Ik heb net documentatie ontvangen m.b.t. m'n DELTA voedingen uit 1960. Stonden ook niet meer op de site, maar één mailtje en ik kreeg keurig de pdf's.

Verder kun je ook nog kijken naar allerlei datasheet sites. Zo heb ik ook info gevonden over oude HP apparatuur.

Dit is misschie ook iets: [ http://www.esz-ag.de/produktsuche.html ]

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (12%)]

ja, had ik ook van de d050-10 is netjes van delta .
ook had ik hp gemaild voor het probleem met foutcode
51 52 61 65 op een scope , en ook kreeg ik het paginanummer , want ik kon het niet vinden boven loop 43 .
het doc stond nog op hun site , en ook al 21 jaar oud .
goede service die tek ook nog had eerst , maar de producten werden minder , en dan gaan er ergens dingen geschrapt worden .

testman

Mijn vast opgestelde meetapparatuur.
Maar het gaat eigenlijk om de scoop die boven op de Philips scoop staat.
Een digitale Tektronix 2430A 150MHz scoop.
Vorige week overgenomen voor € 300,-.
Ben er heel blij mee ondanks dat de uitgebreide mogelijkheden mijn beperkte kennis en werkzaamheden ver overstijgen.
Maar wie weet heb ik in de toekomst meer tijd om wat meer te ontdekken...
http://www.uploadarchief.net/files/download/meetapp..jpg

dit is mijn mooiste scope een digitale hp54111d 500mhz 1gs en 26 kilo wegend , en tevens het laatste technische aandenken aan mijn vader, want ik heb hem hem opgehaald met hem . mijn zus baalt helemaal , want haar laatste aandenken is een vaatwasser ( wel een siemens ).en zo komt de humor weer terug.......

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/Afbeelding002-6.jpg

testman

@chucky: ziet er zeer mooi uit, waar heb je hem vandaan? Ebay/MP...

@testman: das ook een mooi (en duur) stukje speelgoed!

- - big bang - -

@Bigbang
Ik heb em via vraag en aanbod van deze site, stond ook op Kapaaza (zoals meer meetapparatuur die hier aangeboden wordt).
Als ik het een en ander indruk vliegen er allerhande vreemde termen over het beeldscherm :o
Maar gelukkig zit er een boekwerk bij waar je alleen al door er naar te kijken spontaan een hernia van krijgt en de nodige software is ook meegeleverd.
Moet wel eens uitzoeken hoe die GPIB werkt...

@testman en @chuckie:

erg mooi. Ik wordt bijna jaloers.;)

@rbeckers
Ik zou eerder jaloers moeten zijn op jou...
Want jij kunt er naar alle waarschijnlijkheid beter mee uit de voeten dan ik.

@testman:mooooooooi
Chucky: 150MHz ? Heb je plannen richting RF, virusje opgelopen in Rosmalen :-)

Ik heb net voor de vakantie een powermeter gehad met probe van trio. Op de probe staat 60MHz en achterop de meter staat blaupunkt. Verder nog niets nagezocht want ik kreeg hem de avond voor we gingen (samen met een ladenkast onderdelen uit verevlogen tijden)
Twee mooie soldeerboutjes van 14W en een de-soldeerbout en een witte digitale multimeter uit de jaren 70 of 80 van fluke maar die zal wel dood zijn na 25 jaar in een oude boerenschuur

nou hoeft niet , wij hadden thuis ook nog de fluke's met de kanalenkiezerknoppen . die zijn 25 jaar oud en werken nog allebei , echter heeft er 1 een zwart display gekregen . wel kans dat de aan/uit knop vuil is .14 watt bouten is dat toevallig antex ( geel ) ? pa had ook zo'n ladekastje en is blauw en 52 jaar oud . maar ja wij hadden vroeger op zolder als werkbank de douchedeurtjes van het psv stadion met ingekraste teksten , dat mijn opa had verbouwd .en ook nog een werktafel van de ns die 90 jaar oud was , die kwamen we tegen bij verbouwen van de 1e verdieping en viel onder het plafond uit samen met een kuub stof .

Het zijn lichtblauwe ersa tip 16 boutjes.

Na lang dubben heb ik er speeltje bij het koste wat maar dan heb je ook wat .

Zonder deze kun je haast geen moderne auto meer repareren .

ben er zeer content mee !!!

http://www.uploadarchief.net/files/download/fluke%20123%20005.jpg

grt daan

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (2%)]

@ daanc is een mooie een 123 toch ? heb ik ook en hij kan veeel .
heb je hem van mp of nieuw ?

Niet alleen mooi, ook nog eens helemaal gratis (op die euro voor het parkeren bij het postagentschap na).
Ik heb een download abonnement op Everyday Popular Electronics en daar hebben ze een rubriek 'Recycle It'. In dit kader had ik een verhaaltje ingestuurd over mijn very lo-tech etsbad roerder, gemaakt van het uitwerpmechanisme een oude cd-speler. Had ik alhier ook al eens gepost op Show Your Projects. Fotootje er bij enzo.
Kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat mijn bijdrage was "bekroond" tot "Letter of the month August" en, als beloning, een PEAK LCR40 componenten tester.
Dit metertje, gebaseerd op een picje, is in staat een passief component (weerstand, condensator, spoel) te herkennen en de waarde er van te bepalen. Kost in de UK toch zo'n 100 pond.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/peak.jpg
iets groter http://www.uploadarchief.net/files/download/peak.jpg
Op de meetpennen hangt een weerstandje van 22k, 5%.
Je ziet direct hoe klein het allemaal is. Hoe krijgen ze het voor elkaar zulke kleine meetpennen te maken.
Toen ik um openmaakte, omdat ik natuurlijk wil weten wat er in zit, flikkerde er een elco'tje uit. Maar even vastgesoldeerd, staat wat nettter (toch?).

is een mooi ding ja , ik heb ook een lcr meter en is bij herstellen van oude audio onmisbaar . en brief van de maand , heb je nu vlugger omdat het ook daar pruimentijd is en er minder wordt gepost .

ik voorspel in nov dec een enorme terugval van snelheid van het intnet , doordat er per jaar het dubble bijkomt aan dataverbruik , en door de economie is er niks aan kabels bijgelegd , die er in 2010 toch moeten liggen of er is niks meer over op regendagen . en ik kan alleen daar al aan merken dat het voorjaar werd . ik heb 100mb up en down glasvezel,( 11,3mb/sec ) en daar blijft niks van over in die 3 donkere maanden .

oeioei nu al doemscenario's dat wordt wat met de mex griep .
wordt het nog trager door de zieken thuis .grmbl

@ hadv.Whow, gefeliciteerd met de prijs, is echt helemaal te gek en een handig apparaat.
Tja, zo zie je maar: het hoeft niet ingewikkeld te zijn om iets nuttigs te bedenken en het kan nog beloond worden ook!
Veel plezier ermee, en ach dat arme elco'tje dat was een vergeten weeskindje!
Daar wist jij gelukkig raad mee.
Groeten,
Mac.

Op 12 augustus 2009 02:32:55 schreef testman:
en brief van de maand , heb je nu vlugger omdat het ook daar pruimentijd is en er minder wordt gepost .

Dank je voor de positieve feedback.
Overigens is de rest van je verhaal volgens mij een teken dat de mex griep bij jou al is aangekomen. Een beetje hallucinerend gepraat in ieder geval.

Oh ja, en "werdt" is wel een heel erg raar woord.

@McDuff: het "simpele" was dan ook exact datgene dat de redactie als motivatie hanteerde.

werdt..... een letter teveel , in mijn posts is het 1 fout op 8 regels , en er zijn er hier bij die dat per woord al kunnen .

en dat internet scenario komt wel geloof me .er komen nog 40.000 aansluitingen per dag bij . en de onderzeekabels zijn nog van 2004 en 2005 en zitten vol . in adam ligt het belangrijkste knooppunt van het inet , en dat ging onlangs op zwart dan zie je wat ik bedoel .

@Testman: Nu nog hoofdletters en komma's vinden en dan komt het helemaal goed. ;-)

Op 12 augustus 2009 12:58:12 schreef testman:
werdt..... een letter teveel , in mijn posts is het 1 fout op 8 regels , en er zijn er hier bij die dat per woord al kunnen .

en dat internet scenario komt wel geloof me .er komen nog 40.000 aansluitingen per dag bij . en de onderzeekabels zijn nog van 2004 en 2005 en zitten vol . in adam ligt het belangrijkste knooppunt van het inet , en dat ging onlangs op zwart dan zie je wat ik bedoel .

De AMS-IX heeft wel degelijk haar capaciteit weer uitgebreid hoor.

Er is capaciteit genoeg voor normaal browsen. Als het nodig is moet en zal p2p/bittorent verkeer worden geblokkeerd door de providers. (good riddance). Downloaden via transatlantische verbindingen is gewoon niet rendabel, dat doe je maar op je eigen continent.

Om het ontopic te houden:

Ik heb onlangs een PM3394B aangeschaft, mooi dingetje. (maar heb geen foto :) ).

Goeiedag mannen, van dit spul hier ga ik spontaan van kwijlen.! :9

Heb een scoopje van Hameg en een functiegeneratortje van de Elektuur en nog was transistortjes, Pic's enzo :9

Op 12 augustus 2009 01:58:06 schreef hadv:
Kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat mijn bijdrage was "bekroond" tot "Letter of the month August" en, als beloning, een PEAK LCR40 componenten tester.

Hardstikke mooi metertje, kost idd ruim €100.
http://www.vego.nl/atlas/lcr40/lcr40.htm

Op 12 augustus 2009 02:32:55 schreef testman:
en brief van de maand , heb je nu vlugger omdat het ook daar pruimentijd is en er minder wordt gepost .

Ken je het blad, en heb jij de augustusuitgave zelf gelezen? Minder denigrerend posten graag, en wat had de rest van de post met dit topic te maken?

Op 12 augustus 2009 12:58:12 schreef testman:

Installeer een spellingscontrole.

Hoi testman heb m spikplinternieuw gekocht met 3 jaartjes garantie niet te hopen het nodig te hebben .

Ik wilde een goede scoop hebben eerst gedacht aan een owon maar die is denk ik niet zo robuust .vanwege het automotive gebruik )

Dus na ff dubben besloot ik voor de fluke123 te gaan .

En hij kan zekers veel moet ik maar eens met feestdagen mee op de bank gaan zitten om uitevogelen (zal moeder de vrouw leuk vinden ;))

Maare die H P ziet er ook imposant uit!!

grt daan

Op 12 augustus 2009 18:50:20 schreef Henry S.:

Op 12 augustus 2009 01:58:06 schreef hadv:
als beloning, een PEAK LCR40 componenten tester.
Dit metertje, gebaseerd op een picje, is in staat een passief component (weerstand, condensator, spoel) te herkennen en de waarde er van te bepalen.

Hardstikke mooi metertje, kost idd ruim €100.
http://www.vego.nl/atlas/lcr40/lcr40.htm

Ineens maar eens een genestte quote uitgeprobeerd in CO zijn nieuw jasje, loopt prima. :-)

Enfin, over die LCR meter, voor zo'n bedragje bouw je zelf niets vergelijkbaars meer. Het geeft je een goede indicatie, maar spijtig dat er geen ESR meting opzit en qualiteitsfactor. Ik heb in de tijd eens een LCR bruggetje van Voltcraft gekocht, kostte amper 1.5x meer, en daar heb je die mogelijkheden wel, op simultane displays. Soit.
Atlas Peak heeft wel meer van die meettoestelletjes die superhandig en doordacht zijn. Ik heb er op het werk ook een paar liggen.

- - big bang - -

Idd jammer dat ESR niet te meten is, Peak heeft daar een apart metertje voor, de Atlas ESR60.