Show your projects! Part 14.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Kraantjeswater bevat te veel kalk en dat vind je punt niet lekker. Neem minimaal demiwater, of beter aqua dest. Deden we dertig jaar geleden al op het lab ....

Ik heb niet over specifiek RC servo's gesproken, er zijn er nog meer systemen !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 7 juni 2009 23:41:35 schreef electro_freakz:
nog mooier, een ruitenwisser sproeier in je sponsje duwen, en die aansturen met de waterdetector van de site. is het sponsje te droog, zal het automatisch bijgewaterd worden.

En omdat het toch examens zijn en we veel tijd hebben heb ik dit ook even snel gemaakt :) Morgen volgen foto's.

Den Dries www.hulens.be
maartenbakker

Golden Member

Nu ben ik zeker primitief dat ik de bout altijd aan een blad papier of tussen m'n vingers afveeg? Behalve dan als ik de fijne punt voor SMD en dergelijke erop heb zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 juni 2009 00:55:39 schreef maartenbakker:
Nu ben ik zeker primitief dat ik de bout altijd aan een blad papier of tussen m'n vingers afveeg? Behalve dan als ik de fijne punt voor SMD en dergelijke erop heb zitten.

is dat niet warm:+

Nee hoor.

Spijkerbroek doet het ook prima... :)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

En hier dan het AUTOMATISCH nat maken van het soldeersponsje. :) Ik heb een aanraaksensor gemaakt met met een darlingtontransistor, die een relais afschakelt wanneer de basis via water doorverbonden is met de VCC. Aan de relais hangt een pompje van de ruitenwissers.

filmpje test 1: http://www.youtube.com/watch?v=Q1FGsNOURR0
filmpje test 2: http://www.youtube.com/watch?v=oUB38GyWg9E

en een foto van het geheel:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc05022.jpg

en het printje:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc05023.jpg

Den Dries www.hulens.be
Tidak Ada

Golden Member

Em wat zeg je, als die topzware fles omvalt??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Potverdriedubbeltjes?

@Marco69: spijkerbroek, heel herkenbaar maar ik ben tegenwoordig wat zuiniger op mijn kleding ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat het meer iets van potverdertigeuro wordt >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor een projectje tijdens de komende donkere winteravonden ben ik al verschillende onderdelen bij elkaar aan het zoeken voor een cnc projectje. Onlangs al een bufferprint in elkaar geflanst ter bescherming van mijn printerpoort. Ineens maar alle ingangen en uitgangen naar buiten gebracht.

http://www.uploadarchief.net/files/download/componentenzijde-printerpoortbuffer.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/soldeerzijde-printerpoortbuffer.jpg
Enkel nu nog de rest bij elkaar sprokkelen ...

Ziet er mooi uit. Waarom heb je de uitgangen niet aan de overzijde van de ingang gezet. Je krijgt nu wat raar gekronkel in je baantjes.

edit: oja, hebruik even de

code:

[img] en [/img]

tags voor je plaatjes.

[Bericht gewijzigd door pientertje op maandag 8 juni 2009 21:42:16 (23%)

ik heb ook weer wat te showen :) het is me gelukt namelijk toerentellertje is af, ik liet op Tab 10 al wat foto's zien van het apparaat..

er is een filmpje te vinden HIER

iets zonder duidelijke functie is vaak meer waard als iets nuttigs...

Ik heb nog geprobeerd om deze aan de overzijde van de D-connector te plaatsen, maar de breedte van de printkroonstenen was breder dan de printplaat. Ik zou dan terug een vreemde kronkel krijgen omdat ik het voedingsgedeelte ook nog kwijt moest krijgen. Ik heb in mijn gedachten al een opbouw hoe de print gemonteerd moet worden in een kast samen met de stappenmotorsturingen, en dan vind ik het toch prettig dat het een beetje logisch opgebouwd wordt. Printerkabel langs één zijde, de sturingen naar de sturingenen aan één zijde, ingangen van de eindswichten bij elkaar, en de 220 zo ver mogelijk van de laagspanningen.

Tidak Ada

Golden Member

Misschien voortaan de voeding op een apart printje?
(Eventueel verticaal op de print monteren). Geeft nog een betere scheiding van het lichtnet ook.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Een trafo op een apart printje verticaal op deze monteren? Ik voel het hier al wiebelen.

Als de toepassing om een ingebouwde voeding vraagt zie ik geen enkel probleem in de huidige implementatie met printtrafo.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik vind die eigen gemaakte weerstand array wel goed bedacht!!

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
leime

Golden Member

eyyy, jakasol

Kun jij mij de lay-out en evt. het schema e-mailen? Dit is exact wat ik nodig heb.

Alvast bedankt, Leime

Op 8 juni 2009 22:01:06 schreef Jakasol:
Ik heb nog geprobeerd om deze aan de overzijde van de D-connector te plaatsen, maar de breedte van de printkroonstenen was breder dan de printplaat. Ik zou dan terug een vreemde kronkel krijgen omdat ik het voedingsgedeelte ook nog kwijt moest krijgen. Ik heb in mijn gedachten al een opbouw hoe de print gemonteerd moet worden in een kast samen met de stappenmotorsturingen, en dan vind ik het toch prettig dat het een beetje logisch opgebouwd wordt. Printerkabel langs één zijde, de sturingen naar de sturingenen aan één zijde, ingangen van de eindswichten bij elkaar, en de 220 zo ver mogelijk van de laagspanningen.

slim van je gelijk alles te koppelen naar buiten want je home/limit schakelaars kan je nu ook beter eraan maken en je zou er nog een pcb aan kunnen hangen voor je spindel aan en uit te kunnen zetten :P

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Op 7 juni 2009 23:36:57 schreef SparkyGSX:
Bonuspunten voor de eerst die dit met 24 harde schijven maakt.

OK. Ik werk mee... Als iemand een princiepe schema/uitwerking kan laten zien, ga ik op zoek naar de harde schijven. in de eerste instantie 1 of twee om mee te testen. Als het werkt, ruilen we 24 harde schijven voor een werkende controller. (i.e. er worden er twee gemaakt, ik lever de schijven, iemand anders de controllers... :-) )

(Heb je zoveel schijven dan? Ja! Ik heb ongeveer 2300 schijven, waarvan er ongeveer 150 in bedrijf zijn.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew

en je wilt er niet toevallig een paar kwijt :)

Tidak Ada

Golden Member

Op 9 juni 2009 07:33:43 schreef Jochem:
Een trafo op een apart printje verticaal op deze monteren? Ik voel het hier al wiebelen.

Nooit van aluminium steunstukken gehoord? Zelfs in een HP Inktjetprinter vond ik deze oplossing.
Verder kun je de voeding en schakeling apart in de behuizing monteren, wat een nog betere isolatie geeft.

Tenslotte: Wat denk je dat het gewicht van de trafo voor een invloed op de dunne printbaantjes van je schakeling heeft (doorbuiging)??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 juni 2009 22:07:49 schreef Henry S.:
Bij ondersteuning 0,0.

Was die er maar vaker bij consumenten apparaten.... (of laten ze de ondersteuning expres weg als een soort slijmijt ;-) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 9 juni 2009 22:00:45 schreef Tidak Ada:
Tenslotte: Wat denk je dat het gewicht van de trafo voor een invloed op de dunne printbaantjes van je schakeling heeft (doorbuiging)??

Op een aparte print is dat volgens jou dan ineens anders? Daarbij weegt een printtrafo echt niet zo veel dat de doorbuiging effect op de sporen krijgt. Het ding steunt bovendien op z'n behuizing bij juiste montage, niet op de pootjes. Bij veel dikke trillingen wordt het een ander verhaal, maar dat geldt voor alle zwaardere componenten op een print, zelfs een flink IC.

Jakasol z'n oplossing volstaat gewoon prima voor de toepassing, het blijft mooi op 1 eurokaart en derhalve zal het ook mooi in een compacte behuizing passen. Z'n layout is verder ook prima in termen van isolatie.

Waarom een probleem creëren waar het niet is?

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 10 juni 2009 07:53:27 (27%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten