Ergens in maart 2013, had ik een 5 digit Frequency Counter gemaakt. Nou had ik ooit in 2012 al een LTC1799 generator printje op ebay gekocht waar ik tevreden mee was. Later vond ik op ebay weer een ander printje met dezelfde LTC1799 erop van Pandatron, die nog mooier was dan die de eerste.
Uiteindelijk heb ik alles in 2 weekenden netjes in een mooi kastje gebouwd. Het is zo'n print switch behuizing die vroeger heel populair waren en nu bij knutselaars omdat ze mooi en handig zijn.
In de behuizing zit een binnenwerk van een 12V stekker voeding, het LTC1799 printje, een 7805, de frequency counter, en de bedrading. De BNC naar buiten heb ik met een pig-tail uitgevoerd met een supermooi (glimmend) BNC chassis deel. Het stuk blik dat ik voor de uitlezing eruit gezaagd heb, heb ik zelfs hergebruikt voor afdekplaatjes aan de achterkant.
Het front is gemaakt met MS Visio, in de stijl van mijn andere ontwerpen. De achterkant is nog zoals die was, maar dan met een netstekker en een koelplaatje voor de 7805.
Doordat ik de laatste 3 foto's zonder flits heb genomen, ziet de display er wat flets uit, maar in werkelijkheid is het nog mooier geworden.