Show your projects! Part 6.

Dit topic is gesloten

Nou.. dan is die 100KHz bij lange na niet genoeg ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 29 januari 2008 19:18:44 schreef Technojunk:
En wat doe je er mee? ;)

Dient voor metingen op filters bv een bandfilter(zoals hierboven op de fotos). Maak ge mee een spoel en nen condensator en in blaats van da volledig uit te meten op verschilllende frequenties.
Is ook een trucje voor om het zonder de sweepgenerator maar het is dan een stuk minder mooi signaal.

Henry S.

Moderator

Op 29 januari 2008 19:18:44 schreef Technojunk:
En wat doe je er mee?

Sweepen :P
Oftewel het frequentiespectrum bekijken op een scoop.
Bijv het bepalen van het frequentiebereik van een versterker of de doorlaatband van een filter.

LF heb ik net tussen haakjes gezet want de sweeper is universeel:
Met een MAX038 (heb ik al, staat in de planning, nu nog tijd toevoegen) kan ik bijv tot 20MHz meten.
Met een aanpassing kan ik mbv een TV tuner kan ik komplete radio- en TV banden op m'n scoop laten zien.
Heel specifiek kan ik bijv straks met een aanpassing de AM middengolfband (of FM band) of een deel daarvan op de scoop zetten.

en waar heb je dat mooie kastje vandaan?

Standaard Velleman kast L860, uit de winkel dus.

Op 29 januari 2008 19:18:55 schreef pros:
Henry, groeien die mooie maar dure behuizingen bij jullie aan de bomen? Of heb je ergens goedkoop een voorraadje kunnen bemachtigen?

Was dat maar waar zeg, ze zijn duur maar ik weet zo 123 geen andere mooie metalen kastjes.

Proper afgewerkt, trouwens...

Dank, helaas net als bij de frequentiegenerator gebonden aan een Elektuurontwerp waarbij de print in hoekjes steunt, maar de Vero kastjes zijn al jaren verdwenen.
Dus dan maar wat boutjes en afstandsbusjes.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je zou boutjes met een afgeschuinde kop kunnen nemen, de opening vooraan ook afschuinen zodat de kop gelijk komt te liggen met de frontplaat, plamuren en schuren, en tot slot de afwerking er overheen.
Allemaal extra-werk, natuurlijk...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Henry: Wat betaal je nu voor zo'n kastje?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 16 januari 2008 17:07:02 schreef Henry S.:
Idd dezelfde kast, de L860, ruim €30, niet leuk meer die ijzer en koperprijzen...

Dat is echt duur, dat is zo jammer, dat die kastjes zo duur zijn.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Inderdaad zou beter een samenkopen voor kastjes bijkomen :p

Daar bouw ik het liever zelf voor..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Dan mag je gerust een handleiding kastjes bouwen posten :p

edit: mss beter terug on-topic gaan?

[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op dinsdag 29 januari 2008 20:34:32 (26%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
klein is fijn

Moderator

Dit ging zo offtopic, hier gaat een slot op.

Geintje, 30 pagina's is 30 pagina's, tijd voor een nieuw deel.

Dit topic is gesloten