Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

Anoniem

dan mag ik weer:(
gisteren was ik bezig met een timertje,
wou effe uit einde van draad solderen
maar ik had geen derde hand bij de hand,
dus ik dacht: ach, dat soldeer ik zo wel effe
in het midden draadje, daaronder soldeerbout boven op de tin
dus ik maak eerst draadje warm, druk er op met tin
draadje veert naar beneden tin smelt draadej springt
en nu dus 4 kleine brandplekjes op m'n hand;(

ja ik weer.
ik kwam erachter dat de afvlakelco in de buizenversterker niet echt goed was.
stond een beetje erg bol.
ik denk ik vervang hem ff met een ander.
die ander had de + en - anderzom kwam ik achter.
die popte dus.
ik had een stukje metaal in m'n vinger en dat doet best pijn.
ik ben erg blij dat de behuizing voor het grootste gedeelte dicht was en niet mijn hele kamer vies was

Als ik een heet draadje vast pak, dan heb ik de nijging om door te knijpen (soort grijpreflex bij hoge spanningen).

:+

Zo ik mag ook meedoen.
Ik was vanmiddag een balkje aan het doorzagen
Ondertussen ging de hond er vandoor met mijn potlood.
En terwijl ik keek wat ie deed zaagde ik mijzelf in mijn duim.
Mwah valt mee dacht ik ,dus een stuk of wat pleisters erom en doorgaan.
Op een gegeven moment draaide ik een lijmklem aan en pats het bloed zeikte tussen de pleisters weg.
Toch maar weer even kijken pleisters eraf en voila een fontijntje op het ritme van mijn hartslag.

Dus hoppa toch maar even naar de dokter.
Bleek dat ik toch een adertje had geraakt.
Fijn drukverband om mijn duim en 48 uur rust :P

http://www.uploadarchief.com/Bestanden/959a557f5f6beb411fd954f3f34b21c…

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 27 juli 2007 19:45:56 (1%)

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
High met Henk

Special Member

'k heb net mijn bureau onder gekotst!!!

dank u!

ik kan best goed tegen bloed...... bij mezelf, maar niet bij anderen!!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ik hoop dat dat om te lache was

ik moest ook even een glazje water gaan drinken ik kan echt niet tegen dat soort dingen.

stef

Valt allemaal wel wat mee er ligt niet meer als een half kopje bloed in de wasbak.
Wat ik wel verbazingwekkend vond is hoe snel bloed stolt in de openlucht.

Echt zeer deed het ook niet ,nu klopt het wel wat maar niet vervelend.

Tja je moet er wat voor over hebben om je hobbyruimte uit te breiden.
bijkomend voordeel is dat ik nu geen aardappels kan schillen :P

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

bijkomend voordeel is dat ik nu geen aardappels kan schillen :P

Hoezo niet?? Je hebt nog 1 hand hoor :P

Op 27 juli 2007 17:34:41 schreef Sparks:
Valt allemaal wel wat mee er ligt niet meer als een half kopje bloed in de wasbak.

Pas als je 3 liter kwijt bent, mag je je pas zorgen maken :P in vergelijking met dat is dit een pulleschilletje ;)

Leuk dat je er een foto van gemaakt heb :D nu de duim nog

@Sparks: Lijkt veel op wat ik 2 jaar geleden had. Was een tegel vloer bij ons thuis er aan het uithalen en eentje had een iets was scherpe rand. Snee door een leren werkhandschoen tot op het bot. Eerst naar de dokter gegaan, maar moest toen toch naar het ziekenhuis. Kreeg er op de eerste hulp 8 hechtingen in me vinger. Heb sinds dien ook geen gevoel meer in de bovenste 1cm van me wijsvinger.

Op 27 juli 2007 19:57:46 schreef xantus:
sinds dien ook geen gevoel meer in de bovenste 1cm van me wijsvinger.

Dat is wel errrug handig met een weerstandje vast houden die niet vast wil :D

Op 27 juli 2007 19:57:46 schreef xantus:
@Sparks: Lijkt veel op wat ik 2 jaar geleden had. Was een tegel vloer bij ons thuis er aan het uithalen en eentje had een iets was scherpe rand. Snee door een leren werkhandschoen tot op het bot. Eerst naar de dokter gegaan, maar moest toen toch naar het ziekenhuis. Kreeg er op de eerste hulp 8 hechtingen in me vinger. Heb sinds dien ook geen gevoel meer in de bovenste 1cm van me wijsvinger.

Zoiets heb ik, lang geleden, meegemaakt met de afscherming van een HS-kabel: de zijkant (dus niet de plaats waar die ingezaagd was) ging door werkhanschoen, huid, vlees en pezen tot op het bot van m'n rechter wijsvinger. En dat zes weken voor het Belgisch kampioenschap karabijnschieten. Ben dan maar als een bezetene beginnen oefenen om de trekker met de middenvinger over te halen. Had ik nog goud te pakken ook!

Commentaar van de chef was voorspelbaar: "Werken kan 'm niet met die vinger, maar kampioen schieten wel!" :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Mijn duim zit mooi ingepakt mag pas zondag weer uit de verpakking.
Ik heb wel vaker eens een snee of scheur in m'n handen gehad maar eigenlijk nog nooit dat er wat begon te sproeien.

Nu was het ook eerst wat pleisters en klaar.
Maar na de PatS en het fonteintje vond ik het toch wel tijd voor een dokter.
Het is overigens niet gehecht omdat zaagwonden rafelig zijn en bijna altijd geinfecteerd.
Dus ben benieuwd wat er zondag onder het verbandje wegkomt.

In ieder geval een aanrader om je concentratie bij je werk te houden ;)

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Zeg Sparks, ik heb nu ook even die foto van die kom bekeken, maar dat stukje duim kan ik niet zien liggen...:-p

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Tijdens een chemiepracticum heb ik 't ooit eens gepresteerd om *allebei* m'n duimen in 't verband te krijgen (rubber slang op tuitje -> brak af, stuk glas bleef in slang zitten; haal m'n ene duim open aan het tuitje, de andere duim haalde ik open met het glas wat in het rubber bleef zitten).

Wat ik me nog kon herinnneren:
-Als je met twee lekkende duimen boven een wasbak staat dan is die wasbak in no-time rood.
-van endorfines word ik misselijk.
-Naar de WC gaan was de eerste week een ramp.
-Vijf jaar na dato kwam er nog een stukje glas uit m'n duim. Geen last van gehad, maar d'r zat wel altijd een hard stukje in m'n duim, wat toen opeens 'naar boven' kwam.

klein is fijn

Moderator

Op 28 juli 2007 00:39:24 schreef alex278:
Tijdens een chemiepracticum heb ik 't ooit eens gepresteerd om *allebei* m'n duimen in 't verband te krijgen

Tja, baas bovenbaas? ;)

Chemiepractica zijn altijd goede evenementen om iets 'goed fout' te laten gaan.
Zo stond ik vanmiddag nog m'n cuvetten schoon te maken met chromic mixture toen opeens m'n handschoen scheurde. Gelukkig had ik nog niets gemorst, anders had ik vanavond met 1 hand mogen typen.

Voor de rest is het vrij saai voor mij. Vingers branden aan de soldeerbout gebeurt niet meer zo vaak, in IC's trappen lukt niet meer met SMD en de laatste echte rookpluim is al weer een tijdje geleden.. ;(

ik okm netthiuis uit de stad, ik denk kan wel ff pic bordje afmaken, maarja m'n vinger en tin onderscheuidhn en is best moeiejlijk. typen ook ytrouwnens:P

klein is fijn

Moderator

Zo te zien behoorlijk teveel..

Behoorlijk wezen stappen zeker... :P

Beide duimen ophalen in -one go- is ook wel weer een topper.

@big bang de duim zit er nog compleet aan hoor :d

Gelukkig maar want ik doe een boel met die handen en tis verekte lastig met een duim minder te moeten werken.
Tis ook verbasingwekkend hoe vaak je een duim stoot :(

Vanmorgen het verband er maar even afgehaald wegens wakker worden door kloppende gevoelens.
En dan heb ik het niet over een ochtend........

Zag er ranzig uit maar de druk is er nu weer af dus we gaan weer verder klussen :D

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

En ik meende al gezien te hebben dat je nogal wat moest doen :-D ;-)
Maar daar heb je vakantie voor!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

hier nog geen stroomschokken, wel heb ik m'n handen al verscheidenkeren geprikt, splinters, e.d. aangezien ik bezig ben met de voorbereidingen van de gondelvaart hier (volg. week zaterdag). Wij bouwen dan ook een gondelvaart.

voor de mensen die niet weten wat gondelvaart inhoudt, zie wikipedia. (<== Hou de plaats waar ik woon even voor je als je wil).

mijn handen zijn nu stuk en zitten onder de pur :+.
m'n tenen zijn ook een beetje gekneusd, hier is werken met veiligheidsschoenen *eigenlijk* een must, maar aangezien ik het niet verplicht ben, en stabieler sta op gewone schoenen doe ik dat. (ik werk namelijk voor een groot gedeelte op de boot en op ladders).

Take a parachute, and jump!
klein is fijn

Moderator

Hehe, daarom trek ik ook altijd handschoenen aan als ik met PUR werk. Dat spul blijft werkelijk overal aan plakken.
En goed ook. :+

Dit topic is gesloten