free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 5 juni 2006 15:55:20 schreef MNM(tm):
[...]Correctie: da's 4200 rpm voor een laptop schijf!
bij de heel oude wel ja. de laatste neiuwe laptop disken bollen zelfs op 7200 en hebben SATA als aasluiting
laptp schijven van 2 jaar oud zijn meestal 5400
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Ik weet,een jaar later.
Maar vond het toch nuttig te melden,dat niet bij alle SCSI schijfen,de platters zich tegenover de stekker bevinden,..zoals hier in de starterspost werd geopperd.
Ik heb hier meerdere open SCSI disken,...daar zitten de platters wel degelijk recht oven de connector.
Welke harddsik dan ook,...een goede welgerichte tik op het goede moment,en hij is toch flink verziekt.
De WD serie,die hier in deze topic voorbij kwam,..is afhangkelijk van model serie,een type platter,..die firmware en platterkwalitatief een X GB waarde meekrijgt vanuit de fabriek.Meer GB's erop heb ik wel vaker gezien
Ook omgekeerd,..een Seagate Medalist 80 Gb,..die bios/firmwarmatige nogmaar 512Mb aangaf,..met veel pijn en moeite wel weer 80 Gb effectief benutbaar kunnen maken,maar hij (bios/firmware matig) bleef bij hoog en laag beweren dat ie maar 512 Mb was (Was niet mijn disk,maar van een klant)
Maar dit zijn waarschijnlijk paar uitzondering,daar ,waar je niet standaard vanuit mag gaan.
Data,...is o zo goed terug te halen,enkel de kosten,wegen vaak niet op tegen de voordelen,...of het nu een single disk is,of willekeurig raid array config.
http://www.tomshardware.com/2005/05/30/saving_your_data_after_a_head_c…