johansson99
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Hier nog een veteraan: Zit op een VI20 kaart van Philips (PC20)
Geen data gevonden. Servo driver???
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Wow, Birt heeft een museum, mooi!!
Veel "ohja die's" en een paar die ik alleen van plaatjes/advertenties ken.
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
leuke collectie bird, ik dacht al van... die gaat z'n hele electronica componenten verzameling laten zien 
ach das allemaal spul van Bell electronics waar m'n opa vroeger werkte. elk component dat gebruikt of aangekocht werd voor onderzoek moest nadien weggegooid worden. mijn opa nam behoorlijk wat mee naar huis voor z'n eigen projecten (hij was ook televisie en radio reparateur) en wat daar na al die jaren nog van over gebleven is is nu van mij. een groot deel moet ik nog wel sorteren.
ronw
Golden Member
Wie van jullie wil wat van de meer fraaie of exotische onderdelen doneren/ruilen/verkopen?
Ik heb net een advertentie geplaatst bij vraag&aanbod.
Ik vraag daar om EPROM's en oudere processoren, maar ik heb hier ook vele fraaie componenten gezien.
Ik werk voor een museum in Noorwegen waar ik een expositie maak over de toepassingen van kwarts (silicium-dioxide) in de industrie. Dus ook halvgeleiders.
Ik wil graag een mooie serie halfgeleiders tonen, en vooral de razendsnelle ontwikkelingen laten zien.
Ik wil ze openmaken en de halfgeleider laten zien, verder is het de bedoeling foto's te maken en deze ook in de expositie te gebruiken. Wie foto's heeft, roep ik ook op om contact op te nemen.
MVG
Ron
Noorwegen
rower#apestaartje#start.no
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Amai Birt, wat een fraaie collectie is me dat
.
Ik zit er aan te denken om in mijn ontvangstruimte enkele exotische halfgeleiders te etalleren.
Ik heb een leuke site gevonden : http://www.demotronic.biz/ Hier staan aparte dingen, Rusische chips, EPROMs, CPU´s enz.
Het is een subsite van http://www.demotronic.com/ Demotronic een chip recycle bedrijf in Duitsland. Hier koop ik soms CPU´s voor mijn verzameling, ze verkopen echt van alles. Op 17 maart hebben ze een open dag, het is niet zo ver rijden vanaf de Nederlandse grens.
Anoniem
vanaf de nederlandse grens niet echt nee....
vanaf mijn huis 300km en 3 uur rijden!
(hopelijk gaan we met de zomervakantie naar Duitsland!
kan ik daar toch nog eens kijken)
@ johansonn99
Een VI20 kaart is een kaart uit het plc systeem pc20. Met deze kaart kun je oa communiceren met een pc om daarop b.v. een interface te maken tussen de bediener en de machine. Of een rs232 verbinding te leggen tussen de plc en een ander apparaat.
De OQ8815 en 8816 zij resp. een adres processor en de rekenprocessor. De rekenprocessor vertaald je instructies naar de juiste verwerking. Bv. and, or, multiply, divide, shift left, shift right enz enz.
@jan w: kijk eens op pagina 1 ... Ik heb een broertje van die van jou. Klik
Ook ik heb een paar vreemdelingen:)
ik vraag me af wat die Bourns ic'tjes zijn.....
Er staat op: 4114R-001-221
een 4 tal HP dingetjes, opschrift: 4351 met daaronder: 305
een raar soort TO220 behuizing: MPS UO2, of U02, is van Motorola.
Een oude 10 poter: nja, is wel te lezen denk ik zo....
en rare 2 poters: TBA271/B, Merk: SGS (nu ST)
Die blauwe Bourns zijn weerstands netwerken. Ik denk van 220 ohm, gezien het opschrift "221".
Werden veel gebruikt in oudere computers als terminators voor de harddisks.
Edit: ter aanvulling, de MPSU02 is een "gewone" NPN transistor.
[Bericht gewijzigd door fzwart op ]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
blauw spul zijn weerstandnetwerken
hp spul zijn optocouplers
tba271 is ene 33 volt zenerdiode gebruikt in tuners voor de afstemspanning
Oftewel de TAA550. SGS was een ster in het verzinnen van eigen typenummers voor standaardonderdelen.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 15 februari 2007 18:53:50 schreef jan w:
Zo hier ook eentje van mij, zit in een oude server of zo iets.
Het staat er op wat het is
[afbeelding]
wow, 4 bits per kleur 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 16 februari 2007 00:33:56 schreef Jeroen Boere:
[...]wow, 4 bits per kleur
zouden ze niet geinteresseerd zijn bij IBM in die chip ? kunnen ze eindelijk hun CGA kleurenpalette upgraden .. 
De 10-poter is een µA734 voltage comparator van Fairchild.
datasheet
In dit soort custom nummers "7734393" is het 2e t/m 4e getal het µA-nummer.