapter is snap-in montage vanuit een rechthoekig gat anders dan bij de variac rond gat en montage met 4 schroeven. Er is wat voor te zeggen voor de Voltcraft SMA-10 indeling omdat dan het netsnoer van de DUT dan van je weg loopt. De meetbussen zijn dan handiger te bereiken. Verder heb ik de volgorde van de L, N en PE anders gemaakt, ik heb L, PE, N en Voltcraft SMA-10 heeft L, N, PE. Ik vond dat handiger en logischer omdat er dan een linker en rechter kant is en je de aarde toch niet vaak los zal nemen. Mijn bussen zijn zwart, groen en blauw. Ik had geen bruine en groen/gele van het type wat ik gebruikt had.
@Thevel (reactie op opmerking hieronder)
Het kastje lijkt kwa afmetingen identiek aan een Hammond 1591-CBK, maar het is een ander merk want het is "Made in England" en Hammond komt uit Canada. De kleur sprak me aan toen ik het kocht.
Volgens mij is het deze: BIM2004/14-ORG/ORG merk is CamdenBoss.
@rob040 (reactie op opmerking hieronder)
Doorverbindingsstekers komen in vele soorten en maten, oa. https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=kortsluit%20stekker%204mm
De 2 die ik op de foto van de meting gebruik zijn van MultiContact, de andere is een ander merk zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005004382289251.html. Die winkel heeft nog andere soorten.
@rew (reactie op opmerking hieronder)
In mijn kastje was te weinig ruimte voor schakelaars, maar wat je zegt is wel een optie hoewel ik denk dat tijdens het omschakelen naar "open" voor stroom meting er wel een inrush piek is doordat het DUT even spanning loos is. Omdat het netspanning is, vond ik het duidelijker om met kortsluitstekkers te werken, je kan dan in een oog opslag zien of het spanning loos is.