Het "wat is/doet dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Wat is de spanningsval (belast) per lamel?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 31 maart 2008 19:40:33 schreef Henry S.:
Wat is de spanningsval (belast) per lamel?

+ aan +, <100µA
+ aan - 0,39A @ 20,3 V
spanning over lamellen (2,5 ; 1,8 ; 10,5 ; 1,5 ; 1,7)
temperatuur op deze tijd, niet te houden :p > "lekstroom is toegenomen naar 500µA

Henry S.

Moderator

10,5V :P dat is erg veel, verder duidelijk selenium.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 31 maart 2008 20:37:55 schreef Henry S.:
10,5V :P dat is erg veel, verder duidelijk selenium.

waarom vloeit er geen stroom bij + aan + dan? je sluit de anode van een diode toch niet aan aan de - om in geleiding te komen hé :D

Zelf bezig met het ontwikkelen van een project, en mijn collectie printplaten (met onderdelen) erbij gepakt.
Een nieuwe aanwinst in deze verzameling is er eentje afkomstig van een magnetron.
Hierop heb ik 2 onderdelen waar ik geen datasheet van kan vinden, wel heb ik al enig vermoeden over de werking.http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc05061.jpg
Hierop is duidelijk in het midden de transformator te herkennen, met opschrift: ETP41K262E. Hiervan kan ik geen datasheet vinden, iemand meer informatie?
Daaronder tussen het witte vlak en die trafo zit een relais met opschrift JZ1aF - 18V, maar wat voor type het is kan ik ook niet vinden.
Wat ik dan wel kan vinden is het hoge onderdeel in de rechterbovenhoek zie hier.

Hopelijk kunnen jullie over de 2 onbekenden wat meer info geven?

Misschien is het een nettrafo. Kijk eens waar de aansluitingen naar toe gaan. Met een beetje mazzel gaat er 1 kant naar de 230V en de rest naar die diode/elko.

Anoniem

daar gaan we weer.:-(
Ik vond dit een leuk topic over zeldzame componenten waar moeilijk iets over te vinden is.
Meteen zijn er weer die foto's moeten trekken van hun vuilnisbak vol oude printen en vragen "Leg eens uit wat er allemaal op die print staat"

In jouw geval is het simpel.
Dat is de print die net achter het frontpaneel zit met de toetsen en de display.

Hierop zit de besturing van de magnetron en de timers.
Als mijn vermoeide hersenen mr niet bedriegen betreft het merk "Zanker". Maar die printen worden voor meerdere merken gemaakt.
Het transfotje is gewoon een 230V/24V-ennogwat 50 Hz transfo voor de voeding van de stuurprint.

Dat kleine relais, daar zou moeten opstaan wat het is,evenals de twee grote relais.
Daar is iets speciaals aan.
Het zijn 24V dc relais met een enkel maakcontact 16A/250V. Dit contact staat met twee pootjes op de print, maar is ook doorverbonden naar de twee schuifklemmen bovenaan.

Op 13 maart 2008 20:49:03 schreef big bang:
Dus, een kieken is geen mus, en een stamp is ook gene kus,
het zou zelfs styroflex kunnen zijn.(styroflex komt van "polystyreen" waarvan ze de isomo/piepschuim maken)
Indien ja, zijn het condensatoren van goede kwaliteit.

- - big bang - -

Mag ik er even op wijzen dat styroflex géén polystyreen is.

Polystyreen is een kunststof die een zuiver polymeer is. dus een keten van aaneengehaakte styreenmonomeren.
Polystyreen komt zeer zelden voor als folie, maar wordt meestal opgeschuimd tot piepschuim.

Styroflex daarentegen is een block co-polymeer van styreen en butadieen.
Hier bestaan de polymeernetwerken dus uit een breistukje van twee soorten stoffen die samen een min of meer homogeen netwerk vormen.

Dus ook hier is een kieken (kip voor de Hollanders) geen mus.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 12 april 2008 00:04:52 (32%)

Ik heb hier een 40 pins DIL ic van MOS (welbekend uit de commodore wereld)

Opdruk :

MOS
6511-A - PROTO VII
1883

Kan er niets over vinden op het net :S

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
free_electron

Silicon Member

Op 31 maart 2008 19:21:40 schreef Honda4life:
steeds graag geweten wat het was

een 'stinkdier' ... die dingen kunne verschrikkelijk stinken als ze heet worden...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
free_electron

Silicon Member

6511 is een speciale variant vand e 6502. heeft een extra inteerupt poot en 2 of 3 extra instructies en kan met dram werken geloof ik. crommodore draaide op die dingen ( VIc20 geloo ik, misschien ook de c64 zelfs )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Op 31 maart 2008 20:48:02 schreef Honda4life:
[...]

waarom vloeit er geen stroom bij + aan + dan? je sluit de anode van een diode toch niet aan aan de - om in geleiding te komen hé :D

Ik weet niet hoe je meet maar het is en blijft een diode...

Op 12 april 2008 05:44:26 schreef free_electron:
6511 is een speciale variant vand e 6502. heeft een extra inteerupt poot en 2 of 3 extra instructies en kan met dram werken geloof ik. crommodore draaide op die dingen ( VIc20 geloo ik, misschien ook de c64 zelfs )

VIC20: 6502
C64: 6510

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 31 maart 2008 13:15:30 schreef Robin F.:
Iets van TI, maar wat? Het is eigenlijk alleen een bout met een grote holle kop, maar TI maakt toch geen losse ijzerwaren?

Werd vooral gebruikt om diodes vast te zetten op een koelblok oid. Dikke diodes in zware voedingen bv.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik heb hier ook iets wat ik niet thuis kan brengen:
http://img515.imageshack.us/img515/3356/imgp3427ln2.jpg
Verder niks vermeld, dan een ''F'' en het bolletje is 2mm dik.
Iemand enig idee?

volgens mij is het een soort condensator;) (tantaal)

edit

Tantaal condensatoren komen meestal in druppel vorm, met de aansluitingen aan 1 kant

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

temperatuurmeter zou ik gokken niels

wat meet je multimeter

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

62Ohm, verder geen invloed op warmte of koud.

hmmm eventueel een fusistor (fuse and resistor)of wel een weerstand met ingebouwde zekering maar nagel me er niet aan op vast

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Oke bedankt, vrijwel nutteloos dus.

Op 11 april 2008 22:09:15 schreef grotedikken:
Mag ik er even op wijzen dat styroflex géén polystyreen is.
...Styroflex daarentegen is een block co-polymeer van styreen en butadieen...

Aha, bedankt GD, van chemia heb ik (tot mijn spijt) nog niet zoveel kaas gegeten. Ik ga dus maar verder op wat men mij geleerd heeft tijdens mijn opleiding. Dat is me zo uitgelegd. Blijkbaar hadden ze het ook mis.

The young padawan should kick his teacher for that...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Nog een onbekende IC.

SCB2675BC5N40 van Signetics.

Henry S.

Moderator

Onbekende 'transistors'?
R1001, R1004 en R2001 in TO-92. Meten niet als transistors, lek en te hoge spanningsval, komen uit een videorecorder. Digitale torren?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Op 14 april 2008 23:09:30 schreef Dominic:
Nog een onbekende IC.

SCB2675BC5N40 van Signetics.

Dit is een Video Graphics Controller voor de 2650 µC series.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Wat weer een 2MHz NMOS uP (geen controller) is. Voor in een 70's spelcomputer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Signetics_2650
Hier mist de 2675B in het lijstje btw.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten