Hi heren 
Als eerste Kris...
Het is vrij moeilijk om zowel een zeer goede spanningsbron te maken die ook nog eens een zeer goede stroombron is.
Dat is net zo iets als, dat iets drijfnat en kurkdroog tegelijk moet zijn...
De ontkoppeling aan de uitgang is juist om de capaciteit zo klein mogelijk te houden met zo hoog mogelijke stabiliteit en lage Ri.
Hoe kleiner de uitgangs capaciteit des te beter de stroombron functie.
Alles heeft met elkaar te maken en zit elkaar ook lekker in de weg 
De stroombegrensing in deze voeding is veel beter dan wat je over het algemeen tegen komt,
ook wat de Prof voedingen betreft.
Andere ontwerpers op het Inet
Als je wilt weten hoe het niet moet kijk dan een bij David Jones en Gerry Sweeny.
Beide zijn met een voedings project bezig en ze zijn in mijn ogen volledig de weg kwijt...
Dit is geen lullige opmerking, ik denk dat beide heren intelligenter zijn dan ik,
maar ik heb geleerd om uit te zoeken wat van belang is en wat bijzaken zijn.
Beide bouwen printen voor uitgebreide voedingen terwijl ze de voedingschakeling zelf
niet goed getest zijn, dit kan in mijn ogen niet.
Beide hebben problemen met de analoge electronica, bij Gerry de stabaliteit.
David heeft problemen betreffende de functie van de LDO regelaar de hij gebruikt op een manier
die daar niet voor bedoeld is.
David beschijft dat hij niet aan een "normale" schakeling wil denken, om beginnen met b.v. een LM324
e.d. omdat hij dan te maken krijgt met stabiliteits problemen enz.
Ik denk dat hij ondertussen al drie printen heeft gemaakt, zo zonde van de tijd en materialen.
Heel veel tijd denk ik, is er bij David in gaan zitten in allerlij interface zaken, het ging toch om een voeding...
Zorg dan dat je voeding onberispelijk is en dan komt de rest van de schakeling.
Gerry heeft ook al printjes gemaakt en trouwens een nette software interface om zijn voeding
via de PC en later knoppen/display te besturen, petje af daarvoor.
Ook de manier hoe hij "Low Cost" de lineariteit van zijn Dac vergroot met een correctie uit zijn ADC.
Hij maakt echter ook weer de standaard fout, om niet op het fase gedrag te letten van het analoge regeldeel.
Hij lost het op door de compensatie condensator dan maar 2 a 3x zo groot te maken...
Dit i.p.v uit te zoeken waarom het is, dat hij die hoge waarden voor die condensator nodig heeft.
Ook de stroombegrensing is erg traag gemaakt in zijn schema, was duidelijk ook niet goed stabiel te houden.
Ik ben regelmatig verbaasd over de werkvolgorde die gevolgt wordt, hun werkwijze is zo inefficient...
De link naar beide heren hun projecten.
Gerry
Scrol een stukje naar beneden, hij is bij "Part 13" aangekomen met zijn voedings project.
http://gerrysweeney.com/
Dave
http://http://www.eevblog.com/projects/usupply/
En niet te vergeten "amspire" ook op het EEVblog die zich wel met stabiliteit bezig houd.
Het is een lang en druk topic geworden.
http://http://www.eevblog.com/forum/projects/general-purpose-power-sup…
OK, terug naar On Topic
Het netwerk aan de uitgang van mijn voeding is aangebracht en ik heb er aan gemeten.
Eerst nog even ter herrinnering met wat voor puls ik met om de voeding te testen.
Zo zit de puls er uit, hij wordt opgewekt door een HP8002a pulsgenerator waarbij je de stijg en daaltijd individueel kan instellen.
De pulsfrequentie is 500Hz en de pulsbreedte van de positieve puls is 200usec, de flanken zijn 5uSec.

Zo ziet een flank er uit van de puls

Dit is de puls zoals hij er uit ziet over de 0,1 Ohm weerstand in mijn 200Watt Dynamic Load.
De kleine abberaties zijn het gevolg van de 2x 0,5M kabel waarmee hij aan de voeding hangt.

Dit is het laatste schema met de aangepaste waarden.

Hieronder de grafiek waar ik alles in heb getekend.
De Lila lijn, dit is de meest rechtse grafiek is de laatste meting, hij heeft nog wel een kleine resonantiepiek.
Als ik de weerstand van 0,025 naar 0,1 vehoog zal de piek waarschijnlijk weg zijn.
Dit verlaagt de Q van het geheel waardoor de resonentie piek lager wordt (meer uitgespreid)
De groene lijn in de grafiek is de impedantie van het RC netwerk wat ook groen omkaderd is.
Ik zit nu door de piek aan 0,2 Ohm bij ongeveer 300Khz, bij 100Khz is heeft de Ri net 0,03 Ohm bereikt, wat mooi is.

Ik ga nog een klein beetje schaven aan het RC netwerk, kijken of ik het met twee secties goed genoeg kan krijgen.
De compensatie van de U opamp heb ik ook een beetje aangepast, deze manier van compenseren zie je ook bij de Agilent voedingen.
Tijdens het testen had ik een instelpot i.p.v. de 12K weerstand zitten.
Zo kon ik het netwerkje tunen op minimale overshoot en dat het toch stabiel bleef.
Als tussendoortje, de voeding staat onbelast met een NE5532a al een uur of 6 aan en hij is 0,2mV verlopen.
Dit met vanmiddag lekker de zon op zijn bol, dus vrij warm.
Met de ADA4077-2 opamp is hij natuurlijk stabieler, dit i.v.m. de offset stabiliteit en die bias stroom die lager is en minder gevoelig voor temperatuur schommelingen.
Er zijn denk ik maar weinig mensen die een voeding nodig hebben die binnen 1mV bij 15 volt uitgang drift.
De 0,2mV drift is trouwens 0,0013% 
Behalve het tunen aan het uitgangsnetwerk ga ik komende week ook testen met 2x een Compound transistor
om de kijken hoe het werkt bij grotere stromen en de verdeling van de stroom over de twee transitoren.
Hierna is het regeldeel wat mij betreft klaar en kan ik aan toevoegingen gaan denken.
Zoals een overspannings beveiliging en Crowbar.
Crowbar sluit de voeding kort als er iets mis gaat.
Een overspannings beveiliging beperkt de uitgansspanning zodat je b.v.
niet de voeding naar 6v kan draaien als je electronica max 3,5V mag hebben.
Verder moet ik ook nog denken over de relais/comparator de de trafo tabs gaan schakelen.
Zoals altijd, laters meer.
Gegroet,
Blackdog