Anoniem
wie heeft nog een 4017 CMOS ?
GEVRAAGD:
- verschillende soorten transistors,
- weerstanden (heb ik genoeg, maar een paar hoge waarden zoals 3,3K , 33K enz. zijn altijd wel handig)
- potmeters
- LED's (niet echt belangrijke kleuren in gedachten, ik zoek nog wel wat fadende RGB's)(heb ik ook allemaal al, maar extra tegen wat ruilen mag altijd)
- Duo leds
- NE 555'jes (iets van 5)(heb ik inmiddels al van pcnerd)- 4017 CMOS ic'tje (doe maar 2)
- Verboden toegang wetb. v. Strafr. (blauw met witte letters of andersom)(geen elektro maar wel leuk voor m'n werkplekkie)
AANGEBODEN:
- LM741 op-amps (nog 3)
- oude electronica (oude computervoeding, kapotte printjes en nog meer van dat spul, vraag maar eens wat en I shall seek!)
- Sloopprinten
- (KAPOTTE)computer muis (met ronde aansluiting)
- 3 computerbox luidsprekertjes (geen behuizing dingen) (van die ronde metalen met rubberen ring, geen stip midden in, zijn 2 middentoners en 1 hoge toner + nog een sort nep-bas-speakertje (in plaats van zo'n gare gat))
- Knakworstenverwarmer (zie Show your Projects! vorige deel, is wel gevaarlijk ben van plan om 1tje van plexiglas te maken)
- 2 computer ventilatortjes (of 1, ligt eraan of ik die andere kan vinden)
aangeboden lijst wordt nog aangevuld
AANGEBODEN:
Philips EL6415 35 of 40w buizenversterker (werkt)-€30
Philips 22RH521 vissenoog versterker (2x 30 a 40w, met gratis tijdschrift met review en metingen erin, gemeten op 2x 34w)-€30
National panasonic receivertje, klein ding met MG, LG en FM en een heel mooie groen met rood verlichte schaal (echt!)-€5
Armee Fran¢aise Recepteur BC 728 ontvanger, kortegolf, 1,5 tot 6mhz ongeveer met 4 preset knoppen, getropicaliseerd en voor batterijbedrijf. trillers moeten vervangen worden, en je moet de juiste aansluitingen voor de voedingsspanning vinden. het is een buizenapparaat en loodzwaar. ziet er goed uit. hij werd vroeger gebruikt als alarmontvanger in het veld op een 2v accu.- €10
Erres KY516B batterij buizenradio. met ingebouwde voeding (zelfbouw) voor 1,5 en 90v, maar kan er gemakkelijk uitgehaald worden. werkt prima, het is een tafelmodel (geen portable!)-€30
Erres KY515 buizenradio, werkt prima en ziet er best goed uit.- €25
Philips H4X74a radiogrammofoon (planogram), werkt ook prima, grammofoon is gerepareerd (motor liep niet) en er is een buisje vervangen (gebarsten)- €25
Philips (frans) B1F12a klein buizenradiootje- €10
Philips B0X17u zeer kleine buizenradio- €12
ruilen voor een leuke AG9016 versterker kan ook (graag zelfs!)
te duur? doe een ander goed bod. als je meerdere dingen tegelijk koopt, kan je korting krijgen.
GEZOCHT: een AG9016 buizenversterkertje
quadrafonie apparatuur (decoders, versterkers, ook platen)
AANGEBODEN:
ik heb ook nog een paar stk's (3) en een paar automaat zekeringen vam 10&16A die kan ik wel meenemen. en ook nog een paar boxen.4 van ongeveer de zelfde formaat. was een sony boxenset
GEZOCHT:
hmm ik zou graag een pic progger willen hebben/ruilen vor de pic16f628 en een lcd(2*16(blauw als kan)) verder goedkope kleine AMP. verder dnek nog een weerstandsdozen denk ik 
Op 28 februari 2007 20:45:38 schreef Andreesie:
wat voor platen? metaalplaten, plexiplaten,
of elpees? (lp, Langspeel Platen, LongPLay)
quadrafonische lp's
Anoniem
naar mijn weten (wat een taal he?) niet,
alleen de kwaliteit is beter:)
ik weet niet zeker of ik quadraphonische lp's heb, volgens mij maar 1 ofzo, en welke titels zoek je?
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
nope
door het prachtige SQ systeem kan je dmv faseverschuivingen 2 extra kanalen erin krijgen, of met CD-4 op een 45khz draaggolf (alleen met speciale naald)
@ andreesie: volgens mij kan je die 4017 wel op de markt vinden.
@ ledlover: kan je misschien een foto plaatsen van deze radio's: Philips (frans) B1F12a klein buizenradiootje- €10
Philips B0X17u zeer kleine buizenradio- €12
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 28 februari 2007 20:22:18 schreef Andreesie:... maar een paar hoge waarden zoals 3,3K , ...
3K3 heb ik nog veel liggen
Als ik er aan denk neem ik er een deel mee.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
De markt is groot en druk. Wanneer je wilt kan er vanalles maar aangezien het er zo druk is is er natuurlijk ook veel toezicht. en als dit de insteek is om te komen kan je beter niet gaan! Overgens, t is meer glaswerk.
@ledrover: kan je nog iets meer vertellen/later zien van die eerste 2 versterkers die je noemt?
Zo te horen gaan er wel wat meerkleurenleds in het rond. van die slow-fading wil ik er ook wel een paar als er wat over is. Zit er tenminste iets creatiefs op me verbouwde versterker..
Op 28 februari 2007 21:25:30 schreef ledlover:
nopedoor het prachtige SQ systeem kan je dmv faseverschuivingen 2 extra kanalen erin krijgen, of met CD-4 op een 45khz draaggolf (alleen met speciale naald)
Heb zo'n tuner/versterker op de werkbank staan ter reparatie. Kenwood KR8340 SQ4
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Op 28 februari 2007 22:08:04 schreef fritsuitoosterstreek:
Hoe goed is de beveiliging op die markt eigenlijk? Een paar gratis IC's zijn wel welkom
Ik hoop dat dit een grapje is ...
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
@hugo: mooi ding!!
@rd12tf: ga ik wel vanuit gezien het
ding dat erachter staat. Maar als dat de insteek is kan meneer beter niet komen.
btw, ben je al begonnen met het oppoetsen van je harnas?
wanneer er iemand een printerserver over heeft hoor ik dat ook graag.
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
@hugo: mooi ding zeg! ik heb nog een aantal CD's met SQ muziek en testsignalen erop, en nog een aantal SQ lp's die wachten om opgenomen op cd te worden. op www.mfbfreaks.com/forum is er een SQ muziek uitwisselingssysteem gekomen, als je ook (tegen verzendkosten) SQ LP's op cd wilt, kan je eens langskomen op het forum 
@tvmierlo: de b0x17u is verkocht, de B1F12a staat hieronder:
volgens de verkoper werkte ie, ik heb hem verder nooit uitgeprobeerd omdat hij toch in te slechte staat was...
grote scheur in het plastic in de onderkant, en bij de hoekjes kleine scheurtjes. ie is nogal vies, na een poetsbeurt ziet ie er vast beter uit. het bruine plastic (bakeliet?) ziet er nog wel erg goed uit.
Op 1 maart 2007 10:52:40 schreef MAH:
De markt is groot en druk. Wanneer je wilt kan er vanalles maar aangezien het er zo druk is is er natuurlijk ook veel toezicht. en als dit de insteek is om te komen kan je beter niet gaan! Overgens, t is meer glaswerk.@ledrover: kan je nog iets meer vertellen/later zien van die eerste 2 versterkers die je noemt?
Zo te horen gaan er wel wat meerkleurenleds in het rond. van die slow-fading wil ik er ook wel een paar als er wat over is. Zit er tenminste iets creatiefs op me verbouwde versterker..
ik heb er nog 10 over.
@ ledlover: verkoop die radio maar aan een kenner. Ik denk dat hij niet lang bij mij zou kunnen leven 
Op 1 maart 2007 11:31:34 schreef ledlover:
@hugo: mooi ding zeg! ik heb nog een aantal CD's met SQ muziek en testsignalen erop, en nog een aantal SQ lp's die wachten om opgenomen op cd te worden. op www.mfbfreaks.com/forum is er een SQ muziek uitwisselingssysteem gekomen, als je ook (tegen verzendkosten) SQ LP's op cd wilt, kan je eens langskomen op het forum
...
Ding is niet van mij, maar van een collega zendamateur. De halve afdeling Den Haag is al bezig geweest om hem te herstellen. Nu ik nog.
Fout, een van de vier gestab. voedingen rookte steeds af en de beveiliging spreekt niet aan.
Voeding is al weer hersteld, rotte zener midden op het tuner bord.
Nu de beveiliging nog (de uitrokende voeding rechts op dit bord).
Maar we worden nu wel heel erg off topic.
Op 1 maart 2007 11:04:33 schreef Rd12tf:
[...]Ik hoop dat dit een grapje is ...
wat denk je nou zelf dan 
ik ben zelfs bereid om veel te veel te betalen voor m'n onderdelen bij De Jong
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
GEZOCHT:
RCL meetbrug kit
LDC display's
LED's (fading RGB en losse RGB)
Edit:
oja ik zoek ook nog een boorstandaart
AANGEBODEN:
Vraag maar raak 
[Bericht gewijzigd door Technojunk op ]
Anoniem
Op 2 maart 2007 15:25:30 schreef Technojunk:
AANGEBODEN:
Vraag maar raak
heb je ook potmeters?
(met standaard waarden, zoals 1K, 3K3, 4K7, 10K, 33K enz.)
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
instel of montage?
ik moet wel even kijken of ik ze heb
Maar ik kan helaas niet op de meeting komen
[Bericht gewijzigd door Technojunk op ]