https://lamponderdelen.nl/apparaatstekkers/1295-apparaatstekker-bakeli… Strijkijzers en oudere Philips buizenscopes hadden ze ook. Lekker stevig spul dat soort oud aansluitmateriaal.
Dank je! Maar om eerlijk te zijn, had ik die al gezien, maar het is voor een experimentje met een oventje.
Ik had gehoopt op een goedkopertje.
Hier ter stede zijn bedrijven die huizen leeghalen van overledenen of ontspullers en veel artikelen gaan naar de Kringloop. Daar zou je kunnen shoppen voor een snoertje.
Op woensdag 12 augustus 2026 15:53:30 schreef Retiredat55:
Wie o wie heeft er ergens nog zo'n oud model apparaatstekker liggen die over is?
Het is voor het aansluiten van een klein keramiek oventje.
Liefst met schroefbevestiging.Hij mag ook zwart zijn!
(foto van internet)
[bijlage]
nonius
set SCE to AUX.
Ik had gehoopt op een goedkopertje.
In de snoerenbak bij de lokale kringloopwinkel kijken. Die dingen zitten o.a. aan frietpannen. Vroeger ook aan straalkachels (en volgens mij ook Nilfisk stofzuigers? Maar dan zonder aarde, meen ik).
Voor ca. een euro bent u dan gesteld, krijgt er dan gratis het snoer-met-netstekker erbij. Lokaal dus geen verzendkosten.
Oud-ijzerboeren knippen ook meestal de stekkers van de binnengekomen netsnoeren af. Een keertje in de bak met oude stekkers grabbelen en u zult ook wel iets geschikts tegenkomen.
Ja, kringloopwinkels, heb er gezocht en gevraagd, en wel een paar snoeren met zo'n steker gevonden, maar die waren niet geaard.
De enige die wel geaard was, zat aan een soort laarzen verwarmingsapparaat, maar dat stond te koop daar,
inclusief aansluitsnoer. Mocht het er niet afhalen.
's zaterdag's is er nog zo'n winkel open, daar ga ik ook even kijken dan.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
nonius
set SCE to AUX.
Mooi dat het gelukt is!
Vroeger haalde je zo'n stekker gewoon even bij de electrohandel (witgoed/bruingoed) om de hoek en kon je binnen 10 minuten gelijk weer verder met je project. Niet alle vooruitgang is verbetering 
Ik beschouw kringloopwinkels tegenwoordig als verkapte onderdelenleveranciers (net als de Action trouwens....)
nonius
set SCE to AUX.
Witte LEDs, gekleurde LEDs, Bluetooth-modules, kleine luidsprekertjes, 9V-batterijen (je krijgt er een gratis multimetertje bij!
)....
(helaas kon ik er, tot m'n verbazing, een 1/2 jaar geleden geen MP3-module vinden).
Ja, ok, veel led-spul inderdaad.
Ik had ooit van die simpele PIR "inbraakalarm" dingetjes gekocht en die heb ik voor allerlei andere
doeleinden omgebouwd/misbruikt, werkt best goed! Ook lampjes met PIR sensors, erg handig!
Het is hier al eens voorbij gekomen maar ik ben op zoek naar de naam van dat type "cigaretten aansteker" achtige plug wat net wat geschikter is voor de hogere stromen dan de standaard.
Wat ik kan vinden is : "Boordnet stekker" , maar bestaat er ook een officiele naam / codering waarmee ik wat verder kom op Amazon ?
//Edit , inmiddels gevonden : Dit is de "DIN" uitvoering.