Dankje!
Duidelijk Whirlpool Europe (zie ook het IRE-logo op de typesticker).
Fabriek 34 is vermoedelijk Tatramat, Slowakije. Productie week 43 van 2006. Op latere machines met die fabrieksletters stond op de typesticker "Made in Slovakia", dus een vrij sterk vermoeden.
Het uitvoeringsnummer (posities 8 en 9 van de 12NC en net als de 12NC en de opbouw van het serienummer een overblijfsel uit de Philipstijd) is /43. Dat zou dus met Zuid-Afrika of die regio overeen moeten komen. Dat was ook iets waar ik benieuwd naar was.
Grappig detail: die uitvoeringsnummers zijn nog gebaseerd op de nummering die Philips al in de jaren '30 invoerde en rond 1980 voor bruingoed herzag maar voor witgoed ongewijzigd liet. Wel een heel oud stukje geschiedenis op een moderne machine dus!
Op 3 december 2016 10:25:20 schreef FastFolkert:
Twee radio's uit mijn "terug naar mijn jeugd-verzameling": een 90RL250 uit 1975 en een 90AL172 uit 1979. Helaas heeft alleen die 90RL250 nog een identificatie:
Nostalgie, ook altijd leuk. KT voor "In House Portable Audio, Hong Kong". Klopt ook keurig met 90 waar de typenummers mee beginnen al kwam dat ook wel eens uit andere landen in die buurt.
[Bericht gewijzigd door
maartenbakker
op vrijdag 16 december 2016 23:47:56
(23%)