@jorem.agten: Reichelt heeft ze NIET. Een RS-50 is GEEN RT-50. Een RT-50 heeft 3 uitgangen met verschillende spanningen. Bijvoorbeeld de A variant 5V, 12V en -5V. De D variant is wel een interessante. 5V, 24V en 12V.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (11%)]

In nederland raad ik "meanwell.nl" aan. Dat is koning en Hartman, die tegenwoordig niet meer in Delft zitten. Maarja. Jij zit in Portugal.

Je moet je realizeren dat als je op aliexpress een meanwell voeding ziet, dat best een chinese knockoff met sticker-tranplantatie kan zijn. Dus als het 2x goedkoper is dan een echte meanwell... dat kan kloppen.

Allemaal bedankt, ik kom er wel uit.

Meanwell koop ik ook bij Koning en Hartman, maar dan wel per 10 of 20.
Als je met levering zit naar PT en ik iets kan doen voor je weet je mijn mailadres :)

Op woensdag 21 augustus 2024 00:43:26 schreef maartenbakker:
Een 6V 0,5A knipperlampje (vermoedelijk model PR3) met P13.5S fitting...

Ik heb diverse partijen lampjes doorzocht en op internet gezocht, maar lijkt wel erg zeldzaam spul. Ik vind in elk geval alleen knipperlichtlampjes met E10 fitting.

[bijlage]

Zijn dat deze lampjes? https://www.aartsite.nl/2024/03/23/knipperlampjes/

Die zijn 6.5V / 3 W, maar dat komt in de buurt. Ook: de fitting staat precies niet op je foto, en het bolletje is sowiso anders. Dus ze zijn het niet.

Ik weet dus niet of je er wat aan hebt en of Aart er nog eentje over heeft en of je aan eentje genoeg hebt en zoja of je Aart dan kunt overtuigen/omkopen, maar ik post het toch maar.

Die maat had ik ook al gevonden in de partijen waar ik doorheen ben gegaan, ik weet niet meer of het met E10 of BA9s was maar in elk geval ook niet de juiste. In elk geval bedankt voor het meezoeken!

Standaard DIN meet ik op 16.2mm, Deze is met diezelfde meter 12.7mm

Weet iemand hoe dat heet?

Merk staat aan de zijkant?

Klopt. Dit is hem, maar dan z'n contra-stekker.

we wilden z'n contra-stekker op het apparaat gaan vervangen, maar hebben nu besloten dat we de stekker proberen om te zetten.

Dus dit ding opengemaakt, en dan zie je dat de twee kabejtes binnnenin netjes op twee paaltjes gesoldeerd zijn en netjes met heatshrink zijn afgewerkt.

Dat andere ding open maken... dat is een ander verhaal.

We hebben dus een apparaat met passende contra stekker en stukje kabel. en een accu met datzelfde stukje kabel met deze nlinko stekker er aan. Dat moest passend gemaakt worden. We dachten eerst het contrading in het apparaat te vervangen, maar nu lijkt het eigenlijk makkelijker om het daartoe gegeven ding ergens op de kabel te prutsen....

Wie weet waar ik zo'n schakelpaneeltje voor een afzuigkap kan bemachtigen, zonder daar absurd ( € 62) veel geld voor te betalen?

Gaat om een blokje met vier drukschakelaars welke nu uit elkaar ligt na
een poging om de lampschakelaar (eerste, op foto rechts) te repareren.
Het geheel blijkt allemaal los gemonteerd te zitten als je eenmaal de deksel
eraf hebt. De deksel fungeert als opsluitplaat voor de diverse onderdelen en
een paar palletjes op veertjes die fungeren als een ballpoint-mechanisme.

Het schijnt in vele verschillende merken gebruikt te worden

Desondanks is het begin van de zoektocht altijd het merk en type van het toestel waar het in zit. Het is dus handig om dat te vermelden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (17%)]

Zijn het vier individuele schakelaars, of hebben ze invloed op elkaar? Zo van bv. een knop indrukken, de drie andere komen terug.
Als ze individueel zijn moet er best iets te regelen vallen met een 3d-printer en vier drukknopschakelaars, al dan niet vergrendelend.

@ Maartenbakker Ja ok het is uit een Whirlpool, model even niet bij de hand, maar ik weet dat deze schakelunit in veel meer merken gebruikt wordt.

Zie link:

https://fixpart.nl/product/whirlpool-indesit-482000024008-schakeleenhe…

@ Paulina_B Mechanisch hebben ze geen invloed op elkaar.
Elektrisch wel, omdat eerst de eerste stand aangeschakeld moet zijn voordat
de schakelaar voor de tweede stand spanning krijgt en zo ook voor de derde.

Ondertussen heb ik het wel weer in elkaar gekregen en lijkt alles goed te
schakelen, maar of het in de werkelijke situatie ook nu weer goed werkt, weet
ik pas als ik het weer ingebouwd heb. Het betreffende apparaat staat momenteel op 1,5 uur rijden.
Daarom zou ik graag een plan B hebben voor het geval dat het niet goed werkt.

Het oorspronkelijke probleem was dat als je de schakelaar voor de lampjes indrukte, de lampjes even kort aanflitsten en daarna weer uit gingen als de schakelaar doorgedrukt was in de lock-stand.

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op (11%)]

60 euro valt me mee qua winstmarge voor de leverancier; onder de 50 zal je hem vermoedelijk niet vinden. Je krijgt dan de complete unit met kabeltje en bevestiging.

Kans is aanwezig dat hij inderdaad in meerdere merken uit de Whirlpool en/of Indesit catalogus zit, maar dat is allemaal van dezelfde organisatie.

Klein kansje dat je met zoeken op 482000024008 nog iets goedkopers gaat vinden, dus altijd even proberen maar anders denk ik pech.

(even geprobeerd, 48,50 in Duitsland maar dat is exclusief verzanden https://krempl.com/p/control-panel-ikea-482000024008-for-cooker-hood-4… )

Aan de hand van het typenummer (volledige servicenummer en serienummer) en land van herkomst van het apparaat is misschien nog te bepalen of het een inkoopmodel is. Dat is de enige kans om buiten Whirlpool om zo'n schakelaar te vinden, maar ik denk van niet.

Maarten, bedankt voor het meedenken!

Ja, je hebt gelijk dat het voor een normaal mens een redelijk normale prijs is,
maar je begrijpt dat het ook een hobby is om zo goedkoop mogelijk aan
onderdelen te komen.
In dit geval is het niet in verhouding met de totaalprijs van zo'n afzuigkap.
Ze worden soms ook gewoon compleet gedumpt bij de milieustraat en dat prikt.

Je zou bij de mileustraat of bij het grofvuil de ogen open kunnen houden. Behalve Whirlpool kan er ook IKEA op de afzuigkap staan. Mogelijk ook merken zoals Bauknecht, Ignis, Indesit en nog een aantal uit de Whirlpool stal.

Het zou me niet verbazen als er ook units zijn die er hetzelfde uitzien maar een andere contactbezetting hebben, dus je moet geluk hebben.

Yep, geluk is altijd een vereiste......

Ik denk dat @Maarten gelijk heeft als hij de vraagprijs redelijk vindt; en ja, het is duur tegenover de totale waarde maar dat is niet te vermijden.

Ik houd het idee staande van 3d-printen en vier losse drukknopschakelaars, vermits er toch geen mechanische connectie is. Dan kan het een pak goedkoper, maar het zal er minder gelikt uitzien.

Thanks, maar ik zal toch eerst proberen een sloopding te scoren denk ik.

Hoi iedereen.

In een Panasonic SC-HC10 tuner/cd speler heb ik een diode in de voeding die stuk is.
Echter de waarde die ik erop kan vinden is "S603".
Iemand enig idee waar ik deze kan vinden? Zowel onder SR603 , S6 03 enz... kan ik deze (ook op Ali enz...) niet terugvinden.

Of mss een vervanger?

Alvast bedankt

Fotootje doet (soms) wonderen... ;)