Miezjel
Si vis pacem para bellum.
Op 25 augustus 2005 20:27:25 schreef Lucky luke:
BLABLABLA
BLABLA
BLA
ik vrees dat dat te wijten is aan inzakkende spaning (mclr).
Heb je de spanning gemeten? en wat is de waarde van de elco die er nu in zit? 100 of 470uF?
Indien het eerste probeer dan de 470 eens of pas de IO vertraging aan in ICprog (weet niet of winpic dat ook heeft)
Michel
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
er zit 470 in
heb nog geen io vertraging gevonden.
en ik heb op dezepost na nog nooit bla bla gezegd!
en ja die heb ik gemeten en die zakt best snel
Miezjel
hehe dat bla bla heb ik er in gezet.... 
I/O vertraging kan je in icprog instellen en kan wel eens uitkomst bieden.. tot hoever zakt de VPP in?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 26 augustus 2005 16:24:20 schreef Miezjel:
hehe dat bla bla heb ik er in gezet....
weet ik... maar ik heb dat nooit gezecht dus, en je kan me wel van alles laten zeggen op die manier...
I/O vertraging kan je in icprog instellen en kan wel eens uitkomst bieden.. tot hoever zakt de VPP in?
ik gebruik geen icprog, ik gebruik winpic. ik weet niet of i/o vertraging daar in is in te stellen... maar ik heb liever dat ik mijn progger met externe voeding werkt... geen gedoe met instellingen als ik eens op een andere pc wil proggen...
de vpp is de 5v hé?
zou ik eens moeten meten dan.
(met of zonder pic in het voetje ? want met dan glijden die multimeterpennen zo gauw weg... (en maken kortsluiting...
))
Miezjel
VPP is de programmeer spanning.. en als je de datasheet er eens bij zou pakken kon je daar zelf achter komen.... 13V dus!!!
en meten met pic... op een voorzichtige manier zonder sluiting te maken 
Lucky Luke
nee, hij werkt nog steeds niet.
ik dacht dat het uitvinken van automatisch uitschakelen doel zou werken... (heb ook getest en leek te werken) maar dat werkt dus niet...