Show your projects! Part 27

Dit topic is gesloten

Op 6 oktober 2013 14:25:58 schreef Peter R.:
@jochem
Ik heb hier nog 1 CN7387 lampie liggen mocht je intresse hebben

Oh, als je hem kwijt moet mag je hem altijd in een enveloppe steken natuurlijk :)
Maar alleen als het niet teveel moeite is, ze liggen immers ook voor een paar dubbeltjes bij Mouser.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 6 oktober 2013 14:12:18 schreef MonsterVisje:
@2N3055 Ik ben bang dat 8mm lengte niet genoeg is voor dit klokje omdat een aantal printjes gestapeld zijn. Bij mijn andere klokje zou 8mm wel moeten kunnen (dit is 1 grote print)zou ik er 4 van je over mogen nemen?

Mail me even je adres, stuur ik er wat op naar je.

Op 6 oktober 2013 14:12:18 schreef MonsterVisje:
@Gadget_inc, 4mm zou ik eventueel wel kwijt kunnen. Belangrijkste is even de lengte Heb je ze ook van +15mm lang?

@2N3055 Ik ben bang dat 8mm lengte niet genoeg is voor dit klokje omdat een aantal printjes gestapeld zijn. Bij mijn andere klokje zou 8mm wel moeten kunnen (dit is 1 grote print)zou ik er 4 van je over mogen nemen?

Topic ff gemist !
15mm heb ik ook liggen (of was het nou 16mmm)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@ 2N3055

Je hebt een mailtje. (heb je er ook 8 die je kan missen? dan ga ik onderstaand eerst uitproberen)

@ Gadget_inc

Ik heb de maten even precies opgenomen. bij het hoogste deel zou het 20mm moeten zijn.

Wat ik ga proberen is met de 8mm schroefjes van 2N3055 hier een afstandsbusje opdraaien zo dat ik de 2e opliggende print op die manier vast kan maken. Ik hoop dat dit lukt anders heb ik minimaal 20mm in lengte nodig.

Lambiek

Special Member

Op 6 oktober 2013 17:57:29 schreef The Engineer:

he, lambiek, ga je hem nu ook al lastig vallen ;)

Hoezo hem ook. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dankzij Peter R. een nieuw (echt) lampje ontvangen, en dat geeft toch wat beter licht dan het LEDje (links):

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/verschil_led_lamp.jpg

(De belichtingsinstellingen en witbalans zo met de telefoon niet helemaal identiek kunnen houden, maar even voor het idee..)

Bedankt Peter!

If you want to succeed, double your failure rate.

Geen dank!

weet je misschien ook waarvoor die eerste letters staan? want ik ben er verschillende tegen gekomen (op het net) CN CM ML

duck-tape does miracles...so do I

Het project dat bij mij waarschijnlijk het langst lopend is. En moet zeggen ben wel blij dat hij nu zo goed als af is (op een paar punten na)

Eerst maar even een fotootje zo als hij was. Na al het commentaar wat ik heb gekregen van hier heb ik besloten het om te gooien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QEOXLBNX.jpg

De blauwe displays vonden een aantal niet echt mooi en daar ben ik het wel mee eens. Het paste niet echt tussen alle andere apparatuur. Gezien ik ze toch ging vervangen heb ik direct Ampere meters aangeschaft. Helaas was dit niet de beste koop gezien er geen optie was de decimale punt te veranderen i.c.m. een shunt is het bereik slecht te bepalen. Uiteindelijke heb ik er voor gekozen het bereik tot 1 A in te stellen en heb het baantje wat de punt doet oplichten doorgekrast. Wat nu op het display weer word geven zijn dan mA. Het is vrij precies met mijn multimeter en ben dan ook wel blij met het resultaat. De regelbare voedingen gaan tot 1,5A echter hij kan max 1A weergeven. Ik kom zelden boven het 1A bereik dus dit is niet zo'n probleem.

Het instellen van het voltage met de potmeters was vrij lastig Daarom heb ik deze vervangen voor 10 slagen pots. 1tje mist nog. Helaas heeft de verkoper niet geleverd wat ik had besteld. De laatste word nog nageleverd. Ook zaten er nog geen knoppen op de potmeters. Ik heb gekozen voor lekkere grote knoppen.

Het plexiglas aan de voorkant heb ik vervangen voor aluminium plaatjes. Het rack waar het in ingebouwd zit had een andere bewoner. Hierin waren een soort van rails aangebracht waarmee je een hele module er uit kan schuiven via de voorkant. Ik heb er voor gekozen dit systeem weer in te bouwen. Je kunt nu dan ook een hele module makkelijk uitschuiven wat erg makkelijk is gezien het apparaat nu al een aantal keer uit elkaar is geweest. De zijkanten zijn wel nog steeds van plexiglas dus je kan nog naar binnen kijken vanaf de boven en onderkant.

En voor de mensen die de schroefjes aan de voorkant niet mooi vinden, deze had ik nog liggen.

Ik heb helaas geen foto van de opbouw maar dit is dan het eindresultaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-T7HSGPPA.jpg

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Mooi! Netjes afgewerkt!

Eén minpunt: ik mis aanduidingen. Liefst zwart op een gele achtergrond... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
haasje93

Golden Member

Dat ziet er heel mooi uit. Mijn complimenten, misschien is inderdaad een aanduiding nog wel een optie.
Misschien een optie voor de boutjes om imbus te gebruiken.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Mooi MonsterVisje, dit zijn ook de leuke projecten om mooi af te werken, omdat je ze waarschijnlijk vaak in gebruik zult hebben.

Op 9 oktober 2013 19:26:57 schreef Peter R.:
weet je misschien ook waarvoor die eerste letters staan? want ik ben er verschillende tegen gekomen (op het net) CN CM ML

Ik ben voor ML Micro Lamp(s) tegengekomen, en de CM lijkt van Chicago Miniature Lamps te komen. CN weet ik niet, misschien zuiver om op CM te lijken. En andere fabrikanten kunnen natuurlijk een eerder fabrikant specifiek nummer klonen naar hun eigen variant (denk aan de 555).

Maar ik moet ook maar afgaan op wat ik op het web tegenkom.

If you want to succeed, double your failure rate.

Bedankt allemaal, Ben er ook wel trots op. Wat betreft aanduiding heb ik nog niet echt een idee hoe ik dat aan moet pakken. Ik zie wel eens projecten voorbij komen waarbij het lijkt alsof het er op geprint is. Dat is natuurlijk het mooiste maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Denk dat het van die stickertjes worden die je kan kopen met letters cijfers tekens enz. Of hebben jullie nog goede ideeën?

Wat betreft die schroefjes heb je ze weer :D Ik moet eens een zak vol inbusjes m3 kopen.

Tidak Ada

Golden Member

Als je spiegelbeeldig op printbare overhesdfolie kunt printen, kan je het systeem van Pros en/of Reddevil gebruiken. Dan kan het aluminium ook niet krassen.
Nadeel van die ovewrijfletters is dat ze op den duur toch afbrokkelen en een beschermend vernis er over is ook niet zo'n fraaie oplossing.
Vie ik nu goed dat de kap nog niet dicht gemaakt is? En in de rechtre twee modules een paar schroefjes missen? Dat komt toch allemaal in orde? 't Zou zonde zijn van het werk ;)

@Jochem:
CN = Chinese Namaak! >:)

@haasje:
Een net kruiskopje is natuurlijk ook al mooier ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hier een mooi begin van mijn projectje, de software is als zo goed als af:
http://www.uploadarchief.net/files/download/modelbaan_aansturing.jpg

Aansturing van mijn modelbaan gaat vanuit Labview. Communicatie via de baan en mijn laptop gaat via een FunduinoMega (precies hetzelfde als de ArduinoMega maar 2x zo goedkoop)

Alle handelingen die je uitvoerd worden opgeslagen in een kladblok-bestand. Seinen worden aangestuurd via een aantal transistoren, en de motor via een relais (richting) en een PWM aangesuurde regelaar.

Nu alleen nog de boel aansluiten en netjes wegwerken in een mooie behuizing zodat deze ook getoond kan worden :)

gezocht: nieuw potje " magische rook "

Ik kan printen op oversheeds, ik denk dat ik wel een idee heb wat er precies word bedoeld. Echter heb je misschien ook een plaatje/link waarop ik kan zien hoe het precies gedaan is?

Klopt inderdaad dat die letters op den duur vervagen. Probleem is ook een beetje dat het woord Power netjes met losse letters plakken ook niet al te makkelijk is.

Wat bedoel je precies met dicht gemaakt? de boven en onderkant? Hier zit plexiglas op. De rechterkant zitten inderdaad 4 schroef gaatjes. Echter dit zat er al in bij de vorige bewoner. Ik maak ze gewoon dicht met een schroefje net als de rest. Er moet ook nog 1 knop op gezet worden maar dat doe ik pas als de andere 10 slagen pot binnen is.

Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat Pros of Reddevil je dat beter kunnen uitleggen.

In ieder geval maak je een spiegelbeeldige afdruk en doe je de bedrukte kant naar de alu-plaat toe. Dan kan je de letters nooit wegkrassen met je nagels als je aan knoppen draait.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sonytech

Overleden

Ik gebruik altijd deze zelfklevende frontplaatfolie. Bedrukken (ongespiegeld) op de niet-klevende kant en dan op de frontplaat aanbrengen. Ter bescherming één van de in de tekst genoemde lamineerfolies (ik heb een voorkeur voor de gestructureerde tov. de gladde) eroverheen om het geprintte te beschermen.

Ontwerpen doe ik met de software van Scheaffer AG of in CorelDraw.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Dat is idd. de beste manier, als je de aluminium-look wil behouden.

Wil je een ingekleurde achtergrond, dan kan je:
Afdrukken op fotopapier.
Fotopapier lamineren.
Het geheel met Power-Pritt oid. op het front kleven.

Je kan ook het papier rechtstreeks op de frontplaat kleven, en het beschermen met de lamineerfolie die Sonytech vermeldt.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 9 oktober 2013 23:06:26 schreef darkpinguin:
Hier een mooi begin van mijn projectje, de software is als zo goed als af:
[afbeelding]

Ziet er best mooi uit, maar kost je dit niet minstens een i7 processor om je treinen te besturen? :)

Labview, is zo, ehh.... tja wat zal ik zeggen, lomp?

Lambiek

Special Member

Op 9 oktober 2013 23:06:26 schreef darkpinguin:
Aansturing van mijn modelbaan gaat vanuit Labview. Communicatie via de baan en mijn laptop gaat via een FunduinoMega (precies hetzelfde als de ArduinoMega maar 2x zo goedkoop)

En dat labview (krijg het haast niet uit mijn mond) dat kost niets zeker, plus de pc waar het op draait.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
fred101

Golden Member

Monstervisje, mooi gedaan. Heel handig zoveel voedingen in een kast. Bij mij staan ze nogal verspreid en ik gebruik er vaak meerdere tegelijk dan gebeurd het wel eens dat ik later weer verder wil gaan met een project en dan 1 voeding vergeet aan te zetten waardoor alles ineens niet meer doet wat het moet doen.

Zoals je nu van die LED modules hebt, had je vroeger van dit soort modules met 4 nixies erin.

Hoe doe je dat met de voeding van die meters, ik heb 4 van die ICL7106 gebaseerde LED units. Heb er al 6 keer een opgeblazen tot ik er achter kwam dat je die echt per meter een eigen voeding moet geven (ik had een dubbele labvoeding gebouwd en 1 trafo voor 4 meters en voor elke labvoeding zelf een eigen grote trafo. Dat ging goed tot ik de labvoedingen in serie zette, boem, 4 meters en een aantal powertorren geklapt. Nu heb ik er twee gebruikt in een schakeling. Eerst 1, dat werkte prima op zijn eigen voeding maar twee op de zelfde labvoeding ging fout. Door 1 M weerstanden op de meetingang ging er niks kapot maar de metingen beinvloede elkaar, er klopte niks meer van. In jou geval zouden dat dan 10 aparte voedingen zijn. De ICL kan wel differentieel meten maar de module zelf niet.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Ik zag pas op op ebay dat ze tegenwoordig van die units hebben met zowel stroom als spanning.
Zelfs voor ac en dan met een stroomtrafo tje er bij!
Prijs: 10 - 15$

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
haasje93

Golden Member

@ tidak ja dat klopt, maar ik ben een beetje meer fan van imbus, als ik mijn voeding binnenkort eindelijk eens afheb dan zal je het zien.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Dit topic is gesloten