Op 24 juni 2006 20:26:45 schreef Ibanez:
Tadaa! Klik maar als je durft>:)
Netjes! Is dat trouwens rood geanodiseerd aluminium? Ziet er nog geeneens zo slecht uit. Beter dan die eeuwig saaie mahoniehouten bakjes.
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Op 25 juni 2006 13:25:54 schreef Ibanez:
Ik weet het niet maar het ziet er erg goed uit:)
? Hoe ben je dan aan dat materiaal gekomen?
Ibanez
Op 25 juni 2006 13:33:24 schreef alex278:
[...]? Hoe ben je dan aan dat materiaal gekomen?
Ik niet:) dat pllukte ik van het net,, Wow je dacht dat ik die had gebouwd en met mn 16jaar en al een vrouw heb;)
Ik heb het nog eens met sine over die marshall versterker gehad en na een kleine aanpassing van het schema werkt hij nu min of meer. Ik heb de nieuwe buisjes nog maar eens een kans weer gegeven en na 5 minuten voorgloeien kwam er iets van signaal door. Het probleem is nu alleen dat de buisjes alleen fatsoenlijk werken met een spanning van 150 volt ofzo. Als de spanning hoger word dan valt het weer helemaal weg. Enig idee waar dit aan kan liggen ?
En er is nog een probleem de preamp kraakt nogal maar dit komt volgens mij doordat er veel zooi tussen het voetje zit. Heb er ook al een keer vonk overslag tussen gehad dus. Het lijkt me dat dit het probleem is of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen. En waar zou ik dit het beste mee schoon kunnen maken alcohol ofzo ?
controleer de koppelcondensator en de kathodeweerstand/bypass elco, de buis wordt volgens mij helemaal opengestuurd (te hoge stroom, rooster positief door kortgesloten elco en/of rotte koppelC) of helemaal afgeknepen (kathodeweerstand onderbroken, te weinig stroom)
meten is weten!
als je buisvoetjes van pertinax zijn, moet je de verbrande voet vervangen ivm geleidend worden bij verkoling.
je buisvoetjes schoonmaken met een wattenstaafje met contact 60 oid, evenals je buispinnen.
daarna kan je contactjes van voetjes ook even opruwen met een klein krabbertje (zoals die van de tandarts)
Het rare is dat hij met een setje andere buizen wie ik nog had liggen wel goed doet. (op het kraken na dan)
Dus ik denk dat het toch aan de buisjes ligt.
De buisvoetjes ga ik trouwens vervangen even een paar nieuwe bestellen dan heb ik daar tenminste geen gezeur mee 
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Vraagje:
Ik heb op ebay 2 ECL86 buisjes gekocht, van de merk 'tronix'.
Bekijk ik de buizen goed, staat er op een ECL86 en op de andere ELC86.
Is dit een drukfoutje of een totaal andere buis?
Op de doosje staat overigens wel ECL86.
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Mail eens een foto naar http://www.jogis-roehrenbude.de/ die is dol op dergelijke foutjes.
BTW: ik heb een berg voor mij niet zo interessante buizen gesleten op marktplaats. Ze zitten als losse buizen in een grote doos (totaalgewicht is ongeveer 10 kilo). Hoe verstuur je zoiets nu een beetje netjes, zonder dat je een kapitaal aan verpakkingsmateriaal kwijt bent, maar ook zonder dat de ontvanger alleen maar een berg gruis krijgt?
Op zich lijken ze trouwens wel redelijk vast te zitten in de doos waar ze nu in zitten; zou 't werken als ik een iets grotere doos daaromheendoe, en die goed verpak met piepschuimvlokken?
chipje
Op 27 juni 2006 22:35:19 schreef alex278:
Op zich lijken ze trouwens wel redelijk vast te zitten in de doos waar ze nu in zitten; zou 't werken als ik een iets grotere doos daaromheendoe, en die goed verpak met piepschuimvlokken?
Lijkt me niet zo'n geweldig plan, 'gruisvorming' is bij de manier waarop men met pakketjes omgaat zeer waarschijnlijk op die manier ...
Als moet ik toegeven dat ik zo eventjes geen snelle / veilige manier kan bedenken, een grid van karton zou ideaal zijn, een rol bubble wrap en ze creatief inrollen ?
Op 27 juni 2006 22:44:12 schreef Sine:
Als moet ik toegeven dat ik zo eventjes geen snelle / veilige manier kan bedenken, een grid van karton zou ideaal zijn, een rol bubble wrap en ze creatief inrollen ?
Ik heb een keer losse buizen toegestuurd gekregen op van dat audio-isolatieschuim wat je bij de gamma kunt krijgen. Dat werkt op zich prima, maar 't probleem daarmee is dat dat best duur spul is (2 plakken van 100x50cm kosten je 10 euro ofzo), en dat je er niet zo veel buizen in krijgt per laag. D'r gaan zo'n 40 buizen op een stukje van 29x24; ongeveer 160 stuks in een doosje van 29x24x24.
WC papier.
Elke buis inrollen, wel arbeidsintensief, maar de enig juiste methode.
Doos verder opvullen met schuimchips.
Echt waardevolle buizen gaan in hun eigen doosje, geheel ingerold in bubbelwrap, dan schuimchips, en een stevige doos, bij voorkeur dubbelwandig.
En voor AD1s ga ik zelf rijden 
chipje
Volgens Jochen inderdaad een misprintje.
Tronix was geen fabrikant, alleen een verkoper die de buizen zelf stempelde en dan verkocht.
Op 27 juni 2006 22:55:53 schreef KT88:
WC papier.
Elke buis inrollen, wel arbeidsintensief, maar de enig juiste methode.
Doos verder opvullen met schuimchips.Echt waardevolle buizen gaan in hun eigen doosje, geheel ingerold in bubbelwrap, dan schuimchips, en een stevige doos, bij voorkeur dubbelwandig.
't zijn voornamelijk pcf's/pcl's...
Nog een optie is een dikke plaat styropor en ze daar indrukken (zonodig eerst gaten maken).
Onder- en bovenkant ook zo'n plaat, of een stuk schuimrubber.
Ook hier weer opvullen met schuimchips.
Dat styropor (piepschuim) kun je meestal gratis betrekken van een of ander bedrijf, die zijn vaak al blij als ze eraf komen op die manier. Even vriendelijk vragen bij de afdeling logistiek doet wonderen.
Ik neem dat spul altijd van mijn werk mee, ligt genoeg!
[Bericht gewijzigd door KT88 op ]
Op 27 juni 2006 22:57:27 schreef chipje:
Volgens Jochen inderdaad een misprintje.
Tronix was geen fabrikant, alleen een verkoper die de buizen zelf stempelde en dan verkocht.
Dat is een snelle duidelijke reactie 
@Alex: Ik zou ze ook in wc-papier rollen,of in hun doosjes, dit in een doos en die doos in een doos met chips.
Anders kan de ontvanger rechtstreeks naar de glasbak...
chipje
Heb laatst 2 buizen opgestuurd gekregen vanuit turkije in een bubbel envelop. Wel in hun doosjes, maar toch, dat die heel gebleven zijn...
Op 27 juni 2006 23:01:34 schreef KT88:
Nog een optie is een dikke plaat styropor en ze daar indrukken (zonodig eerst gaten maken).
Onder- en bovenkant ook zo'n plaat, of een stuk schuimrubber.
Ook hier weer opvullen met schuimchips.Dat styropor (piepschuim) kun je meestal gratis betrekken van een of ander bedrijf, die zijn vaak al blij als ze eraf komen op die manier. Even vriendelijk vragen bij de afdeling logistiek doet wonderen.
Ik neem dat spul altijd van mijn werk mee, ligt genoeg!
Is bouwplatenpiepschuim ook goed? Daar heb ik nog een heel pak van.
Ik neem aan dat ik ze met 't glazen gedeelte in 't piepschuim moet duwen, en niet met de pootjes (omdat ik dan wel heel veel gaten moet gaan maken).
chipje
Ibanez
.