Op 10 maart 2007 23:48:30 schreef buzzer:
[...]
wat zijn dat precies voor flitslampen?stroboscoop ofzo?

Oranje waterdicht kap (ongeveer 50mm diam.) met een flitsbuis erin. 12V erop en je hebt 90 flitsen per minuut: niet supersnel dus.
Het is dus een kopleet ding.

Op 11 maart 2007 14:05:06 schreef GJ_:
[...]
Oranje waterdicht kap (ongeveer 50mm diam.) met een flitsbuis erin. 12V erop en je hebt 90 flitsen per minuut: niet supersnel dus.
Het is dus een kopleet ding.

het zijn dus flitsers en diet van die dingetjes met een draaiend spiegeltje?
hoe sterk is dat lampje dat er in zit? is dat een beetje een stroboscoop-effect? in dat geval zou ik hem wel op geluid regelbaar willen maken met een klein microfoontje. welke prijs zou je er eventueel voor willen hebben?

--edit:--
okee, laat maar. als je hem daarvoor kapot moet maken en dan er nog steeds niet bij kan ben ik niet meer geintereseerd.

[Bericht gewijzigd door MAH op ]

Nee, geen lampje en spiegeltje maar een flitsbuisje. Het is een kompleet en waterdicht dingetje met twee draadjes eronderuit. Daar zet je 12V op en dan gaat ie flitsen.

Vaste flitsfrequentie, niks regelbaar. Als je hem openmaakt kom je bij een min of meer ingegoten print uit en is ie eigenlijk ook stuk.
http://www.nordicgroup.us/s78/images/STROBE-3A.jpg
Ze zijn van Velleman, type HAA40...

Op 10 maart 2007 19:16:55 schreef GJ_:
...
Ik neem alleen dingen mee op verzoek en niet "doe maar 10 ofzo". Wat je nodig hebt kun je hebben en niet meer.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]

ik zou er graag een van je willen overnemen:)

Als alles goed gaat ben ik bij de meeting aan de in-/uitgang van 13:00
De beurs vindt ik niet superboeiend, ik kom meer voor de CO meeting.

Op 11 maart 2007 11:06:29 schreef buzzer:
http://www.leds-buy.nl/high-power-watt-luxeon-c-103_78.html

http://www.fullblownaids.com/forums/images/smilies/WTF.gif zo duur?
(ik denk niet dat je er een wil verkopen voor 1 euro?)

Op 11 maart 2007 16:09:19 schreef GJ_:
Als alles goed gaat ben ik bij de meeting aan de in-/uitgang van 13:00
De beurs vindt ik niet superboeiend, ik kom meer voor de CO meeting.

dat zeggen ze allemaal....

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]

ACTIE !!! wie mij als eerste mailt (kijk naar de tijd) krijgt een 1watt luxeon voor €1.00 !! wees er snel bij :D

you've got a mail!!!!:*:*:*

en hij is gegaan naar andreesie. congrats ermee.

Gezocht:
IV-9 of 11 of 16 nixie buisje's + fatsoenlijke engelse/nederlandse datasheet
6 stk's

[Bericht gewijzigd door Technojunk op ]

Op 3 maart 2007 22:16:15 schreef remy:
ik heb nog een zooi 74hc595's en wat PIC's. Ben overgestapt op avr, dus heb ze niet meer nodig.
uit mn hoofd:

6x 628
4x 877
3x 870
4x 84
15x 74hc595

Kan ik die 84 van je overnemen?

Op 4 maart 2007 13:10:44 schreef pcnerd:
[...]
dat is vlak in de buurt van rosmalen :0.

ik denk dat ik wel ff langs kan komen, neem ik de doosjes mee naar de co meeting. Daar moeten ze wel goed leeg komen, want we hebben een niet al te grote kofferbak tot onze beschikking, of we moeten de bus van m'n pa zien te ritselen >:)

Ik kom wel wat opkopen!
Waar is het?

@tecnhojunk: volgende keer je post editten in plaats van 3 achter elkaar?

@tolunay: danke schon (met een umlaut boven de o, maar die kan ik niet posten)

@MAH: dan krijg ik de USB female stekkkertje?

nu nog 6 dagen te gaan :o

tolunay gul:)

[Bericht gewijzigd door tolunay op ]

zo zo!!!
tijd gaat snel:

Op 11 januari 2007 17:12:04 schreef Henk hobby:
Het is misschien wat vroeg, maar ik wil hier alvast mededelen dat er op 17 Maart 2007 een hele grote radiomarkt plaatsvind in het Autotron in Rosmalen.

Op 11 maart 2007 15:41:33 schreef GJ_:
Nee, geen lampje en spiegeltje maar een flitsbuisje. Het is een kompleet en waterdicht dingetje met twee draadjes eronderuit. Daar zet je 12V op en dan gaat ie flitsen.

Vaste flitsfrequentie, niks regelbaar. Als je hem openmaakt kom je bij een min of meer ingegoten print uit en is ie eigenlijk ook stuk.
[afbeelding]
Ze zijn van Velleman, type HAA40...

[...]

zou je er ook eentje voor mij willen regelen :) ben ook bij de 1uur meeting aanwezig samen met buzzer

Sorry jongens, maar ik moet helaas mededelen dat de weerstand assortimenten niet door gaan:( het is met de leverancier niet helemaal op 1 lijn gelopen, en dus komt de order niet aan. Nogmaals: sorry voor de mensen die belangstelling er voor hadden.

Verder heb ik niet zo heel gek veel te koop, maar een vriend van mij, waar ik bij sta, heeft spullen genoeg te koop. (denk aan oscilloscopes en div meetapparatuur en ook wat ander spul)

Maar uiteraard staan mijn klokjes er ook nogsteeds (niet te koop eh!:P), daar kunnen jullie met volle glorie naar kijken, naja aankomen mag ook hoor! let wel op dat bij het klokje met de blauwe led's de kap los zit!!:P

@henk op welke rij enzovoort staat uw dan kan ik komen komen kijken :)

@hele CO:
GEVRAAGD:
- verschillende soorten transistors,
- weerstanden (heb ik genoeg, maar een paar hoge waarden zoals 3,3K , 33K, 10K enz. zijn altijd wel handig)
- potmeters
- NE 555'jes (3)
- Verboden toegang wetb. v. Strafr. (blauw met witte letters of andersom)(geen elektro maar wel leuk voor m'n werkplekkie)
- Deze schakeling onderdelen, (of de schakeling zelf, maar dat is minder leuk))
- en handige COMPONENTJES!!!
- LM 3915

AANGEBODEN:
- LM741 op-amps (3) (en nog 8 andere gratis wel zelf los solderen!!!)
- oude electronica , kapotte printjes en nog meer van dat spul, kan je goed condensatortjes afhalen)
- 3 computerbox luidsprekertjes (geen behuizing dingen) (van die ronde metalen met rubberen ring, geen stip midden in, zijn 2 middentoners en 1 hoge toner + nog een sort nep-bas-speakertje (in plaats van zo'n gare gat))
- Knakworstenverwarmer (zie Show your Projects! vorige deel, is wel gevaarlijk ben van plan om 1tje van plexiglas te maken)
- ELCO 400V, 470 uF
en nog wat rotzooi

aangeboden lijst wordt nog aangevuld ;)

Op 11 maart 2007 20:37:38 schreef tolunay:
@henk op welke rij enzovoort staat uw dan kan ik komen komen kijken :)

da's een goeie!, ik heb hier de kaartjes niet liggen, maar ik weet wel dat we boven staan.
Maar wees gerust, we hebben een spandoek wat wij over die railing hangen, er staat ''meetapparatuur'' of zoiets op (heb ik zelf nog niet gezien), en de klokjes vallen wel op, dus dat komt helemaal goed!

mwaaaa, wat heb ik er zin in!, heerlijk:D

gevraagd:
- allerlei HF-componenten
- 500pf draaicondensator(ben ik al half jaar naar opzoek:+)
- est-spullen ( uvlampen ofiets, etsbak,..)
- trafo's (wordt lekker sjouwen met m'n rugzak:P)
- koellichamen
- nog een hele hoop andere zooi

aangeboden:
- zwenkwieltjes (van die kleine, erg handig om bijv. een 3wielige robot te maken)
- 250watt pcvoeding
- 1N4001 en 1N4002 van ieder geloof ik ong. 20
- laptopgeheugen (zal nog is kijken welk type. geloof ddr)
- evt wat gaatjesprint

@Andreesie: ik wil best wat weerstanden voor je meebrengen. zeg maar welke waardes

andreessie kan zelf ook massa's weerstanden uitzoeken op de beurs zelf natuurlijk.

@ Buzzer: ik ben wel geintereseerd is je zwenkwieltjes. wil je mij even een PM sturen? adres staat in profiel, de jouwe heb je beschermt....

[Bericht gewijzigd door MAH op ]