pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Zolang je de zener niet opblaast, zal hij de PIC beschermen. Of hij het meetbereik beïnvloedt? Die kans bestaat, zeker bij hogere frequenties. Maar dan spreken we over het MHz-bereik.
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
zover komt mijn toonfiets niet 
Nu nog even ergens zo'n zener vandaan halen..
Zo dus?
Pin 4 en 12 PIC + 33K weerstand
|
V
-
|
|
===
GND Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Technojunk
Technojunk
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
als je pic programmeer dan zou het wel eens kunen kloppen dat de programeerspanning 13 volt is denkte zelf ook niet?
~Galaxy
In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Geen probleem voor pin 4
Maar we hebben wel een probleem getackeld, want de programmeerspanning komt ook op RB6 terecht, en dat vindt ie niet fijn.
Mag je mij deels verwijten. Ik heb er geen rekening mee gehouden dat je hem in-circuit zou proggen.
Je moet de pic dus ofwel out-circuit proggen, ofwel zorgen dat de progspanning niet op RB6 terecht kan komen.
pak maar weer een nieuwe pic..
Technojunk
Ik programeer hem ook op een breedboard, kan poort 4 dan wel 13V MCLR aan? en RB6 komt toch niks op?
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (15%)]
Technojunk
Hij werkt! Er staat 628A in het schema.. laat ik voor de lol eens een 628 zonder A nemen.. en ja hoor draaien met dat ding!
Alleen klopt de duty cycle niet helemaal.. (lees: Ongeveer) Maar dat licht aan de ingangstrap.. maargoed.. tijdt om de mouwen uit de handen te steken voor een behuizing!
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (27%)]
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
lees de datasheet.
maar pic's programmer je (bijna)altijd met 13V programmeer spanning
tenzij je lvp gebruikt dan staat reset hoog en pgm laag(of hoog mag ik even kwijt zijn.)
AVR's programmeer je met reset aan nul, behalve als je parralel programmeert dan gebruik je 12Volt(maar dan heb je iets gedaan met je fuses die je normaal niet doet)
Technojunk
Hij werkt dus! zit alleen nog te tobben welk voorversterker trapje ik er bij zal bouwen.. de ferquenties gaan wel goed.. alleen de duty-cycle niet!
Technojunk
Nu het klokje.. als ik hem aan zet zie ik 08:08:08
Jan 8 Jan 2008,
IK kan het veranderen, als de stroom er dan afgaat krijg ik precies hetzelfde.. ook als ik hem verander ook staat er Jan aan het begin i.p.v. BV Sun.
Ook kan ik meestal niet switschen naar de frequentiemeter.. soms ook wel..
marcob
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Technojunk
Ja, dit snap ik zelf ook niet 
Galaxy:
Kan dit er misschien af? * Technojunk kijkt lief..
Heb er namelijk alleen problemen mee..
~Galaxy
Je was gewaarschuwd dat het weinig functioneels toevoegde, maar jij moest er persé een klokkie in..
Device = 16F628A
XTAL=20
Config HS_osc, CP_OFF, WDT_OFF, PWRTE_ON, LVP_OFF, MCLRE_OFF, BODEN_off
DelayMS 50
ALL_DIGITAL=true
PORTB_PULLUPS=true
Declare LCD_DTPIN PORTB.0
Declare LCD_RSPIN PORTA.0
Declare LCD_ENPIN PORTA.1
Declare LCD_LINES 2
Cls
Dim freq As DWord
Dim period As DWord
Dim highpulse As DWord
Dim duty As Byte
Dim teller As Byte
Clear ;reset all variables
TRISA=%11110000
Set PIE1.0
Set INTCON.7
Set INTCON.6
on_interrupt GoTo isr
GoTo freq_counter
;------------------------------------------------------------------------------------
isr:
Clear PIR1.0
Inc teller
Context Restore
;--------------------------------------------------------------------------------------
freq_counter:
teller=0
T1CON=%00001010
TMR1H=0:TMR1L=0
Set T1CON.0
DelayMS 999
DelayUS 300
Clear T1CON.0
freq.BYTE1=TMR1H
freq.BYTE0=TMR1L
freq=teller*65536
freq=freq + (256 * TMR1H)
freq=freq + TMR1L
Print At 1,1,"FREQ: "
If freq>999999 Then
Cls
Print At 1,1,"OVERFLOW !"
Else
Select Case freq
Case>99999
Print DEC6 freq
Case 10000 To 99999
Print " ",DEC5 freq
Case 1000 To 9999
Print " ",DEC4 freq
Case 100 To 999
Print " ",DEC3 freq
Case 10 To 99
Print " ",DEC2 freq
Case 0 To 9
Print " ",DEC1 freq
End Select
Print " Hz."
period=1000000/freq
teller=0
T1CON=0
TMR1H=0:TMR1L=0
Repeat
Until PORTA.5=0 ;wachten tot signaal laag is.
Repeat
Until PORTA.5=1 ;wachten tot signaal hoog is.
T1CON=%00001001 ;tellen kan beginnen. timer1=on
Repeat ;wachten tot signaal weer laag is.
Until PORTA.5=0
T1CON=0 ;timer1 uit.
highpulse=teller*65536 ;berekenen.
highpulse=highpulse + (256 * TMR1H)
highpulse=highpulse + TMR1L
highpulse=highpulse * 20 + 1
duty=highpulse/period
Print At 2,1,"DUTY-CYCLE : "
Print DEC2 duty,"%"
End If
GoTo freq_counter
Technojunk
Kan ik de rest voor het klokje nu weglaten?
En is het voor een 628A of voor een 628? want bij mij werkt het alleen met een 628.
* Technojunk kijkt galaxy heeeel lief aan omdat TJ's compiler maar 50 regels aankan
Technojunk
~Galaxy
Op 31 januari 2008 18:30:48 schreef Technojunk:
Waarom werkt het in een 628A dan niet?
Omdat jij het bent? 
Technojunk
Technojunk
Nieuwe print geetst,bestukt enz.
LCD eraan en gaan met die benaan.
1 punt:
Soms zie ik op het LCD vage vraagtekentjes en tekens, spanning 5 sec. er af, spanning er op en dan werkt hij wel..
Hoe kan dit?
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Als je met PIC's werkt, is dat normaal. 
Even serieus:
1) Voedingsspanning OK? Goed ontkoppeld bij de voedingspinnen v/d PIC?
2) Doorloop de broncode; ga na wie of wat er allemaal data naar het LCD kan sturen.
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook