rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Even over "rare chinezen"....
Ik krijg vanochtend berichten van pakketjes die verstuurd zijn, maar de bestellingen zitten niet in m'n tracking systeem.
Dat hoort automatisch te gaan. Ali stuurt "order confirmed" mailtjes en die worden geparsed en in m'n tracking systeem gezet als "niet verstuurd, nog geen tracking nr".
Dus de stagiares aangespoord om te fixed dat de mail van aliexpress niet meer verwerkt wordt.
"welke mail?"
ik zoeken. Er IS geen mail. Zucht. Dan maar met de hand er in zetten....
Zit ik in m'n tracking systeem te bladeren. WTF dingen staan er dubbel in. Zo dom ben ik toch niet?
Blijkt dus het "order confirmed" mailte te zijn binnengekomen. Gisteren besteld, vandaag verstuurd, dan de "order confirmed" mails. In die volgorde.
De ali-mailtjes-machine is weer eens overbelast.
Zojuist: "order confirmed!" mail komt binnen
Op donderdag 11 december 2025 20:44:22 schreef brains:
Mijn laatste bestelling van ali was er echt snel. Besteld op 3 december, cyber monday. Was op 6 december in Nederland en maandag 8 december bij mij thuis
Vijf dagen?? Pfff!
Donderdag 11 december besteld. Zojuist zaterdag 13 december om 18:20 afgeleverd! (wel "verzonden vanuit Duitsland"). 
Op vrijdag 12 december 2025 13:37:12 schreef maartenbakker:
Er is een tussenstop gemaakt en daar heeft de douane extra gecontroleerd. Dat is naar mijn idee niet heel gebruikelijk, maar mogelijk speelde er wat.Het viel me op dat mijn laatste pakje en een pakje dat hier geloof ik langskwam, door Chunghwa Post (niet te verwarren met LCD fabrikant Chunghwa Picture Tubes) zijn ingeschoten. Bij mij zat het oorspronkelijke Chinese zakje in een Chunghwa gelabeld zakje.
Niet Track&Trace gaat momenteel bij Ali via Taiwain, vandaar Chunghwa Post en tracking nummers die eindigen op TW. Zal wel met import heffingen te maken hebben.
De U aan het begin van een tracking nummer is meestal altijd Untracked, bij elke vervoerder.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik zag op de tracking dat ik vandaag een Ali pakketje via PDN zou krijgen 
Er werd rond 20:22 aangebeld, maar niemand te zien op de deurcamera. Ik snel naar de centrale hal beneden, zag de PDN koerier op z'n fatbike nog net weg fietsen, en het pakketje lag in de plantenbak...
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Even een tip over PostNL: als een pakket niet aankomt moet je binnen 3 weken bij je postkantoor of post-distributiecentrum eens gaan kijken of het daar niet ligt. Ik had (al langer geleden) een pakket wat maar niet aankwam. Geen briefje in de bus. Status was onderweg maar nergens enige info te vinden. En toen kreeg ik na een week of 4 een bericht dat ik mijn pakket niet had afgehaald en dat het weer terug naar China was gestuurd. Het bleek op een regionaal postkantoor te liggen en die hadden het gewoon weer teruggestuurd. Niet op het idee komen mij te laten weten dat er wat lag, nee, gewoon hop, weg ermee.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op dinsdag 16 december 2025 10:09:53 schreef Hoeben:
Even een tip over PostNL:
als een pakket niet aankomt moet je binnen 3 weken bij je postkantoor of post-distributiecentrum eens gaan kijken of het daar niet ligt.
Dat klinkt leuk, maar wij hebben hier 13 pakketpunten
(die schijnbaar ook random worden aangewezen.)
Da's dus niet echt te doen... 
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op dinsdag 16 december 2025 10:09:53 schreef Hoeben:
Geen briefje in de bus. Status was onderweg maar nergens enige info te vinden. En toen kreeg ik na een week of 4 een bericht dat ik mijn pakket niet had afgehaald en dat het weer terug naar China was gestuurd.
Je hebt zeven dagen om het op te halen. Dus je moet daar iedere week langs.
Ze gaan er van uit dat ze je digitaal kunnen bereiken. Als dat niet lukt... jammerdan.
Hier op m'n zakelijk adres... Ik heb een postnl account. Als ik iets wil aanpassen, bijvoorbeeld de "geslotenverklaring" die de vorige bewoner had afgegeven, dan gaan ze m'n adres controleren. Dat gaat via de bank. Die geeft m'n thuisadres door.
Dan maar via m'n bedrijfsrekening... "niet ondersteund voor bedrijfsrekeningen".
"Spreek je bezorger aan"... Geprobeerd maar als ik naar beneden sprint als die gast er is, kan ik nog net wat achterlichten de hoek om zien scheuren.
Op dinsdag 9 december 2025 12:26:38 schreef Retiredat55:
Wie kan mij helpen bij het volgende probleem?
Ik had via Ali een printplaatje besteld die rond 9 december zou aankomen.
Nu kreeg ik afgelopen zondag, 7 december een bericht dat de aflevering mislukt was omdat de ontvanger niet thuis was.
Nu was ik echt de hele dag thuis geweest en het lijkt mij stug dat een koerier op zondag pakjes aflevert.Geduld wordt beloond!
Ik kreeg het pakje gisteren toch afgeleverd! Zat ineens in de brievenbus............
Ik zit zelf ook met een issue met Aliexpress.
Ik bestelde een heatingstation van 150*150mm en power = 350W.
Ergens onderaan staat dat het station maar 100*100mm is en dat enkel het 500W model 150mm is.
Nu krijg ik Ali niet uitgelegd dat je ook misschien een station kan hebben dat 150*150mm is maar 350W.
Dan het gratis terugsturen: het is volledig gratis (zeggen ze), het terugsturen naar Frankrijk, wat in het echt Polen is!! kost meer dan het item.
In het verleden had ik het al voor dat ik iets terugstuurde (naar China), en dat ik alles kwijt was. De verkoper had zijn winkeltje opgedoekt...
Ik hoop dat ik Aliexpress nog kan uitleggen dat vermogen niets met afmetingen te maken heeft en dat drie keer schrijven dat iets een bepaalde afmeting heeft, om daar dan helemaal onderaan in kleine letters te schrijven dat het niet zo is, echt wel frauduleus is..
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Dan het gratis terugsturen: het is volledig gratis (zeggen ze), het terugsturen naar Frankrijk, wat in het echt Polen is!! kost meer dan het item.
Ik heb vorige maand iets vergelijkbaars gehad, je krijgt van Ali een retourlabel. In mijn geval kwam het item uit Spanje maar ging het retour naar ergens in Duitsland
Ik had verder geen kosten en heb het volle aankoopbedrag terug gehad.
Ik had ook een retour, kreeg een retour label.
Het ging met DHL maar AE-RTN-NL in Belfeld (=Nederland).
Na 48uur had ik mijn geld op terug op mijn rekening, dus een soepele ervaring.
Kreeg vandaag een pakketje van Ali via GOFO NL in de brievenbus.
Nog nooit van gehoord...
Mail zat in mijn spam folder, nieuwe ervaring met dit.
Normaal gaat het naar een postNL punt bij mij in de buurt.
Dat is een "last mile" bezorger. Die zie je steeds vaker. Die bezorgen het allerlaatste stukje van je pakketje.
Vaak zijn daar geen goede ervaringen mee. Kijk maar eens online naar de klachten erover.
Ik had ooit snel een ssd nodig voor om een oude laptop nieuw leven in te blazen voor buurjongen omdat zijn laptop het had begeven. Hier in deze uithoek van Nederland in zeeuws vlaanderen zijn er weinig winkels om ssd te kopen. (En zonder rijbewijs rij je niet ff snel ergens naar toe)
Voor eerst iets een bestel bij Amazon. Die kwam ook met zo'n vage last mile koerier, ik ben de naam vergeten. Die zat gelukkig in brievenbus want de reviews waren ook niet positief voor dit bedrijf. Ik heb gevoel dat die bedrijven door grote bedrijven als Amazon worden opgericht om zo nog goedkoper te leveren en nog meer schuld op een ander bedrijf te schuiven. Als slechte werkomstandigheden etc.
Zo van, tja wij waren het niet maar het bedrijf dat we ingehuurd hadden ervoor.
En zowel degene die mijn pakketje kwam brengen als die hier gofo zijn pas dit jaar opgericht. En gofo heeft Cirro overgenomen. Ik denk dat die gewoon een tijdje bestaan totdat te veel klachten komen en dan hevelen ze het over naar een ander bv'tje en geven het een andere naam.
Voordeel van in zo'n uithoek op minder dan 1km van de grens met belgie is dat volgens mij voor meeste van die last mile koeriers te duur is om voor de heel weinige pakjes iemand te sturen. Ik heb alle andere bestellingen van aliexpress en andere bedrijven altijd via post nl of dhl gehad. Dhl puntje zit hier op paar minuutjes wandelen dus laat meestal naar daar komen. Dhl komt toch elke dag daar en letterlijk langs ons op weg erna.
Idem voor postnl puntje tegenwoordig. Die zitten iets verder (10min wandelen) nu de dichtstbijzijnde supermarkt een dorp verder gesloten is heb ik ontdekt. Bij een of andere webwinkel die nu ook postnl punt en postkantoor zijn geworden. Waarschijnlijk kwam postnl daar toch al bijna elke dag voor hun pakketten op te halen.
[Bericht gewijzigd door brains op (23%)]
rew
GOFO geeft mij vrijdag om 22:49 een bericht dat het pakje overgedragen is aan de bezorger.
Vervolgens komt die zaterdag om 15:30 dat pakje brengen, maar levert het zonder aan te bellen bij de overbuurman (een bedrijf).
Als ik dan om 18:00 nog eens in de mail kijk zie ik dat ie bezorgd zou zijn, maar die overbuurman is natuurlijk ondertussen naar huis!
Roland van Leusden
Peddler heeft het druk, waar ze het normaal tot aan de deur brengen, gaf de bezorger het gisteren aan een buurman mee, want die ging toch met de lift naar boven...
Als ik 2x achteraan in de rit wordt geplanned en ze te veel pakketten per rit willen bezorgen ben ik elke keer de sjaak. Ik heb dit ook bij Amazon en DHL meegemaakt trouwens.
Update1:
Net een update gehad.... ze gaan het morgen weer proberen....
Update2:
Net mijn pakketje ontvangen, zat ik vandaag vooraan in de rit. Dus tóch voor de kerst binnen !!
Roland van Leusden
Op basis van de recensies kun je alleen maar concluderen dat die "delivery service partners" onderbetaalde, ongemotiveerde bezorgers zijn die er een puinhoop van maken.
Voorlopig stop ik met bestellen bij ALI, op PDN en GOFO zit ik niet te wachten. Peddler en PostNl zijn meestal ok, maar waarschijnlijk te duur voor Ali.
Ik heb wel vaker problemen met DHL. Hoe ze (dure en vochtgevoelige) pakjes achterlaten open en blood op de stoep langs de voordeur en zichtbaar vanaf de straat. Tot pakketjes die halverwege opeens over gaan naar PostNL zonder mededeling.
Maar nu heb ik weer een bestelling gedaan op 3 dec. met verzending vanuit amazon. Deze komen meestal binnen enkele dagen tot zelfs de volgende dag aan. Maar nu heb ik al vanaf 4 dec. dat het pakket 1 à 2 dagen vertraagd is. Zijn dan wel hele lange dagen. Na de kerst maar eens contact opnemen.
rew
Op woensdag 24 december 2025 14:07:51 schreef Roland van Leusden:
Peddler en PostNl zijn meestal ok, maar waarschijnlijk te duur voor Ali.
PostNL is vooral "arrogant".
Als ze te veel pakjes hebben, dan zeggen ze tegen hun vaste klanten: "voortaan mag je geen pakjes inleveren op woensdagen".
Informatique mocht zo 2 of 3 dagen in de week geen postnl pakjes aanleveren. Als je dan voor "perse postnl" koos, dan was dat dus een dag extra wachten of toch DHL.
@Nightwalker: Ik vermoed dat het pakje dus nergens binnen DHL meer te vinden is. Anders had je hem gewoon 6, 7 of 8 december gehad.
Aangezien er ook staat "levering bij buren" vermoed ik dat ie niet bij DHL maar bij 1 van je buren ligt.
----------
Ik kocht vorige week een aantal dingen die ik niet snel elders kon krijgen bij Farnell. Ipv "standaard gratis volgende dag geleverd" mocht ik 14.99 betalen voor volgende dag levering. Goed, ik had het snel nodig, het moet dan maar.
Komt UPS met "vliegtuig had vertraging, uw pakket heeft vertraging". Komt het dus niet "express levering donderdag" maar "normaal levering vrijdag".
En dan hebben die idioten het lef om toch die 14.99 op de factuur te zetten.
Dan stuur je dus een mailtje naar de hun klantenservice, krijg je terug:
Subject: Thank you much for reaching out to Farnell
...
Merci beaucoup d\222avoir contacté Farnell.
En dit heb ik dus al enkele jaren geleden aan hun gemeld. Als ze het dan op de low-prio, fixen we binnen een jaar lijst zetten: Mij best. Maar vier drie jaar(*) later nog steeds niet is toch echt onprofessioneel.
(*) ik heb het opgezocht: 37.5 maanden geleden gemeld.
Update over onderstaande..
Nog meer dan 10 keer berichtjes met de verkoper over en weer, met de helpdesk en met senior helpdesk team.
Uitkomst: verkoper zegt dat ik moet weten dat het om een 100*100mm ging (ondanks dat die dat maar 1 keer in kleine tekst ergens onderaan schrijft). In de drie titels staan telkens 150*150mm.
Helpdesk geeft op een bepaald moment aan dat ze het item willen terugbetalen maar later komt dan de melding dat ik het item op eigen kosten moet terugsturen, waarna ze beloven het terug te betalen.
Ik heb hen er op gewezen dat ik dat ooit deed (met de vermelding van het ordernummer), en dat ik nooit iets terug gezien heb.. Het item + geld van het item en de verzendkosten kwijt.
Nu sluit Aliexpress deze klacht zonder er echt op in te zijn gegaan.
Mijn advies: indien je iets duurder koopt bij Aliexpress, kijk goed uit je doppen. Lees alles goed en ondanks de gratis retourneren, geloof er niet te veel van!
Men weze gewaarschuwd.
PS: Happy 2026!
[age="2627351","quote"]Op maandag 22 december 2025 00:43:19 schreef MJU[/message]:
Ik zit zelf ook met een issue met Aliexpress.Ik bestelde een heatingstation van 150*150mm en power = 350W.
Ergens onderaan staat dat het station maar 100*100mm is en dat enkel het 500W model 150mm is.
Nu krijg ik Ali niet uitgelegd dat je ook misschien een station kan hebben dat 150*150mm is maar 350W.Dan het gratis terugsturen: het is volledig gratis (zeggen ze), het terugsturen naar Frankrijk, wat in het echt Polen is!! kost meer dan het item.
In het verleden had ik het al voor dat ik iets terugstuurde (naar China), en dat ik alles kwijt was. De verkoper had zijn winkeltje opgedoekt...Ik hoop dat ik Aliexpress nog kan uitleggen dat vermogen niets met afmetingen te maken heeft en dat drie keer schrijven dat iets een bepaalde afmeting heeft, om daar dan helemaal onderaan in kleine letters te schrijven dat het niet zo is, echt wel frauduleus is..
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
de tekst erna kan veranderd worden. vaak maken ze verschillende artikels aan en moet je met een selectie knop de 'kleur' dan kiezen. in die kleur zit dan de exacte omschrijving en dat is het enige waar ik me aan houd.
en dat staat ook in je 'bestelde' artikels dan
de echte frauduleuze verkopers kennen de trukjes wel en weten exact waar ali op kijkt. ik heb 1keer ook echt miserie gehad met ali waarbij ze keer op keer de verkoper steunden en niet mij.
ook al heb ik 1000den items zonder problemen gekocht.
meestal zijn het webshops die hele kleine dingen verkopen en zo 10 000 positieve feedbacks hebben, maar de enkele duurdere dingen dat ze aanbieden zijn dan de scam items.
ze verkopen dan bv cameras van 100€ en sturen je een sleutelhanger van 1€. zij hebben bewijs dat pakket geleverd werd en aangezien ze 99,9% positieve feedback hebben gaan ze ervan uit dat die westerling china in het zak zet voor een camera van 100€.
probeer ALTIJD te betalen met visa, die kunnen een betaling ook terugdraaien, en dat is wat ik toen deed.
de envelop met het gewicht erop van 0,130kg was voldoende voor visa om te verstaan dat die camera daar niet in zat.
EricP
mét CE
DHL en DPD zijn op het moment een drama hier. Er staat een container naast de deur. Achter het glas een briefje of ze het pakketje in de container willen mikken. Het staat dus voor de deur in de regen.
PDN presteert het doodleuk om op 1 dag 2 pakketjes voor mij te hebben. Eentje wordt voor de deur gezet (niet eens aangebeld). Een pakketje wordt in een andere straat gedropt, 500m verderop. Wel het juiste huisnummer... Ze hebben wel een 'bewijsfoto' van de bezorging. Gelukkig is die foto niet 'bewerkt', kun je 'm downloaden en staat er in de EXIF data waar het ding gemaakt is. Dan ook nog de mazzel dat de betreffende bewoner coöperatief is - alhoewel dat meestal wel goed zal gaan. PDN is telefonisch niet bereikbaar (direct naar een mailbox, mailbox is vol). Ze reageren wel redelijk vlot op email. De reactie, daar zakt je broek dan wel weer van af (of je het zelf ff op kunt halen, voordeur herkennen op basis van de foto met een stukje stadskaart gebaseerd op de EXIF data van de foto. Op de suggestie dat het toch op z'n minst charmant zou zijn als zij 'm ff gaan halen en gewoon bezorgen waar het hoort, komt dan geen reactie meer).
PostNL gaat op het moment uitstekend. Vaste bezorger, kent de wijk, weet precies waar-ie wat voor wie kan achter laten (in die container ligt regelmatig wat voor elders in de straat en die hebben een briefje in de bus en komen het halen). Ondanks dat PostNL geen 'briefjes' meer zou doen, doet deze dat dus wel en iedereen vindt het prima zo.
Over de internetchinees heb ik ook nauwelijks klagen met 'niet bezorgd' of verkeerde levering. 1 (klein) pakketje zou deel uit moeten maken van een 'geconsolideerde' bestelling. Het grote geheel werd geleverd, dit pakketje zat er niet in. Verkoper niet bereikbaar. Dispute gestart, een uur later was het geld terug.
Ook nog keer een item wat leek op wat er verkocht was, maar met andere functionaliteit, ander artikelnummer, juiste doos. Ook dat is zonder vragen na een paar foto's met 3 regels uitleg op hun kosten retour gegaan en gerestitueerd.
Enige misser in 2025: een 'moeilijke' moer, in NL niet in kleine aantallen te vinden. Die is in de PostNL molen bij de BTW de mist in gegaan. Die BTW is al betaald en ik ga geen handlingkosten betalen. Dus het ding nog een keer besteld en dit laten lopen.
Maar goed... het is wel een kwestie van goed lezen wat je bestelt. Het 'lokkertje' is niet altijd wat je zoekt zeg maar.
@rew: Farnell is niet meer wat het geweest is helaas. Ze zijn traag geworden. Deels snap ik dat wel. Maar verkoop het dan niet als 'next day' als je (als koper) eigenlijk bij voorbaat al weet dat ze het niet gaan redden (dat je het niet redt, dat geeft niet... maar dan zoek ik ff verder als het haast heeft; per saldo kun je het nu ook houden en heb je nog een sjagrijnige klant ook). RS kan (kon) dat ook heel goed.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Nou.... Het kàn dus wel: dat beloofde pakketje is inderdaad op 1e kerstdag bezorgd!
Een ander pakketje (wat nooit is aangekomen) is -volgens Ali's tracking- om half twee 's nachts op 25 decenber bezorgd, nadat het een maand eerder als onbezorgbaar was gekenmerkt.
Het lijkt erop dat Ali een paar prutsnl medewerkers heeft overgenomen, de arrogantie druipt er van af: ze durven om 'bewijs' te vragen voor iets wat nooit is ontvangen...
Heb op 17 november twee verzwakkers besteld met SMA conrectors bij ome ali.
Kreeg ik een envelop niet twee maar vijf pennen met een oog aan een kant.
Hier zijn dus twee fouten gemaakt, verkeerde onderdelen en verkeerde aantal.
Geen idee waar ze voor dienen.
Heb een klacht ingediend.
Afwachten hoe het afloopt.