Het grote Rosmalen sale & trade topic

In navolging van vorig jaar en op aandringen van Jorrit
heb ik maar weer het grote Rosmalen sale & trade topic gestart.

Het is in dit bedoeling dat er dealtjes worden gesloten waarvan de uitwisselingen van waren en evt. geldt op de radiomarkt in Rosmalen geschiedden. (zie het Rosmalen topic)

En ik zou de topicstarter niet zijn als ik ook niet wat had :P. In dit geval een doosje met wat rommel waar ik niks mee kan, ik zal een foto maken, en de gene die ook een rommeldoosje heeft, met spulletjes waar ik wel wat mee kan mag ruilen :+.
verder enkel nog een heleboel sloopprinten :).

owja, je mag hier ook "gevraagd" dingen neerzetten :).

Take a parachute, and jump!

TE RUIL: een EL6415 versterker en een 521 versterker (philips vissenoog model)
daarvoor wil ik terug hebben een AG9016 buizenversterkertje.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Anoniem

GEVRAAGD:
- verschillende soorten transistors,
- weerstanden (heb ik genoeg, maar een paar hoge waarden zoals 3,3K , 33K enz. zijn altijd wel handig)
- potmeters
- LED's (niet echt belangrijke kleuren in gedachten, ik zoek nog wel wat fadende RGB's)
- Duo leds
- NE 555'jes (iets van 5/10)
- 4017 CMOS ic'tje (doe maar 2)
- Verboden toegang wetb. v. Strafr. (blauw met witte letters of andersom)(geen elektro maar wel leuk voor m'n werkplekkie)
- Deze schakeling onderdelen, (of de schakeling zelf, maar dat is minder leuk))

AANGEBODEN:
- LM741 op-amps
- oude electronica (oude computervoeding, kapotte printjes en nog meer van dat spul)
- (KAPOTTE)computer muis (met ronde aansluiting)
- 3 computerbox luidsprekertjes (geen behuizing dingen) (van die ronde metalen met rubberen ring, geen stip midden in, zijn 2 middentoners en 1 hoge toner + nog een sort nep-bas-speakertje (in plaats van zo'n gare gat))
- Knakworstenverwarmer (zie Show your Projects! vorige deel, is wel gevaarlijk ben van plan om 1tje van plexiglas te maken)

aangeboden lijst wordt nog aangevuld ;)

@andreesie: ik denk dat het net zo handig is als je dat gewoon gaat zoeken :P
de wereld van toren, weerstanden, potmeters, leds, standaard chips e.d. zijn daar in ruime overmaat aanwezig.

Overgens zou het wel fijn zijn als iemand een calibratieweerstand heeft en die even mee zou willen nemen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 25 februari 2007 20:01:48 schreef Andreesie:
GEVRAAGD:

- NE 555'jes (iets van 5/10)

AANGEBODEN:
- LM741 op-amp

hoeveel opamps heb je? ik heb nog wel een zooitje ne555's, wil graag ruilen :).

//edit: heb hier btw nog een aristona stereo music sound system st3100 staan, was van m'n opa, zitten originele boxen bij en am antenne, ik geloof dat de tuner niet helemaal goed is, maar de platenspeler werkt nog prima :). Foto's worden gemaakt as we speak.

[Bericht gewijzigd door pcnerd op zondag 25 februari 2007 20:52:12

Gezocht: een hoop meter snoer/kabel minimaal 2 x 1mm2. voor aansluiting luidsprkers mobiele geluids installatie. Ik zoek naar drie stukken van ongeveer 10 meter

aangeboden....eigenlijk niet veel, wil er ook een symbolisch bedrag voor geven. ik heb nog twee schakelende voedingtjes 12v en 5volt uit..allebij ongeveer 1 ampere

mijn rommeldoosje. Bestaat uit een doosje met de gekste smd chips en leds(groen) een aantal van die legerconnectors met kapje, een maffe lpt(?) printpoort connector, een aandal condensatoren "op plankjes" (15v 22200uf, 40v 1000uf, dat soort spul), 2 maffe trafootjes(hf?), en een of ander raar amplifier ding (??), staat op:
potter
5004-6363
2x1 amp
115v 400hz
43-7613

en voor de beginner, een zakje met 10uf gedesoldeerde elcootjes.

het doosje gaat zozo mee naar de meeting voor de geinteresseerden ;). als je sloopprintjes wil roep je maar ff, heb nog een zooitje oude mobo's, printjes met rijen vergulde headertjes, vage halfgeleiders etc.

[Bericht gewijzigd door pcnerd op zondag 25 februari 2007 21:14:43

Ik heb zelf nog een 166 uF 7.5 kv elco staan. Deze is mij toch net iets te lomp en gaat dus weg. Verder heb ik eventueel nog wel een aantal 19 inch behuizingen mocht er iemand interesse in hebben. Zou verder nog een door mijn zooi kijken om te zien of er nog wat interessants bij zit.

Ik ben verder nog opzoek naar spullen voor een buizenversterker. En dan voornamelijk uitgangstrafo's enzo. Ook zoek ik nog steeds een leuke tafel multimeter en een goede functiegenerator. Ook ben ik nog opzoek naar een lcr meter. Zijn die kitjes nog steeds te koop op de beurs ?

Anoniem

Op 25 februari 2007 21:08:43 schreef pcnerd:
mijn rommeldoosje. Bestaat uit een doosje met de gekste smd chips en leds(groen) een aantal van die legerconnectors met kapje, een maffe lpt(?) printpoort connector, een aandal condensatoren "op plankjes" (15v 22200uf, 40v 1000uf, dat soort spul), 2 maffe trafootjes(hf?), en een of ander raar amplifier ding (??), staat op:
potter
5004-6363
2x1 amp
115v 400hz
43-7613

en voor de beginner, een zakje met 10uf gedesoldeerde elcootjes.

het doosje gaat zozo mee naar de meeting voor de geinteresseerden ;). als je sloopprintjes wil roep je maar ff, heb nog een zooitje oude mobo's, printjes met rijen vergulde headertjes, vage halfgeleiders etc.

En waarom verkoop je die zooi? Mocht je het niet dumpen op de vuilnisbelt? De vuilnismannen hebben ook hun eer hoor. :)

Turbokeu

Golden Member

Op 25 februari 2007 20:43:18 schreef MAH:
Overgens zou het wel fijn zijn als iemand een calibratieweerstand heeft en die even mee zou willen nemen

Ik heb wel een hoop 0.1% weerstanden van verschillende waarden liggen als dat zou helpen.
Ik heb een paar maanden geleden een 0.01% calibratieweerstand gekocht via ebay maar 'k vindt hem niet terug...:(

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

@turbokeu
Ik wil nog zon klok kit van je kopen,
Als ik erheen ga neem je die dan ook mee?
Niels

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Anoniem

Op 25 februari 2007 20:46:19 schreef pcnerd:
[...]
hoeveel opamps heb je? ik heb nog wel een zooitje ne555's, wil graag ruilen :).

ik heb intotaal 10, maar wil er zelf nog iets van 2 houden (dus als aanbod heb ik er 8 of 7)

als iemand ook 1 wil, stuur maar een mailtje, moet je wel even kijken hoeveel een andere heeft besteld

ik ruil wel 8 lm741's tegen 8 ne555's .

Op 25 februari 2007 22:20:41 schreef Jorrit:
Ik heb zelf nog een 166 uF 7.5 kv elco staan. Deze is mij toch net iets te lomp en gaat dus weg. Verder heb ik eventueel nog wel een aantal 19 inch behuizingen mocht er iemand interesse in hebben. Zou verder nog een door mijn zooi kijken om te zien of er nog wat interessants bij zit.

Ik ben verder nog opzoek naar spullen voor een buizenversterker. En dan voornamelijk uitgangstrafo's enzo. Ook zoek ik nog steeds een leuke tafel multimeter en een goede functiegenerator. Ook ben ik nog opzoek naar een lcr meter. Zijn die kitjes nog steeds te koop op de beurs ?

die kitjes zijn nog te koop op de beurs. ik heb hier (als je dat interessant vindt) nog een hele zooi buisjes uit een ouwe tv liggen, als je hier op mijn naam zoekt als starterspost en philips oid kom je het topic tegen waar het hele lijstje instaat.

en ik ben geinteresseerd in die 19" behuizingen :). Laat maar zien wat je hebt :).

//edit: owja, zoals sine zegt is die hoogspannings C wel interessant, de vraag is eerder wat wil je ervoor hebben.
sine: ik was eerst :+ (we verdelen ze wel)

Sine

Moderator

Op 25 februari 2007 22:20:41 schreef Jorrit:
Ik heb zelf nog een 166 uF 7.5 kv elco staan.

Oehh ... tempting, daar kun je ideaal de 'mad scientist' mee uithangen :P

Verder heb ik eventueel nog wel een aantal 19 inch behuizingen mocht er iemand interesse in hebben.

Ah, da's interessant ... als je nog wat rackjes van eurokaart hoogte hebt staan houd ik me aanbevolen :)

Met die tafel MM kan ik je misschien wel helpen, hier staat nog een fluke 8000A te verstoffen, kompleet met service manual :)

http://profcontrol.de/img-items/small/4Gw5fYq1.JPG

Henry S.

Moderator

Is er nog iemand die wil knallen?
-3x 4700uF/350Vdc elco
-3x 300uF/300Vac olie-papier condensator

teab.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

ik altijd, maar die hoogspannings C van jorrit is ook wel erg interessant :). In welke prijsrichting zat je ongeveer te denken? btw, is olie-papier lagere esr, of maakt dat niks uit?

//edit: jij zoekt zeker niet iets grappigs?

btw, voor bouwmaterialen kun je ook wel aardig bij mij aankomen. (moet je wel snel zijn, loop nu nog rondt op de bouw en kan "afvalhout"(stukken van 50cm*1m etc) zo meenemen :) ) heb ook nog wat plexi liggen, en de wereld aan tandwieltjes, stappenmotortjes, glijders enz.

en misschien voor henry interessant, het wrth (world radio and tv handbook) van 2002.

[Bericht gewijzigd door pcnerd op maandag 26 februari 2007 19:20:39

Anoniem

@pcnerd: dat doe ik wel, 1 Ne555 voor een LM741
maar ik heb er echt geen acht nodig, maximaal 5 (ECHT maxi)

Op 26 februari 2007 19:20:38 schreef Andreesie:
@pcnerd: dat doe ik wel, 1 Ne555 voor een LM741
maar ik heb er echt geen acht nodig, maximaal 5 (ECHT maxi)

doen we er toch 5 :). (las in jou post 5/10 maargoed).

* pcnerd reserveert 5 ne555'jes en stopt ze in z'n rommeldoosje.

vreemd, had nu allang een klantje verwacht voor al die smd chips (waaronder een stuk of 20 hfxxx), of iig voor die groene ledjes..

owja, verrrek, heb ook nog een zooitje pic'tjes liggen die ik kwijt wil, zijn 2e hands, echter (volgens degene waarvan ik ze heb) getest en werkend. heb er +- 22, ongeveer 10 16f648a en 10 16f628, verder nog wat andere *16c84 ofzo*. ruilen zo mogelijk tegen avr's en/of avr progger/ontwikkeler/whatever. anders iets van mijn kooplijstje
Boekjes over avrs ben ik ook gek op (over elektronica trouwens ook).

heb hier ook nog een boek voor de pc-dummies, "leren programmeren voor dummies" :).

andreesie: heb hier nog een (gebruikte) oa95, is dat wat? mag je zo hebben ;).

[Bericht gewijzigd door pcnerd op dinsdag 27 februari 2007 18:28:39

ik wil wel een stukje plexi

verder gevraagd:
(mooie) fluke multimeter
fm-zender (of iemand die mijn niet werkende kan bekijken)
zonnepaneeltjes
7a gelijkrichter

aangeboden: bc548b (nieuw, foutje bestelling, had 557c nodig ipv 548b)
9v batterijen merk: kinetic
sloopprinten

Op 26 februari 2007 19:58:41 schreef tvmierlo:
ik wil wel een stukje plexi
sloopprinten

iedereen wel :P. ik heb alleen 4mm voor je, maten? (niet te groot)

ik zou niet weten hoe groot, alles is welkom. Ik heb nog niet echt een project in me gedachten, maar plexi is fijn bij gebruik van leds.

kon je je nog wel is in vergissen, is lastig spul om mooi te bewerken als het door moet laten. ik zal wat kleine afvalstukkies meenemen, in de cihting van 8*8cm (puntjes etc.) ik zal wat aan het sparen slaan. maar wat staat er eigenlijk tegenover?

die dikke gelijkrichter ga je wel nieuw op de beurs vinden, ze liggen er bij bosjes voor weinig.

[Bericht gewijzigd door pcnerd op maandag 26 februari 2007 20:08:54

wat wil je ervoor hebben? ok, die gelijkrichter is voor een project van een neef en mij samen. Als hij het voor die tijd nog niet gekocht heeft neem ik er een van de beurs mee

Turbokeu

Golden Member

Op 26 februari 2007 14:42:48 schreef Technojunk:
@turbokeu
Ik wil nog zon klok kit van je kopen,
Als ik erheen ga neem je die dan ook mee?
Niels

Ik ga helemaal niet naar Rosmalen (316km heen en weer in dit hondenweer met de Harley...)
In de zomer of bij beter weer zou ik het zeker overwegen.

Een weerstandje kan gemakkelijk opgestuurd worden.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"