Nieuw laser en dergelijke topic deel 11

Dit topic is gesloten

@impact:
15K scanner en dan 3d dat gaat niet lukken. Als je een beetje leuk wil tekenen is 30K een minimum. Daarentegen als je puur voor de beamshow gaat is 15K nog wel te doen. Het vermogen is al aan de lage kant voor 350 man maar het kan wel. Ruimtes redelijk donker maken. Let wel op als je bv blauw scant is je output maar 50mW. (360mW is alleen bij wit licht) Het is belangrijk te vragen wat het gemeten output vermogen is want via de dichro's kan je zomaar al 20% van je vermogen kwijt zijn. De kleur verhouding klopt redelijk op blauw na beetje aan de lage kant maarja dat verklaart de prijs. De prijs klinkt leuk en ik denk dat er veel jongens zijn die dit graag zouden willen hebben. Maar als je serieuze verhuur plannen hebt...? Ik hoor graag ook de mening van andere. ! Tip kijk eerst wat hij kan voordat je hem koopt want 15K en 360mW is een ruim begrip.
ps vindt mamba heel leuk om mee te werken.

Vandaar ook de 50K scanset aanpassing voor 560 euro.

Echt veel duurder kan ik nu echt niet veroorloven.
Ik had wel een duurdere RGB laser (iets meer vermogen) kunnen aanschaffen, maar dan max 30K scanset.

Ik weet niet of dat die laatste 50K veel uitmaken...

En bij het mixen van kleuren weet ik echt niet hoe het vermogen zich dan houdt. Waarschijnlijk blijft er niet veel over als ik de meesten hoor...

Always look at the bright side of light

Je kan beter voor groter vermogen gaan dan voor snellere galvo's. Zelf staat mijn scan rate bijna altijd op 25k. 50K klinkt mooier maar als je dan toch moet kiezen zou ik zeker voor het vermogen gaan.

@ dj antoine: ik heb het nu tijdelijk opgelost door de basisweerstand (TTL) te verlagen. Bij mijn nieuwe driver zet ik er gewoon een opampje bij en versterk ik het ingangssignaal met 1,5X ofzo.

Ik heb nu de aanstuurprintjes EN de optische terugkoppeling printjes (die achterop de galvo's komen) af:D Dalijk zal ik deze op de galvo maken en een vaandeltje erbij maken, en dan kijken wat de galvo er van zegt.

Groene laser doet het nog steeds niet, nieuwe driver nog niet gemaakt.

@ impact: idd, 25~30K is genoeg. Als je je geld toch kwijt wilt, neem dan analoge lasers. Voor een mooie verhouding tussen R, G en B moet blauw qua vermogen ongeveer tussen rood en groen inzitten (correct me if..). 60mW in dat setje is dus een beetje an de lage kant, maar aan de andere kant zijn die krengen wel stervens duur.

[Bericht gewijzigd door muddy op vrijdag 12 januari 2007 09:58:41

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten