Wat ik mis op dit forum is de mogelijkheid om niet...

Je kunt op dit forum de mooiste lettercreatures maken.
Vet, Cursief, onderstreept en zelfs doorgehaald. Maar wat ik nog mis is de mogelijkheid een streep boven text te kunnen plaatsen.
Wanneer je wat specifieks uit wilt leggen en je zit in de logica te rommelen, kun je nergens aangeven dat je spreekt van NOT A (waarbij ik nu eigenlijk eenstreepje Boven de A had willen hebben.)

Nu snap ik ook wel dat je in die gevallen een uitroepteken voor het karakter kunt zetten, maar dit maakt het een stuk onoverzichterlijker.
Ook bij uitleg van bepaalde berekeningen als delingen is het wel gemakkelijk.

Kan dit?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik mis het wortel-, micro- en het ohmteken.
Misschien dat het wel kan maar ik kan niet vinden hoe bij de UBB codes

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Anoniem

µ deze micro?
wortel? √
ohm? ?

die wortels en ohm's doen het hier niet :|

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 12 november 2007 21:34:05 (35%)

Benleentje, die kan je gewoon met standaard ASCII tekens zetten hoor:
Ohm: Ω
Micro: µ

Sqrt bestaat denk ik geen symbool voor. Het micro symbool staat overigens wel op een standaard Azerty klavier (heb zowel Azerty als Querty smaken hier staan, is best handig)

EDIT: Iets te traag, en CO.net maakt een boeltje van sommige symbolen :p

[Bericht gewijzigd door Twabi2 op maandag 12 november 2007 21:35:21 (12%)

Css code:

code:

text-decoration: overline

Dit kan gebruikt worden om een lijntje over een tekst te zetten. Nu de admins nog overtuigen...

NOT A schrijf je toch gewoon als _A?
Ohm schrijf je als 'R' 120R bv.
En voor die vierkantwortel moet je gewoon wat cratief zijn... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Maar ik denk dat ik Henry S. die tekens al eens heb zien afbeelden, die wortel en ohmteken;
maar hoe hij het flikt is me een raadsel.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Wel leuk dat je het micro teken laat zien, maar nu weet ik nog niet hoe het werkt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Toegegeven dat Wortel ook moeilijk is, kun je voor de rest wel relatief simpele handgrepen toepassen, toch?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

ohm is : &#250 en niet &#911

maarja het werkt toch allebij niet :p

[Bericht gewijzigd door JelmerJan op maandag 12 november 2007 21:47:55 (39%)

Jeroen

Moderator

Het wordt ooit in de toekomst mogelijk om met LaTeX formules in het forum te plaatsen, ik neem aan dat daar ook een mogelijkheid in zit om een lijntje boven een letter te zetten.

Verder kun je voor wat andere symbolen de HTML entities gebruiken:
Ω -> Ω
µ -> µ
√ -> √
¬ -> ¬ (not)

Even testen: Ω ω Φ φ √
Oeps, Jeroen was iets eerder.

[Bericht gewijzigd door Freddy op maandag 12 november 2007 21:49:42 (24%)

Op 12 november 2007 21:48:55 schreef Freddy:
Even testen: Ω ω Φ φ √
Oeps, Jeroen was iets eerder.

Grote en kleine pi

Π π

voorbeeldje mu en epsilon:

μr
εr

(√ εr)2

Ach je kan blijkbaar van alles combineren :-P

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Op 12 november 2007 21:48:39 schreef Jeroen:
Het wordt ooit in de toekomst mogelijk om met LaTeX formules in het forum te plaatsen, ik neem aan dat daar ook een mogelijkheid in zit om een lijntje boven een letter te zetten.

Jullie stappen over op drupal?

Henry S.

Moderator

Op 12 november 2007 21:39:22 schreef big bang:
Maar ik denk dat ik Henry S. die tekens al eens heb zien afbeelden, die wortel en ohmteken;
maar hoe hij het flikt is me een raadsel.

- - big bang - -

Spiekbriefje: http://www.htmlhelp.com/reference/html40/entities/symbols.html

en dan de &...; gebruiken

Wortel: radic √
Ohm: Omega Ω

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Jeroen

Moderator

Op 12 november 2007 22:13:58 schreef alex278:
Jullie stappen over op drupal?

Nee, LaTeX is een losstaand pakket en kan dus ook los van Drupal in het forum geïntegreerd worden.

Op 12 november 2007 21:48:39 schreef Jeroen:
Het wordt ooit in de toekomst mogelijk om met LaTeX formules in het forum te plaatsen, ik neem aan dat daar ook een mogelijkheid in zit om een lijntje boven een letter te zetten.

Dat zou geweldig zijn.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.


heej dit soort commando's werken niet in code tags:(
haha ace of spades.
micro µ kan ook met alt(ingedrukt houden)0181

[Bericht gewijzigd door Riktw op maandag 12 november 2007 22:30:48 (26%)

Met geld moet je creativiteit bekopen.

± staat er ook niet in ?

ben die code's bijna vergeten, maar die zaten in het oude WordPerfect geheel compleet :(

Als deze codes ook even netjes omschreven worden in de sectie "UBB-code & Smilies" is het ook handig voor naslagwerk.
100 Punten voor de mogelijkheid!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

LaTeX is prima voor allerlei formules en speciale tekens. \overline{TEKST} levert dat "TEKST" op, met een lijntje erboven. Maar dan zal het wel de boedoeling zijn, de LaTeX-omgeving enkel in te schakelen als de gebruiker dat aangeeft? Anders zit je met een stel karakters (% # $ & _ ~) die je niet zomaar kan gebruiken omdat ze een speciale betekenis hebben.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Overigens is een NOT over het algemeen best aan te geven met een ! of een ' bij de signaalnaam

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 13 november 2007 08:25:30 schreef pros:
Anders zit je met een stel karakters (% # $ & _ ~) die je niet zomaar kan gebruiken omdat ze een speciale betekenis hebben.

[latex]% # $ & _ ~[/latex]

En dat er dan zoiets komt:

code:

% # $ & _ ~

(Maar dan zonder code erboven natuurlijk ;))

alles kut enter *50

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 23 januari 2008 20:09:34 (99%)