De 6800 is van AMI zo te zien aan het uiterlijk van de chip. Apart, die maakten vooral custom spul. Dat was een van de dingen waar ik meteen nieuwsgierig naar was.
Een van de videochips (TIC en TROM uit de teletextchipset) is een erg vroege ceramische uitvoering, dus dat maakt het interessant om foto's te zien waar de datumcodes op de IC's ook leesbaar zijn.
Ik denk dat het leuk zou zijn om dit apparaat in een eigen topic helemaal te documenteren, als je zin hebt om nog wat foto's van dichterbij te maken en de papieren verder te scannen. Van het schema mis ik denk ik links nog wat IO, al zitten er wel veel aanwijzingen in die ik ook nog niet allemaal in me heb opgenomen. Staat er nergens onderin de schema's of andere documenten zo'n textbox met namen, nummers, datums etc.?
Tot nu toe maak ik er een soort terminal van, maar mogelijk dat er nog andere aanwijzingen opduiken. Er zit gezien de parallele interface en de cassetteinterface wel wat intelligentie in.
Als het als computer bedoeld was, denk ik aan een mogelijke concurrent voor Acorn toen de BBC micro actueel was. Maar ik vraag me af of die dan in Nederland ontwikkeld zou zijn zoals deze.
Een RCA toetsenbord is ook wel apart.