nonius
set SCE to AUX.
Vergeet de MIDI-muziekjes niet! Geen enkele goede website is compleet zonder een leuk, automatische spelend MIDI-muziekje op de achtergrond! (of in de praktijk meestal de voorgrond) 
Bonuspunten als een waaier van sterren elke beweging van m'n muispointer volgt! 
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Met AI geprobeerd wat mooie logo's te kijgen maar een animated gif of filmpje kan hij niet aan.... Dus statische afbeeldingen, ik wilde er eigenlijk wat oplichtende blauwe smd ledjes bij als animatie. Of module segmenten die even opflikkeren als een conventionel tl buis die aan gaat. Kan OPEN AI nog niet aan helaas...of maakt expres fouten in het ontwerp....Ook copilot kan het niet goed. Maar uiteindelijk vond ik het toch wel een mooi echt lijkend ontwerp als nieuw logo. REacties graag! Heb meer ontwerpen gemaakt, ook met blauwe ledsegementen en andere invalshoeken...
hobby luke
Honourable Member
Wat ik niet goed vind aan de nieuwe lay-out is het feit dat de secties niet meer apart aangegeven staan.
In de huidige lay-out zie ik direct als er vijf secties over bijvoorbeeld witgoed zijn en kan ik die overslaan wegens geen interesse.
In de nieuwe lay-out is dit niet goed te zien.
(Persoonlijke mening)
Op zaterdag 24 mei 2025 14:50:24 schreef Bart64:
[bijlage]Met AI geprobeerd wat mooie logo's te kijgen maar een animated gif of filmpje kan hij niet aan.... Dus statische afbeeldingen, ik wilde er eigenlijk wat oplichtende blauwe smd ledjes bij als animatie. Of module segmenten die even opflikkeren als een conventionel tl buis die aan gaat. Kan OPEN AI nog niet aan helaas...of maakt expres fouten in het ontwerp....Ook copilot kan het niet goed. Maar uiteindelijk vond ik het toch wel een mooi echt lijkend ontwerp als nieuw logo. REacties graag! Heb meer ontwerpen gemaakt, ook met blauwe ledsegementen en andere invalshoeken...
Dat is een leuke voor een badge op de markt in Beetsterzwaag zaterdag!
Op vrijdag 23 mei 2025 19:12:11 schreef nonius:
Vergeet de MIDI-muziekjes niet! Geen enkele goede website is compleet zonder een leuk, automatische spelend MIDI-muziekje op de achtergrond! (of in de praktijk meestal de voorgrond)Bonuspunten als een waaier van sterren elke beweging van m'n muispointer volgt!
Die gruwelijke k*t muziekjes... net zo erg als( vooral de veel te hard ingeregelde) music on hold in telefooncentrales. 
picsels
Volgend project: 7-seg gaming displays; dan dec-1982 labvoeding afmaken, dan funcgen met ad9833 afmaken, dan...
Waar ik me steeds meer aan begin te ergeren
Waar ik me steeds meer over verbaas is dat die nieuwe lay-out nog steeds niet bij het grof vuil staat.
Spijtig dat er om feedback wordt gevraagd maar er a-b-s-o-l-u-u-t n-i-e-t-s mee wordt gedaan.
Op andere devices waar ik soms de website bezocht zonder te zijn ingelogd (tablet, telefoon, laptop), kom ik er sowieso al niet meer. Totaal onbruikbaar.
Nog even en dan het is het na 19 jaar einde CO.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tussen de regels door lezend... Denk ik dat de "oude website" software her en der wat "security issues" heeft. Te weinig "escapes" voordat dingen de database ingaan of uit de database gepresenteerd worden.
Ik heb zo ook (interne) websites gemaakt. Het is dan heel lastig om achteraf nog de hele code door te spitten met: "nu weet ik dat dit niet veilig is, effe fixen". Dat zal je heus met goede moed starten, afronden en als je daarna nog 1 of 2 over het hoofd geziene plekken vindt... dan kan je beslissen zoals Jeroen doet: Ik begin overnieuw maar nu weet ik beter dan 20 jaar geleden waar ik op moet letten als user-input de database in moet of als database-data naar HTML vertaald moet worden.
miedema
Golden Member
Natuurlijk is het een goed idee om opnieuw te beginnen, en zo alle code up to date te hebben voor de de eisen van 2025.
Dat zou een prima moment zijn om te bekijken hoe de huidige gebruikersinterface aan te scherpen, om de gebruikers nog wat beter van dienst te zijn.
En het is geen enkele reden om met een spuuglelijk en onpraktisch design te komen dat het die gebruikers juist onaantrekkelijk maakt om op CO actief te zijn.
Tenslotte zijn we hier allemaal voor ons plezier. Als dat plezier weg is, dan wij ook weg....
Ik hoop nog steeds dat de huidige interface een optie blijft. Zodat veel huidige gebruikers behouden blijven.
groet, Gertjan.
benleentje
Golden Member
Op vrijdag 30 mei 2025 11:25:29 schreef miedema:
En het is geen enkele reden om met een spuuglelijk en onpraktisch design te komen dat het die gebruikers juist onaantrekkelijk maakt om op CO actief te zijn.
Precies zo denk ik er ook over. IK snap heel goed dat er onder de motorkap er een nieuwe website moet komen. En dat er her en der wat aanpassingen aan de motorkap zelf moeten gebeuren omdat het anders niet past. Maar het ontwerp van de motorkap zelf die bevalt me heel goed en ik snap niet waarom dat moet worden vervangen voor iets wat er niet uitziet.
Op zaterdag 24 mei 2025 14:50:24 schreef Bart64:
[bijlage]Met AI geprobeerd wat mooie logo's te kijgen maar een animated gif of filmpje kan hij niet aan....
Animated gif gaat prima: zie mijn avatar
Aha, met upload niet
Met linken wel:
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (18%)]
Op donderdag 29 mei 2025 20:36:51 schreef picsels:
Waar ik me steeds meer aan begin te ergerenSpijtig dat er om feedback wordt gevraagd maar er a-b-s-o-l-u-u-t n-i-e-t-s mee wordt gedaan..
Dat is onzin natuurlijk. Ten eerste word er al om feedback gevraagd, dat heb ik bij geen enkel forum ooit zien gebeuren, en achter de schermen word er koortsachtig gesleuteld aan het nieuwe ontwerp. En daarbij veel rekening gehouden met allerlei opmerkingen.
Er is dus a-b-s-o-l-u-u-t g-e-e-n reden om zo negatief te doen over het al het werk dat vrijwillig, in de vrije tijd, gedaan word door de webmaster.
Meepraten is goed, maar van dit soort negatieve aannames word niemand beter.
Op vrijdag 30 mei 2025 19:29:41 schreef GJ_:
[...]Dat is onzin natuurlijk. Ten eerste word er al om feedback gevraagd, dat heb ik bij geen enkel forum ooit zien gebeuren, en achter de schermen word er koortsachtig gesleuteld aan het nieuwe ontwerp. En daarbij veel rekening gehouden met allerlei opmerkingen.
Er is dus a-b-s-o-l-u-u-t g-e-e-n reden om zo negatief te doen over het al het werk dat vrijwillig, in de vrije tijd, gedaan word door de webmaster.Meepraten is goed, maar van dit soort negatieve aannames word niemand beter.
Onzin? Geen reden?
Als een topkok, in het restaurant waar sinds jaren en bijna iedere dag de hele familie graag naar volle tevredenheid een menu eet, met veel energie en koortsachtig achter de schermen een geheel nieuw menu maakt wat door ons niet te naschen is, kan die toch mooi het leplazarus krijgen en wordt naar een andere vreetschuur gezocht, wél met vermelding dat ie zijn voer maar aan zijn eigen soort moet geven.
Negatief? 't Is maar hoe je het bekijkt, maar wél duidelijke taal en een uiting van de ergernis waar die kok wat mee kan doen, of niet. Het laatste geval kost klanten, een slimme kok houdt het menuutje op de kaart.
De techniek van een mobiele website naast de desktop versie is zeker mogelijk.
Een aanzienlijk aantal van de oudere techneuten zullen afhaken, gaan niet mee met de verandering. Wat overblijft en wel groeit is een jeugdige groep smartfoon gebruikers die gauw ff wat gerepareerd willen zien zonder te weten welke kant van de soldeerpook heet wordt, of hun rotzooi willen slijten tegen de hoofdprijs.
Dat, en de rest wat nog wel interessant zou zijn, in schreeuwende koppen van 4 cm grote letters te moeten waarnemen op het grote desktop beeldscherm, waarbij de meeste warmte niet geleverd wordt door de hete zomerzon, maar vrijkomt bij de lagers van de scrollknop, gaat het voor mij niet worden.
De verandering (en betaalmuur!) van een andere bekende vereniging heeft al flink wat inkrimping van actieve leden gekost.
Het is dus geen onzin en negatief als iemand zich duidelijk uit over de voorgenomen verandering waardoor de hobby en plezier naar de vernaggel gaat.
If it ain't broken, don't fix it!
Mail me maar als de 'oude' layout nog/weer/samen beschikbaar is/blijft.
Happy scrolling! 
Op vrijdag 30 mei 2025 23:58:24 schreef Bianca:
[...]Onzin? Geen reden?
....Een aanzienlijk aantal van de oudere techneuten zullen afhaken, gaan niet mee met de verandering. Wat overblijft en wel groeit is een jeugdige groep smartfoon gebruikers die gauw ff wat gerepareerd willen zien zonder te weten welke kant van de soldeerpook heet wordt, of hun rotzooi willen slijten tegen de hoofdprijs.
Dat, en de rest wat nog wel interessant zou zijn, in schreeuwende koppen van 4 cm grote letters te moeten waarnemen op het grote desktop beeldscherm, waarbij de meeste warmte niet geleverd wordt door de hete zomerzon, maar vrijkomt bij de lagers van de scrollknop, gaat het voor mij niet worden.
De verandering (en betaalmuur!) van een andere bekende vereniging heeft al flink wat inkrimping van actieve leden gekost.
Het is dus geen onzin en negatief als iemand zich duidelijk uit over de voorgenomen verandering waardoor de hobby en plezier naar de vernaggel gaat.
If it ain't broken, don't fix it!
Mail me maar als de 'oude' layout nog/weer/samen beschikbaar is/blijft.
Happy scrolling!
Een nogal aggresieve post van iemand die in 21 jaar 38 bijdrages geleverd heeft. (Incl. Bovenstaande sneer)
Zoals gemeldt is er echt al veel verbeterd in de layout. En zoals u wellicht weet was er ook veel weerstand tegen het redesign in ca 2008.
Uiteindelijk zijn velen toen ook gebleven.
Maar uw 37 inhouds volle bijdragen zullen niet gemist worden. Succes elders.
En of we het leuk vinden of niet: de wereld verandert. Ik ben blijven hangen bij 8 bitters AVR. Als ik nu weer op wil pakken zal het dus een ESP32 moeten worden. Echter al 15 jaar geen pcb meer getekend..
Mobiel en snel zijn de wensen van deze tijd.
Op vrijdag 30 mei 2025 23:58:24 schreef Bianca:
Onzin? Geen reden?
Je mag meepraten, dat is al uniek. Maar dan moet je ook lezen, en daar ontbreekt het kennelijk een beetje aan.
Het ging er over dat er helemaal niks met de opmerkingen gedaan werd, en dat noemde ik onzin. Mét uitleg.
En die heb jij kennelijk overgeslagen voor je met je vreetschuur leuterverhaal op de proppen kwam.
Ook hier weer: meepraten graag, maar ik zou graag zien dat je dit soort negatieve onzin achterwege laat. Lees eerst wat er gezegd word en probeer dan een zinnige discussie aan te gaan.
HarmP
Golden Member
Ik heb in het verleden al eens aangeboden om actief mee te doen in het geven en verwerken van feedback op de nieuwe layout, met - voor mij - als doel om binnen het kader van de nieuwe opzet optimalisaties te doen. Dat aanbod wil ik graag herhalen.
Verder vind ik de toon van aan aantal reacties de afgelopen tijd niet passen bij dit forum.
nonius
set SCE to AUX.
[GJ] Je mag meepraten, dat is al uniek.
Een opmerking waar het paternalisme van af druipt.... Maar in essentie waar: we mogen onze meningen hier opschrijven. Waar vervolgens niets mee gedaan lijkt te worden (ik zie het in elk geval niet).
Hoewel Bianca zich wat 'directer' uitdrukt dan ikzelf gewoon ben te doen, kan ik me er inhoudelijk verder wel in vinden, net als wat picsels schrijft. Beide zijn behoorlijk negatieve posts, maar geven wel goed ook mijn mening over de verandering weer. Leuker dan dat kan ik het helaas ook niet maken. Wat verwacht men, als een site in mijn beleving van een cijfer 9.5 naar een 2 gaat? Het enige goede wat ik over de nieuwe layout kan zeggen is dat er géén animated GIFs zijn, geen MIDI-achtergrond muziekjes en geen hippe cursor-streamers.... en dat er de mogelijkheid is om avatars uit te schakelen.... maar dat was in de oude situatie ook allemaal al zo, dus in die zin ook geen verbetering.
Voor het overige geef ik op CO eigenlijk alleen nog commentaar op een paar bekenden die ik hier persoonlijk heb leren kennen, als ik meen dat ik ze verder kan helpen met een onderdeeltje o.i.d. Al de rest geloof ik ondertussen allemaal wel.
Ik zit momenteel zelf met een technische vraag/probleem, waarvan ik uiteindelijk besloten heb om hem niet hier in de groep te werpen. Zou hypocriet zijn van mezelf om een vraag te stellen als ik zelf ook niet meer geneigd ben anderen te antwoorden.
Ik zie ook (nog) geen verbetering in het nieuwe zeer overwegend blanke en witte forum landschap, bekeken op een desktop.
Lijkt wel of alles zo verder blijft als het is...
marcob
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Waar halen sommige leden de arrogantie vandaan om zo te reageren. bah.
Het forum wordt beheert door vrijwilligers die dit in hun vrijetijd erbij doen, een beetje meer respect graag.
Volgens mij heeft iedereen die dat wil z'n menig gegeven, nu is het aan de beheerders hier wat mee toe doen. Geef ze hiervoor ook even de tijd. En je mening maar blijven herhalen heeft volgens mij niet veel zin.
Op zaterdag 31 mei 2025 14:28:54 schreef nonius: Waar vervolgens niets mee gedaan lijkt te worden (ik zie het in elk geval niet).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dát er niks mee gebeurd.
De opmerking over het paternalisme slaat nergens op.
Ik ben zelf nog niet echt de grootste voorstander van de site zoals ie nu is maar er worden dingen beweerd die gewoon onjuist zijn. Achter de schermen word er wel degelijk hard gewerkt én worden alle meningen meegenomen. Dat je iets niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is. Dat ik dat juist op een elektronicaforum moet uitleggen is onbegrijpelijk.
Op donderdag 29 mei 2025 20:36:51 schreef picsels:
Spijtig dat er om feedback wordt gevraagd maar er a-b-s-o-l-u-u-t n-i-e-t-s mee wordt gedaan.
Op zaterdag 31 mei 2025 14:39:03 schreef Bobosje:
Ik zie ook (nog) geen verbetering in het nieuwe zeer overwegend blanke en witte forum landschap, bekeken op een desktop.
Lijkt wel of alles zo verder blijft als het is...
Op zaterdag 31 mei 2025 14:28:54 schreef nonius:
[...]Waar vervolgens niets mee gedaan lijkt te worden (ik zie het in elk geval niet).
Dan hebben jullie 'op z'n plat' poep in de ogen 
Hier al eens gekeken naar wat extra dingen waar je tegenwoordig op kunt klikken? (daar moet je uiteraard voor ingelogd zijn)
Op zaterdag 31 mei 2025 16:30:59 schreef Bobosje:
(als je niet bent ingelogd).
Op zaterdag 31 mei 2025 15:29:27 schreef Sine:
(daar moet je uiteraard voor ingelogd zijn)
zucht
Op zaterdag 31 mei 2025 16:30:59 schreef Bobosje:
Heb m'n ogen eens uitgespoeld maar helaas geen verschil (als je niet bent ingelogd).
Moet ik daar nog serieus op reageren??
Kom ... laat ik het eens proberen:
Dan heb je niet genoeg gespoeld, want ook voor de niet ingelogde gebruikers is er behoorlijk wat veranderd.
Maar gezien je hier aan het posten bent ... ben je volgens mij WEL ingelogd. 
[Bericht gewijzigd door Sine op (78%)]