Hallo Allen ,
Ik heb een vraag ik heb een H&B mVs meter zie foto
nu weet ik dat m voor mili staat en V voor Volt
maar weet iemand waar die s voor staat dacht zelf aan signaal.
kan er niets op internet van vinden
MVGR
Diode 61
Peter
blijft de naald staan waar ze staat? (keert ze niet vanzelf naar 0 terug) dan kan s voor seconden staan.
Hallo Kris ,
Inderdaad keerde de naald niet direct terug dacht eerst dat de meter defect was dus het zou seconde moeten zijn .
bedankt
MVGR
Peter Buquet
integrerend over de tijd, vandaar de seconde.
Ik zoek er zo eentje, voor de collectie, als je hem kwijt wil 
Hij staat inderdaad te koop op marktplaats bij Techno en Erfgoed .
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2110876364
MVGR
Peter
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Kris, waarvoor wordt zo'n meter gebruikt ?
Geeft hij aan wat het gemiddelde in mV is gedurende 1 seconde ?
TS, je links leiden naar jou eigen account (denk ik)
Hallo Fred ,
ja dat zijn mijn advertenties op marktplaats heb
zelf een boekenwinkeltje Techno en Erfgoed onder boekwinkeltjes.nl
is een beetje uit de hand gelopen hobby met meer dan 900 boeken.
www.technoerfgoed.nl
MVGR
Peter
De laatste twee links van TS zijn offtopic in dit topic.
Voor aanbieden van materiaal via CO is er de V&A, maar in geval van dit soort manuals zou ik vandaag de dag eerst controleren of ze al niet in goede kwaliteit / ge-OCR'd online staan, en dan besluiten of het de moeite is er mee te gaan leuren. Hoewel er over de decennia voor alles een gek te vinden is, is uw tijd in enige vorm ook niet gratis.
Zo helpt het u op Marktplaats niet als iemand die uw advertentielijst door kijkt pagina's vol puin door moet om iets interessants te vinden.
Voor de eerste is Tek zelf de eerste hit in "Google", dan is de papiercontainer een vlotte, milieuvriendelijke bestemming.
Ontopic; Hoe zou zo een passieve mVs meter werken? Ik heb er niet eerder een gezien en kan mij daar zo snel niets bij voorstellen.
Op zaterdag 18 mei 2024 11:05:20 schreef Diode1961:
ja dat zijn mijn advertenties op marktplaats
Je verwijst naar je eigen account, niet naar de advertenties zelf.
Op zaterdag 18 mei 2024 10:59:45 schreef fred101:
Kris, waarvoor wordt zo'n meter gebruikt ?
Geeft hij aan wat het gemiddelde in mV is gedurende 1 seconde ?
hij meet mV x tijd ( tijd in seconden)
heel lang geleden, voor het meten van allerlei overgangverschijnselen, bvb laden van een condensator, spoel, je doet dan een stroom of spanningsmeting over de tijd, en uit het bekomen produkt bereken je de verplaatste energie en uiteindelijk de waarde van de condensator. Meeste bekende toepassing was als fluxmeter, voor het bepalen van de sterkte van een magneet, uiteraard hoort er altijd wat randapparatuur bij, zo kan je met deze meter niet veel, behalve kapotmaken 
deze zal wel jaren stof staan vangen hebben in een school..
Ondertussen is dit ongekend instrument van eigenaar gewisseld.Hij blijkt te werken zoals het hoort . Aangezien integrerende voltmeters nogal zeldzaam zijn zal ik er bij gelegenheid eens een filmpje over maken.