ik heb een philips pm 3200 en als ik de Y AMPL. knop draai krijg ik een storing op het beeld te zien (foto's volgen later) en dan heeft hij weer even een tijdje nodig om weer te herstellen naar een strakke lijn ( max 2 sec) dus de vraag is weet iemand waar ongeveer het probleem kan zitten of heeft iemand een schema van de scope dat zou al heel erg helpen:P
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Anoniem
99% kans dat je een vuile potmeter hebt, het is ook geen jongkie meer denk ik?
als je eens begint met de potmeter schoon te maken, die zit gewoon aan het asje waar je aan draait zou je probleem wel eens weg kunnen zijn.
gr Hans.
dat is het dus juist die knop waar ik aan draai is geen potmeter kijk foto's

voorkant ( Y AMPL. omcirkelt)

binnenkant( Y AMPL. omcirkelt)
(zoals je ziet werkt het nog steeds niet echt die plaatjes of ik ben zo dom (kan ook))
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]
boven elk postvak staat duidelijk:
Lees voor iets toe te voegen eerst de FAQ.
dan mag je ook wel even zeggen hoe het wel moet als je het precies volgt zoals het daar staat want ik heb nu meerdere mogelijkheden geprobeerdt werkt nog steets niet
ps. sorry voor deze post alvast omdat het niks met het onderwerp te maken heeft
Op 8 augustus 2007 11:51:25 schreef morc:
Heb eventueel wel een schema van de 3215, of deze vergelijkbaar is weet ik niet.
de 3215 heeft meer kanaals en is een tot 50Mhz scope dus dat gaat niet helpen maar bedankt voor de info
Mod-edit: Posts samengevoegd en overbodige quote verwijderd
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (56%)]
Alles tussen de img tags zonder spaties, voor je aangepast en nu is alles zichtbaar.
Dat zijn bereikenschakelaars, en vermoedelijk hebben die last van slechte contacten.
Contactspray in korte pufjes per schakeldek aanbrengen, zo min mogelijk gebruiken, en schakelaar een paar keer ronddraaien. Bij uitgeschakelde scoop!
Stop een doek tussen schakelaars en de rest van het apparaat, contactspray is raar spul.
En als het eventjes kan de contactspray er weer tussenuit blazen, compressor er op, bij pertinax basismateriaal GEEN contactspray gebruiken !
Idd, daar is contactspray niet lief voor.
Dan moet je gebruik maken van Tunerspray of ContactCleaner390, ook weer zoveel mogelijk resten verwijderen.
Overtollig stof en cleaner verwijder je met een lichte compressor of een busje Dust-off.
Er moet btw een klein beetje cleaner achterblijven voor de smerende werking.
dus dan moet het weer zo goed als werken lijkt me, oke ik ga het proberen en hopen dat het werkt bedankt voor de info
ik heb hem al een keer gecontroleerd toen zach ik er niks verkeerds maar het kan geen kwaad om nog een keer te kijken:P
jongensenwetenschap
Mama look, -a-booboo
De PM3200 gebruikt een bezienswaardig opgebouwde Y gain schakelaar van zeer goede kwaliteit.Waarschijnlijk is hij de oorzaak van je probleem, toch zou ik er in dit geval er niet zomaar direkt in spuiten, zelfs niet met tuner spray.
thanks voor de tip jongensenwetenschap ik meteen kijken
en fripster ook badankt voor de manual heel handig z'n schema voor als die andere oplossingen die ik heb gekregen niet werkten en voor later als er nog iets mis is:P hopen van niet
Toevallig heb ik een soortgelijk probleem gehad met deze scoop, om de schakelaar fatsoenlijk te reinigen moest ik hem er toch echt uithalen, gelukkig staat in die manual beschreven hoe dat moet. Officieel heb je er een 1/16" inbussleuteltje voor nodig, maar 1,5 mm werkt ook 
Ik heb het toen gedaan met eerst IPA en daarna contactspray, en heb meteen ook de overige schakelaars in het ding met contactspray behandeld. Tot op heden werkt alles weer perfect