Hi Hubie,
Mijn antwoorden zijn vaak voorzien van wat extra info, zodat niet alleen de TS er informatie kan uithalen, maar ook de anderen die het lezen.
Wat betreft Bapaktus zijn post, tja daar zijn die stiften ook niet voor bedoeld, of eigenlijk, bij jou wel.
Dan weet je dat de slijtage veel sneller kan gaan, de garantie dat een volgende punt uit China het zelfde presteerd is denk ik klein.
En punt speciaal voor jouw toepassing hebben, dus het wegbranden van isolatie daar is niets mis mee, je hebt het schijnbaar nodig.
Ook hier wissel ik een punt als ik wat "zwaarder" werk moet doen, meestal een punt die is afgeschreven voor het normale werk.
Je kan ook een goedkoper soldeerboutje gebruiken speciale voor dat werk, die zijn vaak heet genoeg, er zijn opties genoeg voorhanden denk ik.
Moderne gas aansteker(blauw vlammetje) het eerste werk laten doen b.v.
Er kan goed spul uit China komen, veel wat ik gebruik komt uit China, veel hangt af van de controle op de gemaakte producten.
Mijn Lenovo ThinkPad waar ik dit nu op type is van uitstekende kwaliteit, dat is wat anders dan een achteraf fabriekje van een China ondernemer die markt ziet in nep Weller soldeer punten.
Groet,
Bram