Welkom Retroscoop, mooie verzameling die je daar hebt!
En bedankt voor de folder betreffende mijn Kalorik Pic Nic ijzertje (weet ik nu ook zijn naam).

Wat betreft je Frinet wafelijzer:
Geloof het of geloof het niet, ik heb jaren hetzelfde gehad.
Tweedehands gekregen van de 2e echtgenote van mijn ex-schoonvader, ik herkende het op de foto onmiddelijk aan de thermometer bovenop en de twee gekruiste handgrepen vooraan.
Het wafelijzer had geen thermostaat en was omkeerbaar voor gebruik met vloeibaar beslag (ik gebruikte het daarom om kleinere Brusselse wafels te bakken).
Samen met een stekkerdoos met schakelaar was het ook eenvoudig om via de aflezing op de thermometer de temperatuur enigszins in toom te houden.
Ik bezat ook de originele doos nog, wel zonder documentatie of andere info.

Ik heb het met spijt weggedaan toen na een val van de tafel (blijven haperen aan het netsnoer) één van de handgrepen volledig afgebroken was...
Het klopt dat er nergens informatie te vinden is over het merk 'Frinet'.

Ik heb ook nog een oud rond (en nog regelmatig gebruikt) 'croque monsieur' ijzer dat ik geerfd heb van mijn ouders (en dat terwijl ik recentere modellen van Tefal en Primo (Aldi) bezit):
Merk 'Grossag'
Type 4301-2, 220V/400W, Made in Germany.
Leeftijd heb ik geen idee van.

Grossag is natuurlijk Duits, de meeste Duitse wafelijzers lijken wel van die ronde "hartjeswafels"-toestellen te zijn, terwijl de Fransen dan weer graag en vaak zware, bijna brikvormige toestellen produceerden, vaak in Lyon en omgeving of Parijs. Het is daarom dat ik graag de frivole modellen van Kalorik uit de 1950's heb, en de prachtige Nova Magic, niet hun duurste, maar voor mij qua design het neusje van de zalm van dat merk.

Ik ben wel nog op zoek naar een verrassend zeldzaam broodroostertje van Kalorik, wie er één te koop heeft... Eén adres :)

https://grossag.de/ueber-uns

Eens gekeken op eBay Germany en eBay Kleinanzeigen, maar geen Grossag 4301, wel (de oudere ?) 4201. Die ronde toestellen konden ook uitgerust worden met bakvormen voor galetten. Kalorik heeft ooit (1940's) ook zo'n rond toestel gehad, de Siska. Ik vermoed dat dit verwijst naar de bekende wafelbakker aan de Kust ? Nog NOOIT een echt exemplaar tegengekomen....

Voor de amateurs / verzamelaars, een oude Kalorik Monolux

https://www.leboncoin.fr/ad/collection/2933307135

Let wel, chroomlaag is aan kuisen toe....

Wafelvorm is ogenschijnlijk niet of nauwelijks gebruikt (mijne is volledig zwart geworden)...
Voor 20€ + verzendkosten zou ik nog wel durven (eens vragen voor verzending naar België!).

Vraag als de verkoper Mondial Relay overweegt, dat is een veilige en uiterst goedkope oplossing. Je kan op hun website zien of er een afhaalpunt in jouw buurt is. Sommige verkopers gaan daar op in, maar eigenlijk probeert eBay hun verzendmethode met verzekering op te dringen. (op Catawiki zijn de verzendkosten plus extra kosten vaak nog frivoler)