Mooie auto heeft Frithjof, het platte dak kan mooi als ondergrond dienen voor een magnetic loop!
Mijn geheugen speelt met mij, ik heb hier geen EL95 maar EF95 maar ook goed te gebruiken op 12V. Wat minder LF power, geeft niet, er komt toch een hoofdtelefoon aan. Helaas heb ik geen hoogohmige hoofdtelefoon, ik moet dus wel een uitgangstrafo gebruiken.
Verder besef ik heel goed dat het 'eenrichting hondenluikje' maar beperkt als zodanig werkt. Het is ook meer bedoeld als enige vorm van isolatie tussen kring en antenne. Aperiodisch is het straks ook niet, want er komt een Free of Fri-match aan als preselector. Of ik bouw een afstembare parallel kring in, welke met een 1/2 golf draad als Fuchs-antenne gaat werken (eigenlijk: Halbwellen Draht Antenne mit Fuchskreis!). Fuchs was een Oostenrijkse zendamateur, de uitvinder van deze antenne.
Verder wil ik proberen in de anode van de tapped-Hartley oscillator/versterker, een breedband ferriet transformator op te nemen, daarachter een diode detector, misschien meer audio?
Onderdelen heb ik inmiddels verzameld, nu nog opruimen:
Zie hier Eat (Pa2ET) met zijn assistent Igor (Pa0BOEH PE1MGX) aan het werk om NL4711 te doen ontwaken nadat hij een opdonder van zijn 80m peilontvanger heeft gekregen.
Experiment is geslaagd, maar NL4711 is nooit meer de oude geworden. Toch heeft hij inmiddels een mooie betrekking bij het EZ-AT gekregen...
(Alleen de troep nog opruimen)
@Hugo:
m'n amsat.org adres doet het weer.