BB, gaaf ding, fotos ik hoop er ook nog eens een te vinden. Met ladingmeten uitkijken, ik wilde de lekweerstand van een elco meten maar toen schoof ik per ongeluk het schuifschakelaartje van Sourcen en R meten naar stroom meten. Toen had ik een verdampt schakelaartje. Gelukkig werkte de stroom en R meting nog gewoon met een nieuwe schkelaar ( helaas geen standaard ding, heb zelf reen nieuw binnenwerkje er in moeten maken)
Mijn HP komt niet lager dan 50 fA
Ik heb even naar de Fairchild gekeken. Zijn inderdaad de zelfde plugins als in de 766. De 777 is zo te zien twee 766 in een kast. Er zit een enorme kachelpijp in. Wat is zo'n dual beam buis enorm dik bij het kanon.
Er zit licht in. Maar hij werkt niet goed. Ik krijg een trace, inderdaad reageert een verticale plugin niet. De ander wl, de horizontale ook maar de trace is vervormt en hij triggert niet. De fan maakt te veel herrie maar is een 110VAC fan. Wel een moderne behuizing dus gewoon zo'n zwart geval met 4 schroeven.
Er zitten -50 tot +200V rails in. Die staan er flink naast en er staat en 8-15V rimpel op. Beetje veel Elcos zijn dus rot. Ik dacht dat hij nog gewoon recent gebruikt was geweest maar blijkbaar niet.
Wat het lastig maakt is dat er ook een +100V, +50V en -50V balans afregeling zit maar geen testpunten. Ik dus heb geen idee van de functie.
Er zitten mooie banaanbus meetpunten, potmeters er naast. Echt doordacht , beter dan bij Tek, en qua bouwkwaliteit vergelijkbaar. Ruim opgezet, en overal service luikjes. Je hebt bv geen extenders nodig. Je kan luikjes aan de zijkant open maken. Heel veel zekeringen ook die je via de plugin bays kan bereiken.
Ik vond een pdf van een 766 chassis en die voeding lijkt gelijk, alleen niet die balans potmeters.