Nou, om op die augurk voort te borduren...

Een van de meer wonderlijke dingen die ik ooit heb gedaan, was hetzelfde, maar dan met een rauw ei. Men neme een ei, en boort aan beide kanten een klein gaatje, waar net een uiteinde van een tweelingsnoer o.i.d. past. Vervolgens aansluiten op 220/230 Volt

Geeft (naast de minder leuke geur-effecten) wel leuke licht-effecten, net of er een kaarsje in het ei zit te flakkeren. Misschien is dit ook al wel te vinden op you-tube.

Op 18 december 2006 19:42:30 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
Hmm, bij de film braindead doen ze het met een mensenhoofd, en dat licht ook mooi op. Prima sfeerverlichting...

begint da ni versschrikkelijk te stinken na nen tijd? zo een mensenhoofd?

kzou het niet weten... tot nu toe is film nog altijd zonder geur-effecten. Daarnaast ben ik in Nederland ook strafbaar als ik zou willen experimentern met zoiets... (en die kenniseconomie dan????) :(:(:(

Stinken? Je moet eerst het hoofdhaar verwijderen, hé! :-)

Op 18 december 2006 20:01:19 schreef (Z)weetvoetje:
kzou het niet weten... tot nu toe is film nog altijd zonder geur-effecten. Daarnaast ben ik in Nederland ook strafbaar als ik zou willen experimentern met zoiets... (en die kenniseconomie dan????) :(:(:(

ik heb vrijwillegers nodig voor een euhm,
[creepy voice]
yes EXPERIMENT, be ready for some "MIND BLOWING" results, yes Experrriments!!
[/creepy voice]

Op 18 december 2006 20:02:56 schreef pros:
Stinken? Je moet eerst het hoofdhaar verwijderen, hé! :-)

Damn, ik dacht al dat ik iets vergeten was, zie, dat krijg je nu als je te entousiast aan iets begint!

[Bericht gewijzigd door Monster_Henry op ]

Topic change naar 'knalworsten verwarmer'?

Ik zou hoe dan ook zo'n "elektrische" worst niet willen eten. Je krijgt hoe dan ook electrolyse en wie weet wat nog meer aan vage chemische reakties. Ook lijkt ie mij nogal droog te worden. Ze gaan uit van een verandering van de weerstand dat wel zou komen omdat dat ding gaat staan stomen. Als ie droog is is ie gaar .....

Gewoon zoals je oma het vroeger deed in een pannetje heet water. ;-)

is dit niet wel genoeg ?

de tweede kost 19 $ ... en warmt meteen je broodje ook...

http://www.nextag.com/hot-dog-maker/search-html

aaaargh, nu begin ik goesting te krijgen in hot dogs...
hmm, morgen laatste examen en dan ga ik naar de kerstmarkt, hopelijk hebben ze daar hete honden!

neem weerstanddraad
wikkel om de knakworst heen
zet er veel stroom op

weet niet hoe warm dat word maar kan werken

anders plak je de knakworst aan je cpu:+

:D
Als het High Tech moet, kan je ook een parabolische spiegel overwegen, een zonne BBQ voor in de zomer. Met de huidige klimaatsverandering moet dat toch heel goed gaan!

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]

Pech. Maar je kan ook zo'n houtskoolvuurtje gebruiken, Low Tech maar wel knus.

hmm marshmellows... <insert kwijlende smiley here>
ik ga tv zien, me een koekje of 10 en de nodige calorien in de vorm van allerhande spullen ;)
lang leve 55kg!

Op 18 december 2006 20:05:33 schreef fzwart:
Ik zou hoe dan ook zo'n "elektrische" worst niet willen eten. Je krijgt hoe dan ook electrolyse en wie weet wat nog meer aan vage chemische reakties. Ook lijkt ie mij nogal droog te worden. Ze gaan uit van een verandering van de weerstand dat wel zou komen omdat dat ding gaat staan stomen. Als ie droog is is ie gaar .....

Gewoon zoals je oma het vroeger deed in een pannetje heet water. ;-)

Waarschijnlijk word de weerstand lager bij hogere temperatuur. Op macroschaal zie je dat een warme wordt veel beter vocht doorlaat dan een koude. (waarschijnlijk omdat het vet smelt). Grote kans dat dat op microschaal minder weerstand oplevert.

Of de worst in een sterk wisselend magnetisch veld leggen zodat er wervelstromen ontstaan.

Of de worst als diëlectricum gebruiken in een soort condensator waarop je een pittige HF spanning zet. Er onstaat dan warmte in de worst door de verlieshoek. (tg delta)

in een 3f asm bijvoorbeeld (rotor er eventueel uithalen!!!)
zou dit werken?

Op 18 december 2006 21:37:15 schreef Rd12tf:
Of de worst als diëlectricum gebruiken in een soort condensator waarop je een pittige HF spanning zet. Er onstaat dan warmte in de worst door de verlieshoek. (tg delta)

ik weet niet maar als we met hf beginnen gaan we dan al niet richting mikrogolfoven?

Tja je knakworsten onder de motorkap van je auto leggen met wat aluminiumfoli werkt hoogstwaarschijnlijk ook, alleen zal het met dit frisse weer wat moeilijker zijn dan in de zomer :P

@beertje_01
Nee hoor, capacitieve of inductieve verwarming vindt plaats vanaf ~10 kHz. Hangt een beetje van het te verwarmen materiaal af natuurlijk.

chien chaud ... klinkt totaal niet ....

knapkworst in een plasma etser zwieren. zuurstof op lage druk en 500 wat RF op 13.56 MHz ... instant verkoolde knakworst ...