Lichtmis heb ik weer nooit van gehoord, maar goed, ben ook nieuw in het zendwereldje.

Edit: Waar google wel niet goed voor is ;). Meppel dus? ROM

Ook weer een endje van hier vandaan. Na de verhuizing zoek ik het in Eindhoven omstreken wel op. Eerst maar eens een hobbykamer opzetten in het nieuwe huis en dan thuis eerst aan de slag.

[Bericht gewijzigd door Eagle666 op (34%)]

Op 22 oktober 2008 22:58:46 schreef Eagle666:
...
Ook weer een endje van hier vandaan. Na de verhuizing zoek ik het in Eindhoven omstreken wel op.
...

De beurs in Bladel. Redelijk groot, druk en bere gezellig.
Dit jaar op 21-12-2008. Info: KLIK

Oh gaaf, dat is nog dit jaar en een tijdje na mijn verhuizing. Die zal ik eens noteren dan. Bedankt!

Had er wel eens van gehoord maar weer vergeten uiteraard :(. Verder ken ik uiteraard ook de radiobeurs in rosmalen, 1x geweest, heel leuk. Alleen heb ik begrepen dat het nu te commercieel is geworden en te groot?! Maar ook daar zal ik weer eens heengaan.

Morgen niet verdwalen!

Wegwerkzaamheden tijdens de Dag voor de Radioamateur

Op- en afrit 24 van A50 is afgesloten :
Op- en afrit 24 van de A50 wordt per 6 oktober in beide richtingen vanwege constructiewerk-zaamheden gedurende 3 maanden afgesloten. Het gaat alleen om de op- en afritten, de N345 (Zutphensestraat) waar de op- en afritten op uitkomen, blijft wel open.

Vanuit de richting Zwolle :
Door te rijden tot knooppunt Beekbergen, daar de A1 richting Deventer en dan de eerste
afslag (21, Voorst/Zutphen), vervolgens richting Apeldoorn. U komt dan alsnog via de N345 (Zutphensestraat) binnen. U moet dan overigens bij 2 rotondes rechtdoor, alvorens bij de verkeerslichten links te gaan.

Vanuit de richting Arnhem :
Doorrijden tot knooppunt Beekbergen, richting Deventer en dan de eerste afslag (21, Voorst/Zutphen), vervolgens richting Apeldoorn. U komt dan alsnog via de N345 (Zutphensestraat) binnen. U moet dan overigens bij 2 rotondes rechtdoor, alvorens bij de verkeerslichten links te gaan.

Vanuit de richting Deventer :
Eveneens afrit 21 van de A1 nemen, ), vervolgens richting Apeldoorn. U komt dan alsnog via de N345 (Zutphensestraat) binnen. U moeten dan overigens bij 2 rotondes rechtdoor, alvorens bij de verkeerslichten links te gaan.

Vanuit Amersfoort :
Kan men het beste afrit 20 nemen (Apeldoorn-Zuid). Aan het einde van de afrit links, dan ca 1 km de weg vervolgen (Kayersdijk), rechtsaf de ring op. De ring blijven vervolgen, de Americahal ligt op een gegeven moment aan de linkerhand (net voorbij NS-station Apeldoorn De Maten).

Paul, PA0STE

http://www.veron.nl/activiteiten/downloads/wegwerkzaamheden-dvdra.doc

Henry, bedankt voor deze info... Behoed je ons (rd12tf en schimanski) weer voor een dwaalspoor.

Tot morgen. Is er al een meeting, ik lees er niets over, misschien kunnen we 12:00 afspreken onderaan de trap.

[Bericht gewijzigd door Schimanski op (19%)]

Goed om te weten, anders was ik weer de pineut geweest.

Ik heb trouwens nog een doos met allerlei waarden (en grote hoeveelheden) en verschillende vermogens (tot 1 watt), kool en metaalfilm weerstanden staan, de eerste die 25 euro bied mag hem hebben, dan neem ik hem morgen mee. Voor 15 euro heb ik nog een koffer met led-display's, betreffen makkelijke displays aan te sturen met microcontrollers. 4cijferig groen met : en pijltjes, kun je met een attiny2313 al aansturen zonder al te veel moeite. Laat maar van jullie horen, die troep moet hier weg :P.

Op 24 oktober 2008 19:54:25 schreef Schimanski:
...
Tot morgen. Is er al een meeting, ik lees er niets over, misschien kunnen we 12:00 afspreken onderaan de trap.

Tot morgen. Ik denk dat buiten voor de ingang een betere plek is. dit ivm onze nicotine behoeftigen.

PCNerd, je hebt mail.

Groeten, Bram

doos met 100 displays wssg verkocht, nu nog het zwikkie nieuwe weerstanden, veelal op strip, zijn er over de 1000, 25 euro is aanfluiting, zit boel metaalfilm en ook nog precisie bij, ik zal de doos wel achterin de auto pleuren.

Op 24 oktober 2008 20:33:46 schreef Hugo Welther:
[...]
Ik denk dat buiten voor de ingang een betere plek is. dit ivm onze nicotine behoeftigen.

Uch, Uch, ook goed en voor de anders behoeftigen staat ook een patatkraam (of was het een wafelkraam)

tot morgen.

12:00 vlakbij een patat/wafel?-kraam....?!?!
Denk dat ik rond een uur of half 12 aanwezig ben, moet eerst mijn auto een beetje toonbaar maken. 1000+ kilometer in een week met deze weerstomstandigheden, wordt een auto niet schoner van. (van binnen zeker niet:))

Dat schoonmaken zou ik doen nadat je alle gekochte meuk hebt uitgeladen.
Anders moet je hem twee maal schoonmaken. LOL

Ik denk dat eerst een hoop uit moet, voordat er uberhaupt iets inpast:D:o:+

Ik kom dus niet maar ik wens iedereen die wel gaat een hele leuke dag toe. Ik lees achteraf wel hoe het is geweest ;).

Heel leuke dag was het weer ...! :)
Meegereden met Schimanski, waarvoor nog mijn dank, het was een gezellige rit!

Wie gezien vandaag:
(In volgorde van binnenkomst/ontmoeting)

Hugo, Jovak (leuk je ontmoet te hebben!), BProsman, (Z), Fredden, Jim REA (alleen gezien, de man was druk), pcnerd, kipmans en last but not least: Henry S.
En een hele hoop niet-CO mensen.
(Ben ik iemand vergeten?)

De buit:

5 X 6AK5 (equivalent met de EF95) voor 1 euro p/s.
2 X 100 MHz 1:10 probe voor 25 euro, spijt dat ik niet de 1:100 ook heb gekocht.
En voor 7 euro, een zeer fraaie, afgeschermde, zwaar verzilverde, precisie en differentiële varco met vertraging.

/e Nog vergeten: Een usb 'soundkaart', ik heb hier mijn defect geluidskaart van mijn oude notebook mee 'gerepareerd', kan ik weer WSPR-en!

Wederom niet zoveel buit, maar dat vind ik minder belang
rijk.

;)

ook ik ben weer thuis en ben nu bezig de datasheets te zoeken voor de buit ;)

1 CMOS kleuren camera voor 4 euro, alleen nog even datasheet zoeken :)

2 directional couplertjes van 1M tot 1 GHz.

1 grafisch LCD

1 GPS ontvangertje

1 VFO met USB besturing van 3,4 MHz tot 200MHz
bouwpakketje

1 simpel multimetertje van 5 euro . altijd handig

Leuk om weer eve4n wat CO'ers te ontmoeten :)

Ah, hier zit iedereen dus. :)
Dat druk zijn van mij viel wel mee, heb het zelfs voor elkaar gekregen om mijn gekochte en apart gelegde klaverblad voor 2 te vergeten. :(
Die ligt nu in de buurt van Rotterdam.
Maar zonder vrienden ben je nergens, dus dat wordt weer geregeld.
Dank aan Wouter, mocht hij toevallig ook op CO meelezen.
Fred, heb nog een heel lief varcotje gescoord met een vertraging erin van 10 en 20 pF.
Die aan mijn 1 op 6 vertraging zal wel voldoende opleveren om op de 137 Khz de band te bestrijken.
De buit verder, twee frame's met 12 pieptegels erop, ergens in de 21 en 31 Mhz, en ook 24 toltrimmers erop, voor 8 euro niet te duur imo.
Wat bosjes ledjes, een paar schakelaars, wat spullen bij Kabel Kusch :o 54 euro, is die rommel van goud of zo?
En nog wat losse rommel.

Leuke dag, hoop mensen gesproken, biertje gekregen van een dikke Hagenees (randstadamateur) en verder een hoop zooi gezien.

Ben ook weer terug. Heb een leuk racal 50MHz frequentiemetertje gekocht. (20 euro)

Een functiegenerator die kapot is (ik hoop een los contact) Het toetsenbord werkt niet. Mocht ik het aan de gang krijgen, dan zal het leuk werken, en is het geen geld voor een goed apparaat. (30 euro) klik

Een (atoom?)klok (volgens verkoper). Kreeg ik bij de functiegnerator. Tis een klok in 19inch rack formaat, bij de ESA vandaan. Eat that, nixieklokbouwers! :P

Divers klein grut, buisjes 2x2c39, wat FETs, flink wat varicaps, wat HF-torretjes/FETs, 25ker. trimmer, enz enz.

Ik heb me weer prima vermaakt. (en deze keer niet halverwege door me geld heen :D )

Leuke beurs, net als vorig jaar. Ik zit met spanning te wachten tot de loterijuitslagen verschijnen (http://hamradio.nikhef.nl/veron/dat/dvdra2008/loterij.htm). Neem aan dat niemand ze op papier heeft?

ik was er ook en heb ongetwijfeld veel CO-ers gezien (voor de ingang?) maar ken helaas nog niemand persoonlijk.
Nadat ik mijn echtgenote in het centrum van Apeldoorn heb afgezet was ik een uur of twee smiddags op de beurs. Er was gelukkig nog genoeg te zien en ik heb eindelijk eens zo'n "macro-camera" gekocht om eens mee te spelen.
Verder een USB verloop setje, een heel klein regelbaar soldeerboutje en een mooie Tektronix 2445B analoge 200MHz scope. De verkoper deed er voor 20 euro extra twee 250MHz probes bij en dat vond ik niet slecht ;)
Al met al een prima beurs.

@(Z)weetvoetje:
Mooi apparaat. Als je een service manual nodig hebt, kijk dan eens hier (incl. schema):
http://www.ko4bb.com/Manuals/Wavetek/Wavetek_158-159/158_159_Jul82.pdf
Succes, erelder

[Bericht gewijzigd door erelder op (15%)]

Mooie buit zweetvoetje!

Het was gezellig en weer een hoop mensen gezien en gesproken.
De buit was voor mijn doen groot dit keer:
NOS 6AK5 (EF95) 5 stuks
NOS EZ80 Mullard (Siemens doosje met Mullard buisje),
NOS EZ81 Telefunken
NOS AZ41 Siemens, alle buizen €1,- per stuk

TOKO KANK 3333/3334/3335 spoeltjes
"Elektuur" kastje LC950
Klein handheld kastje in de vorm van een probe met meetstift.
Varco 2x500p+2x15p
Philips mosterd C's van 400V
220pF 7kV keramische C's voor een HF filter
Twee ICL7660 (spanningspiegel) voor €0,20 per stuk.
Doosje originele Philips één lips soldeerogen.
Philips boekje met buizen schakelingen met de PP11 spoel.
VFO 31MHz tot 41MHz met filmschaal.

Het leukste waren toch de Philips grabbeldozen. :D

Wat me nu opvalt is dat ik eigenlijk bijna geen gebruikte amateur-apparatuur en surplus heb zien staan. Van de eerste radiobeurs waar ik heen ging in Rosmalen kan ik me herinneren dat er bergen apparatuur en ook erg veel meetspul stond. Dat was hier veel magerder. Niet dat ik op zoek was en ik zal vast over veel dingen heen gekeken hebben. (moest voor twee kijken (vooral uitkijken) en met zijn twee kun je vaak moeilijker bij iedere tafel komen.)

ik heb een display bestaande ui 8 in-4 nixies + voet voor 20 euro meegepikt, 2 kanaals remote control setje (voor modelbouw etc.), bel voor 2 euro, paar vette eleco's, paar goeie trafo's, koellichamen en dikke torren (voor muur-labvoeding), aluminium plaatjes, relais + grote roe paddestoel knop.

verder nog wat klein grut, heb ook flink in een smd bak staan graaien met zakjes voor 50ct