bedankt RichardVelsen,
Het was niet mijn allereerste printplaat, ik had eerst eens wat geoefend met kleine knipperled achtige dingen, dit was wel mijn eerste printplaat die ook echt een funtie heeft.
Ik heb inderdaad met die 2e printplaat er ook gewoon duct tape op gepalkt en dat bleef wel zitten.
Over die componenten en tekst op de bovenkant, ik dacht als ik die spoortjes op een print kan krijgen, lukt het met wat tekst en lijntjes ook wel, ik was alleen een beetje te gehaast met het strijken en had het niet helemaal goed ontvet daarom is het niet overal even scherp, maar het is prima te lezen en het was heel handig bij het solderen 
En gelukkig werkten beide printjes goed, dus ik hoef het niet opnieuw te doen,je bent toch wel wat tijd kwijt al met al.
Is het overigens normaal dat het etsen met Natriumpersulfaat van zo'n orintplaatje een kwartier duurt? Ik had het badje (een oude bloempot op een oud warmhoudplaatje van oma) de hele tijd tussen 40 en 50 graden (gemeten met een infrarood thermometer, of is dit niet goed en meet ik nu niet de temperatuur van de vloeistof?) en het was een net nieuwe oplossing.
Wel was het zo dat bij de grootste print, als ik hem een beetje uit de vleistof tilde het eronder een beetje begon de bubbelen.