Op 5 juni 2008 16:32:52 schreef Scheef_schaap:
Benieuwd hoeveel vermogen ie kan leveren
Weinig. => datasheet, en zoekfunctie.
Vraagske: Ik voed heb assymetrisch met 24V, mijn signaal kan dit nu 24pp bedragen of 48Vpp (daar de condensator het werk v/d negatieve voeding voor zich neemt)
24V
Op 5 juni 2008 17:09:55 schreef snypermann:
als je een 24V aanbied aan de luidsprekers, en op een bepaalde frequentie kan die vb 40 ohm bedragen (kan zeker bij lage freq). dan is de stroom wel ong 0.5A!!!
toch even kijken of je wel goede luidsprekers gebruikt. ook niet te laag gaan met die frequentie.
Dat is mogelijk bij hele lage frequenties, maar dan heb je het over <5Hz.
Op 5 juni 2008 17:14:38 schreef Scheef_schaap:
Nu moet ik je toch wel eens enorm tegenspreken, een luidspreker is een inductieve load, wat onherroepelijk betekend een lage weerstand voor lage frequentie's en een hoge weerstand voor hoge frequenties. Dus die 40 Ohm zal bij hoge frequentie's voorkomen denk ik.
Je denkt veel te simpel, de frequentiekarakteristiek van een luidspreker is grillig met pieken en dalen. Juist geen 40Ω bij hogere frequenties.
Waarom dat ze er een ohmse weerstand insteken snap ik ook niet, da's toch verlies? Denk dat het iets te maken heeft met het uitsmeren van het frequentiespectrum?
Nee, ooit gehoord van impedantie? En daar zijn standaarden voor.
BTW, al die vragen horen niet in dit topic thuis
En denk om je quotegedrag.
Op 5 juni 2008 18:32:43 schreef gitaarstudentje:
[...]
Moet daar nergens aarding aankomen? Lijkt me zo niet meteen klasse 2 toestel of wel? (zo super ben'k ook nog niet in veiligheid toestanden )
Je wil toch niet MDF aarden?
De enige aandachtpuntjes zijn de trafo's (en die lijken me klasse 2) en de voor- en achterkant. Netentree zekeringhouder en netschakelaar. Kwestie van isoleren met krimpkous, en dat is allemaal in orde.