De regels houden we het zelfde als het vorige topic,
met als enige aanpassin dat het om eigen foto's moet gaan, niet googelen naar afbeeldingen dus.

Spelregels
* We beginnen met een vraag. Het is de bedoeling dat je een foto post die eraan voldoet en zelf een nieuwe opdracht opgeeft.
Hierop kan dan weer een nieuwe gebruiker reageren met een foto en een opdracht. Je mag zo dikwijls meedoen als je wil.

* Je vraag post je in het vet

* let wel op de grootte van de afbeeldingen. Gebruik als max. richtwaarde 600pixels breedte en geen honderden kB. Je kan echt te grote foto's ook resizen met bvb. easyresize(Google) of andere, je kan ook een link posten om de fotos in volle grootte te kunnen bewonderen. Lees bij twijfel ook de FAQ van de forum.

* Geef goede opdrachten, haalbaar, en waar je mooie, ludieke, nostalgische, speciale of heel grappige foto's kan op verwachten.

* En a.u.b. geen bergen tussenliggend geleuter, daar zit niemand op te wachten, het deed al afbreuk aan een vorig foto opdrachten topic.

* Als er per ongeluk meerdere gebruikers posten op dezelfde opdracht, heb dan begrip en laat alleen de eerst gepostte foto tellen a.u.b. De volgende gebruikers worden verzocht hun post te editten (leeg te maken en er bvb enkel nog een punt . in te typen ofzo) Anders wordt het een knoeiboel.

* Wordt er na 24H nog niet gereageerd, bvb. door een te moeilijke opdracht, dan post iemand anders een opdracht. Hij mag dan wel niet op zijn eigen opdracht reageren met een foto.

De eerste nieuwe opdracht is de laatste uit het oude topic :

Op 9 september 2008 18:51:26 schreef dutchmania:
de 24 uur zijn weer om dus een nieuwe opdracht:

post een foto van een uit de hand gelopen project...
bv. een leddimmer waar je later een LCD, RGB functies enz aan toe hebt gevoegd...

[Bericht gewijzigd door Sine op (11%)]

Nieuwe opdracht:
Laat eens een stukje zelfgebouwde elektronica zien waar het erg fout mee gegaan is, opgestookt of iets dergelijks.

- - big bang - -

Ik had zelf nog PCBs met opgeblazen condensatoren en -met extreme precisie- verstookte transistoren maar er zijn geen foto's van.

Aangezien CO nog geen PM-systeem heeft:
Als ik het goed begrijp mag iedereen na 24u zonder reacties een nieuwe vraag stellen. Correct?

Correct.

BTW, ipv PM is er email (wat ook een PM is ;)).

Damn ... ik heb zo een mooie... maar ik mag hem niet posten... een 6 lagen vergulde print met een tqfp64 op.

De TQFP is ene prototype met een fout in de commutation logic.

Resultaat : bij powerup lichtte dat ding op als een kerstboom en de helft van de sporen zijn afgebrand. de TQFP is opengespat en er is onder 5 poten een gat dwarsdoor de print gebrand....

Je moet zo'n prototype dan ook niet testen met een voeding die 20A kan leveren... :-)

Op 12 september 2008 20:30:19 schreef free_electron:
een 6 lagen vergulde print met een tqfp64 op.

Resultaat : bij powerup lichtte dat ding op als een kerstboom en de helft van de sporen zijn afgebrand. de TQFP is opengespat en er is onder 5 poten een gat dwarsdoor de print gebrand....

JE moet écht met een foto komen Free...
Anders moet je in ieder geval meer dan 1000 woorden posten, wil je in de buurt komen. :)

Op 12 september 2008 20:30:19 schreef free_electron:
Damn ... ik heb zo een mooie... maar ik mag hem niet posten... een 6 lagen vergulde print met een tqfp64 op.

Gebruiken ze daar bij jullie ATX voedingen? ;)

sinds wanneer is een IC dat geheid ontploft bedreifsgeheim*? Werken jullie aan militaire toepassingen binnen de modelbouw? >:)

*=sinds het wel werkende dee te reverse-engineeren is van een foto, vermoed ik

die tqfp kan 5 ampere per output leveren en is gemaakt om enterprise drives te spinnen ( 15000rpm )
alles was in order tot we dat ene bitje aanzetten dat de motor moest starten. de commutatie faalde op ongeveer 3000 toeren en door cross conductantie tussen 2 mossen in de brug werdt de voeding kortgesloten. die voeding kan inderdaad 6 ampere leveren ( de startstroom van die motor is dik 4 ampere. )

enfgin. kzal wel eens iets anders vinden wat opgefikt is ...

Hopelijk blijft deze opdracht nog een beetje, zodat we er prachtige fotos kunnen op verwachten, ik ben benieuwd!

- - big bang - -

deze is voor spek en bonen
http://nl.youtube.com/watch?v=pOgUTNaT-34

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op (26%)]

meer als 24uur niks gepost,
de meest simpele schakeling, die actief werkt (knipperschakeling, ect.)

Ik gebruik mijn geleidingstester eigenlijk elke dag.

plus -> weerstand -> led -> meetdraad1 Meetdraad2 -> min

leime

Op 15 september 2008 16:34:08 schreef leime:
Ik gebruik mijn geleidingstester eigenlijk elke dag.

plus -> weerstand -> led -> meetdraad1 Meetdraad2 -> min

leime

*kuch*Het mooie foto opdrachten Topic [Deel 2]*kuch*

Misschien voldoet dit:
http://prosje.be/CO/Fotos/100MHzOsc.jpg

Het is een (±) 100MHz-oscillator. Drie inverters van een 74F04 zijn in een kringetje geschakeld. De overige inverters dienen als buffer. Het gele dingetje is een ontkoppel-C.

Meer moet dat niet zijn... :-)

Ik geef er meteen maar een nieuwe opdracht bij: Een schakeling die louter ludiek is, en verder niet het minste nut heeft.

kijk eens, een foto:)
die tel ik goed!

Op 15 september 2008 18:16:44 schreef Twabi2:
[...]

*kuch*Het mooie foto opdrachten Topic [Deel 2]*kuch*

ik wou m'n foto net gaan posten maar er is al een opdracht goedgekeurd dus... achja

Je kan hem altijd nog posten, je maakt alleen geen kans meer om de nieuwe opdracht te verzinnen.

Deze thread is er om leuke dingen te zien en laten zien, niet om je te laten afpoeieren door de regeltjes.

ok, voor mijn leuke, nutteloze schakelingetje,

http://i288.photobucket.com/albums/ll196/zomb1986/HPIM4294_small.jpg

http://i288.photobucket.com/albums/ll196/zomb1986/Hpim4298_small.jpg

http://i288.photobucket.com/albums/ll196/zomb1986/Hpim4302_small.jpg

http://i288.photobucket.com/albums/ll196/zomb1986/Hpim4307_small.jpg

M'n magenta laser (eigenlijk twee lasers in één 5.6mm package, uit playstation 3 blu-ray). Omdat beide lasers niet tegelijk gefocust kunnen worden (prisma effect in focus lens) kan je alleen een dikke magenta spot maken en er niet mee branden. Kortom, voor de sier.

volgende opdr:
Iets dat in een vroegere tijd erg nuttig was maar in het heden niet meer (vervangen door modernere dingen of door iets wat vandaag de dag standaard is in een (electronicus') huishouden, etc.)

Voor spek en bonen (de tweede op deze pagina) want ik heb het ding niet zelf gemaakt:
http://img97.imageshack.us/img97/8008/togglerelais4eo.jpg
Een handgebouwd togglerelais. Het spoeltje trekt een armpje aan dat een tandwieltje één takt doordraaid. Op dezelfde as zitten twee nokkenwieltjes die ieder een microswitch bedienen.

Tegenwoordig, in het PLC tijdperk, duidelijk nutteloos.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (12%)]

er staat dat het voor spek en bonen is, die doet dus niet mee.

niet gezien dat de regels veranders waren.

tijd is allang om.
elektronica wat met eten te maken heeft

nou moet ik aan chips denken :)