Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

Op 9 mei 2008 17:11:44 schreef Lithium:
[...]

Vaak stoot een ezel zich niet 2 keer aan dezelfde steen ;)

Met hoge voltages of vermogens maak je 'n fout maar een keer. ;)

jawel dames en heren, ik heb het voor elkaar, ik heb nu ook een reden om hier te posten. ik was bezig met het meten aan een voeding, maar ik was even vergeten dat elco's nog wel eens wat lading willen vasthouden...
dus ik vrolijk aan het meten, opeen ZZZAP ieauwautsch @#*gevvederie*@....
dat doet PIJN joh, ik heb nu trouwens ook een paar brandblaren op m'n vingers..

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Ik heb wel eens van een oude foto camera de flitser eraf gehaald.
Het buisje weg gehaald.
En de elco los gehaald 2 pinnetjes er aan gesoldeerd en dan kan ik hem opladen als hij leeg was en zo kon ik rond lopen :P iemand wilde het vrij willig proberen op zijn arm, hij heeft ruim 2 weken die brand punten van die pinnetjes op zijn arm gehad :P

Ik kwam er per ongeluk achter dat het prikte.
Wilde eerst de flitser verlangen om langs de weg te zetten om een flitser van een flitspaal na te doen hahah.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Ik was rustig een onderdelen van een print aan het slopen, en toen moest ik even wat harder trekken aan een onderdeel. Gevolg, tinspetterjes vlogen rond. Ze raakten me in mijn gezicht.
Dat was niet zo erg, dat voel je maar een halve seconde. Maar even later kwamen er weer tinspettertjes en die raakten me in mijn oog. Daarna heeft mijn oog een hele avond pijn gedaan:(

Vaak als ik iets soldeer, pak ik dat gewoon met mijn handen vast. Maar vaak wordt dat na een paar tellen wat warmpjes (lees: behoorlijk heet). Maar ik wil natuurlijk niet mijn hand terugtrekken en zo de soldeerverbinding slopen. Dus: nog even vasthouden...
Meestal geef ik het dan toch maar op halverwege, als mijn vingertjes al verbrand zijn. En daarna ben ik meestal zo slim om even een tang te pakken.

Het beste is om nooit mechanische krachten te zetten op onderdelen, waarbij ze in de richting van vitale lichaamsdelen kunnen vliegen, ook tinbolletjes.
Want dat kan eens fout aflopen.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
klein is fijn

Moderator

En als je iets met veel geweld en hitte te lijf gaat, bril op..

http://www.clc.mnscu.edu/staffstuff/Images/BombSuitGuy.jpg

zoiets?

Vandaag geen wounded in action, scheelde niet veel overigens toen ik vandaag voor m'n werk een miele wasautomaat van zo'n 100kilo met z'n 2e'en een wenteltrap op moest zeulen. Gelukkig stond ik er niet onder want hij was bijna gevallen. Tegen zo'n groot ding moet je het helaas wel afleggen meestal...

Take a parachute, and jump!
klein is fijn

Moderator

Op 9 augustus 2008 19:35:57 schreef pcnerd:
zoiets?

Bij sommige mensen is dat wel nodig :)

Je weet dat meer dan de helf van het gewicht van een wasmachine in een blok beton zit, dat je er normaal vrij makkelijk uit kan sleutelen? Dat blok til je makkelijk met twee man de trap op, de veel lichte machine ook.

Van die beton: klopt. Das de stabilisator van de wastrommel tegen excessieve trillingen.

@PCnerd: zoiets? LOL, en als je vorover valt heb je weer glas in je gezicht... ;-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Ik heb nog nooit een wasmachine gezien waarbij dat blok eenvoudig te verwijderen is?

heb zojuist geleerd dat 3W RGB leds
zonder koelelement toch wel erg warm
worden na 5 minuten aan te hebben gestaan...

Pas daarmee op, grote hitte verkort de levensduur sterk van je kostbare leds, ze zullen op den duur veel minder licht uitstralen bij dezelfde input.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Rubber Duck: Ministerie van defensie maar ff proberen.

De meeste wasmachines hebben idd beton, maar die verrekte Miele's hebben een stuk gietijzer en zijn nog weer zwaarder. Ik hoorde laatst inderdaad dat je die dingen eruit kunt halen, alleen lijkt het erop dat ons bedrijf dat te veel werk is ofzo...

Take a parachute, and jump!
bprosman

Golden Member

Ik heb nog nooit een wasmachine gezien waarbij dat blok eenvoudig te verwijderen is?

Bij een Miele is t weliswaar gietijzer maar vrij eenvoudig te verwijderen hoor.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Op 9 augustus 2008 20:02:20 schreef pe5ocb:
Ik heb nog nooit een wasmachine gezien waarbij dat blok eenvoudig te verwijderen is?

Bij de paar goedkope Italianen die ik ken: 2 boutjes los, en dan uitkijken dat je hem niet op je tenen parkeert want dan mag je hier alsnog je relaas komen doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zal binnenkort nog eens goed inspecteren dan, scheelt een hoop gezeul.

Op 11 augustus 2008 14:53:40 schreef pe5ocb:
Ik zal binnenkort nog eens goed inspecteren dan, scheelt een hoop gezeul.

[offtopic]
zit vaak onder het bovenste deksel dat je er gewoon af kan klikken. Een plastic klomp met korrels is dat inderdaad nogal veel weegt. Afwasmachines ed hebben dat ook allemaal.
[/offtopic]

The path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)
Lucky Luke

Golden Member

niet zelf wounded, maar het had wel kunnen gebeuren.

LiPo die kortsloot in een tas (rugtas van mezelf of schoudertas van een klasgenoot, is niet zeker welke).

Dan krijg je dit soort dingen:
(ja het was eerst flexibel draad. En ja, nu is het masief)

http://www.uploadarchief.net/files/download/img_0654.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/lipoburnout_klein.jpg

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ziet er mooi uit :p wat was het voor ding ?

van de week wat gesoldeerd. waaronder een 16pin DIP voetje. ging allemaal goed, geen probleem, tot ik er nog een DIP voetje op moest zetten, deze paste wel, maar met moeite.

Dus ik bordje onderste boven en gewoon ff flink aanduwen.

Resultaat? 16puntjes, 'beetje rood' in de palm van m'n hand. Dat vorige verdomde DIP voetje was nog heet :P

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Wat hemelsnaam is een LiPo? Die dingen zuig je toch weg?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
klein is fijn

Moderator

Lithium-ion Polymer? LiPo is gewoon een normale afkorting.

Je mag nog blij zijn dat er alleen wat draadjes zijn gebakken. Ik heb eens een stel oplaadbare batterijen recht door iemand z'n jaszak zien branden. Die had ze erin gegooit met de gedachte dat ze leeg waren. Dus niet, die dingen maakten kortsluiting waarna ik opeens een kringel rook uit z'n jas zag komen. De batterijen vielen kort daarna op de grond.
De stroom was zelfs zo hoog dat de lipjes zichzelf hadden losgesoldeerd van elkaar.

Vandaag:
Ik wil de deurspeakers van men autootje aansluiten op mn radio. De linker was zo gedaan, de twee witte draden, dus de 2 gele moesten wel voor rechts zijn. toen de rechter, meten. niks, nog wat meten niks. Toen het handschoenenkastje uit elkaar gehaald, boordcomputer er uit en hebbes de kabels. maar die kabels liepen wel naar mijn connector???. Daarna de deur opengevijst en warempel ligt er een klem van de speaker los......|:(

die stomme fransen werken alles ook veel te goed weg...

Kortom een middagje bezig geweest voor zo'n onbenullig dingetje;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten