@Dominic :
Kan je mij eem ail sturen? Dan kan ik je de pdf sturen.
Mijn mail staat in mijn profiel
Dit topic is gesloten
@Dominic :
Kan je mij eem ail sturen? Dan kan ik je de pdf sturen.
Mijn mail staat in mijn profiel
ooit schema gehad waarbij je met een kiesschijf een lamp of toestel kon aan / uit zetten en "0" zette alles op uit, leuk om zoiets te bedienen met een antieken telefoontoestel
Om het topic weer een beetje omhoog te krikken, een posting van mijn kant.
Ik liep al een tijdje rond om mijn Proxxon-machientje nu eens digitaal aan te kunnen sturen (CNC-control-dingetje). Maar nu dat het ook met joystick kan, én eventueel ook via USB (incl. in/uitschakelen van de motor). Het ontworpen printje is inmiddels binnen en bestuckt. Echter, ik mis nog een onderdeeltje : double row 90 graden male headerpins voor de end-stops.
Onderkant print
Bovenkant print (met 2 stepsticks erop voor aansturing X/Y-as)
Ik wil nog een socket bouwen met daarop een aantal LEDs. Die geven dan de stuurrichting aan. Het schrijven van de broncode zal nog even op zich laten wachten, maar de print is zo goed als klaar..
Moderator
Op 22 augustus 2012 15:16:35 schreef Tidak Ada:
@Dominic,Leuk leerproject !
Ik ben er ook mee bezig geweest. Wilde een klok maken, die o uitsluitend op relais werkt, maar ben uiteindelijk geschrokken van het stroomverbruik. Ik geloof meer dan een diepvriezer.
Woah, dat moet met minder kunnen !
Nou ja, in ieder geval zoveel, dat je hem niet 24 op24 7 op7 12 op 12 aan laat staan. Dat doet een vriezer trouwens ook niet, als hij regelmatig ontdooit wordt.
Special Member
Mijn active load is klaar:
Meer info in Actieve load voor voedingen te testen
Hoewel ik me toch zorgen maak over een houten kast om iets waarmee je energie gaat verstoken, moet ik zeggen, dat je het erg mooi hebt afgewerkt ! Proficiat !
Mijn eerste indruk was: heeft ie dat nou zelf gebouwd?
Inderdaad, ik zie nu ook dat het een houten kastje is. Maar ziet er profi uit!
Special Member
@Tidak Ada
De koelpaat zit gelukkig buiten, dus binnen blijft het een stuk koeler.
@wvnijnatten
Met MDF zijn ook de steuntjes onder de printje gemaakt. Dat is makkelijk op zijn plaats te lijmen. Voor de rest is er niks aan gelijmd, allemaal geschroefd.
Mijn dubbele CO Labvoeding model 2011 krijgt hetzelfde uiterlijk maar dan met 2x karakter LCD.
Ik had in ieder geval de koelplaat op afstand van de kast gehouden (geeft nog betere koeling ook ! ).
Ik ben gewoon huiverig met brandbaar materiaal en hoge stromen. De hitte hoeft niet uit de torren te komen; de draden er naar toe zijn veel gevaarlijker.
Ik heb ooit eens een kabelboom in mijn auto in de fik gehad. Ik wist niet hoe snel ik de accu los moest trekken !! (bleek het gevolg van een foutje van de garage een paar jaar daarvoor).
Golden Member
Mooi hoor. Ik wilde dat ik zo goed met hout overweg kon en het geduld had om van die mooie kastjes te maken.Z
Ook mooi als je zo meerdere dezelfde behuizingen hebt. Ik denk dat ik voor mijn meetzender ook maar eens moet proberen zoiets te maken. ( alleen komt het op de een of andere manier nooit uit. Altijd net te klein of te groot, of ik heb keurig het hele front af en dan ben ik vergeten dat er ook nog ruimte moet zijn voor de rest van de kast dus zitten er componenten te hoog cq te laag. Metaal is makkelijker maar gaten voor meters ect weer en drama.
Ach, het voordeel van hout is dat je niet onder stroom kunt komen te staan. Heel veel kastjes van consumenten zooi is plastic en al die buizenradios en tv's waren ook van hout.
Nogmaals, vreselijk mooi, ook het frontontwerp, ik zie hier concurentie Voor Pros ontstaan
Mooi ding hoor!
En ach, die koelplaat zelf zal zo heet niet worden dat het hout in de fik vliegt toch?
Kijk, als er IN het kastje iets in de fik zou vliegen, dan heb je een andere situatie. Maar gezien dit een apparaat is dat je alleen gebruikt als je ernaast zit, zou ik me over dat hout niet zo'n zorgen maken. Daarbij, de gehele opbouw ziet er prima uit, en ik zie zo geen directe aandachtspunten.
Ik vind het ook een proper afgewerkt geheel. En wat concurrentie kan zeker geen kwaad...
Wat het MDF betreft: zo'n load gebruik je enkel terwijl je er zelf bij bent - dat schakel je niet in om vervolgens boodschappen te gaan doen. En dan merk je al snel brandlucht, moest er toch iets fout lopen.
Ziet er netjes uit zeg! Ook de afwerking aan die binnenkant. Heb alleen nog 1 vraagje. Hoe heb je de buitenkant zwart gemaakt? Op de foto's lijkt het wel alsof er een soort plastic sticker omheen zit, ook de kopse kanten zien er niet uit als geschilderd MDF.
Special Member
Bedankt allemaal voor de complimenten.
Het MDF is met plak plastic beplakt. Met verf krijg je nooit zo'n strak resultaat. Het vergt wel wat handigheid.
Edit: Folie is van de Praxis.
Op 26 augustus 2012 09:46:01 schreef flash2b:
Bedankt allemaal voor de complimenten.
Het MDF is met plak plastic beplakt. Met verf krijg je nooit zo'n strak resultaat. Het vergt wel wat handigheid.
Edit: Folie is van de Praxis.
Eerst goet ontvetten met thinner en dan met een grondlaag van spuitplamuur en daarna schuren en spuiten gaat het echt wel goed. Je moet met spuiten alleen geduld hebben, anders krijg je inderdaad druipers. Oh ja, de hoeken niet te scherp houden, want daar brokkelt lak het eerst.
Lak beschadigt echt niet sneller dan plakfolie.
Special Member
Tidak, ik weet het been-there done-that. Alleen is het resultaat met folie nog mooier, en stuk sneller.
Onze Master thesis is al even afgerond, en vandaag releasen we tekst en beeld bij het werk dat we gedaan hebben. Deze thesis valt onder een NDA, dus wat we kunnen vertellen blijft beperkt maar ik denk dat velen hier de details eigenhandig kunnen invullen!
Videomateriaal:
http://www.youtube.com/watch?v=7cX7Uvjt1pk
http://www.youtube.com/watch?v=F16asUiNF6E
Meer uitleg:
http://phalox.be/wp/electronics/human-remote/
We zijn er trots op!
Ik vind het vooral fijn als je 'cowboy-style' je arm recht naast je uitstrekt, en de laser ook exact op die plaats staat. Op 5m afstand van de bron, is dat altijd fijn om te zien ^_^
Prachtig hoor!
Maar hoe praktisch is dit nu?
Mooi gedaan! Straks hoef je alleen maar naar je gordijnen te wijzen en kun je ze open en dicht swipen. En dan heb ik ook geen aparte "long distance magnetron starter" meer nodig!
EDIT: @Hieronder: Zo had ik 'm nog niet eens bekeken. Het was eigenlijk simpelweg een quote uit de PTT infomercial van van Kooten en de Bie. Maar die van de vrouw vind ik goed gevonden! Nu moet ik alleen nog een vrouw vinden, dan heb ik die gadget helemaal niet nodig. Een vrouw kan nog steeds meer dan een stukje techniek!
Op 27 augustus 2012 13:14:58 schreef Benadski:
"long distance magnetron starter"
Je vrouw?
Onderstaande foto toont een PWM modulator interface, om een AM zendertje te moduleren met audio.
Op de print zit een optocoupler die het analoge audiosignaal over zet naar de gelijkgerichte netspannings potentiaal waarop de gehele modulator is op aangesloten.
Een zaagtand generatortje op 72kHz met twee BC550 transistoren en een comparator zorgen voor de A/D conversie.
Een audio processing met een opamp zorgt voor de tegenkoppeling van het AF signaal en een inschakelbare Dynamic Carrier Control regeling
zit hierop.
Inbouw in een plastic behuizing volgt nog.
Dit topic is gesloten