Ga ik mee aan dr slag. Wat voor type raden jullie aan voor c0 en c1. Keramische of kan ik gewoon effe in de grabbeldoos kijken iets met zelfde waardes?

Heeft de een voordeel op de andere?

Keramisch vs polyester?

Volgens de datasheet kan keramisch of tantaal...

Op zondag 8 februari 2026 11:51:06 schreef hemant_5400z:
Ik zou eigenlijk zoiets als op de bijlage willen maken.

De led indicator en de spannings meter zitten er al op. Ipv 5k heb ik een 10k pot. Nu nog even kijken welke elco’s ik er tussen kan plaatsen.

Ah, weer zo'n fantastisch schema van een "tech"-tuber uit India. Dat in ieder geval niet bouwen, en als je dan toch iets moet bouwen dan niet zomaar onderdelen er in gooien die 2x zo hoog zijn in waarde.

Als je dit wilt bouwen als test-voeding voor toekomstige projecten dan zou ik voor wat uitgebreiders kijken, je mist namelijk een (instelbare) stroombegrenzing. En dat is het ding wat je onderdelen kan redden als je aan het experimenteren bent.

-edit-
Deze bijvoorbeeld, dan heb je meteen een print erbij:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006824149563.html

Er loopt hier ergens een topic over met eventueel nog wat verbeteringen.
Deze: https://www.circuitsonline.net/forum/view/125785

Geen "super voeding", maar als experimenteer ding meer dan bruikbaar.

@Sine Er zit inderdaad geen stroombepreking op. Als R1 de stroom bepaalt zou ik daar dan eventueel een 1K pot meter kunnen zetten om die variable te maken indien nodig of overleefd ie dat niet?

Ze zijn wel beschermd tegen overbelasting als de temperatuur te hoog wordt.
Regelbaar schema staat in de datasheet.

Op zondag 8 februari 2026 21:29:43 schreef Sine:
[...]

Ah, weer zo'n fantastisch schema van een "tech"-tuber uit India. Dat in ieder geval niet bouwen

Als je C2 weglaat is het toch niet zo'n ramp? En C5 moet eigenlijk 1uF ipv de 100 nF, maar is "optioneel". Dus dan zal alles tussen de 0 en 1uF wel mogen. Ook 100n. Goed, de transient response wordt anders.

C3 lijkt groot maar in het datasheet-schema dat arco post staat daar ook 10 uF.

Goed, met die aanpassingen heb je zo langzaamaan het datasheetschema terug :P

Op maandag 9 februari 2026 14:31:07 schreef Lucky Luke:
[...]
C3 lijkt groot maar in het datasheet-schema dat arco post staat daar ook 10 uF.

C3 (CADJ) is zoals gezegd voor de ripple rejection, kun je naar wens aanpassen...
De negatieve voedingsspanning kun je weglaten als je niet tot nul terug wilt kunnen regelen...

[Bericht gewijzigd door Arco op (14%)]

Bedankt,

Ik ga deze eerst even bijelkaar solderen en dan eentje maken met voltage en current ben ik wel effe bezig ?. Ben niet zo snel

Op zondag 8 februari 2026 11:14:45 schreef revado:
Advies van de anderen hoer opvolgen.

Wie is je favoriete hoer die een goed advies kan geven?

Hi,

Ik ken een aandachts hoer in de VVD. :+

Groet,
Bram

Hoi, zie resultaat bijlage eerste versie hij werkt! Bedankt allemaal. Voor versie 2 met current limitation heb ik helaas de spullen niet dus die zet ik tijdelijk in de wacht. Mischien niet de mooitse maar ben tereden voor een eerste poging :) Nogmaals bedank allemaal!