Telefoon probleem Kan niet / niet altijd meer gebeld worden

Lambiek

Special Member

Je bent je topic gestart op 22 - 07 - 2014 en we zitten nu op 17 - 11 - 2017, en het is nog niet voor elkaar. Vindt je dit onderhand niet te belachelijk voor woorden, of vindt je het wel goed zo.

Dit gaat toch helemaal nergens meer over, je laat gewoon over je heen lopen door dat volk.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 17 november 2017 22:51:38 schreef Shiptronic:
Ze blijven van alles rekken, terwijl duidelijk is dat er maar een oplossing is, die verrotte kabel repareren , maar dat willen ze blijkbaar niet :( belachelijk hoe een klant hier behandeld word. Als dan toch verrekken om die kabel te fixen en je aan andere modem bieden, hadden ze er een neer moeten zetten met een SIM-kaart erin!

Dus bellen maar weer :(

Het wonderlijke is dat elke monteur weer z'n eigen verhaal / versie heeft in deze kwestie.

Ik spreek het ook zeker uit hoor, dat ik de oorzaak zie in het koper, ook naar het hoofd van de afdeling.

Maar ze blijven met onderzoeken en testen komen.

En ik als klant moet / wil dat ook wel accepteren omdat voordat ik een schadevergoeding ga indienen (die is me eerder al toegezegd en die komt er zeker) ik KPN alles moet hebben laten doen om de zaak op orde te brengen.

Als ik weiger zal hun vraag (min of meer terecht) zijn : u werkt dus niet mee aan de oplossing?

En eerlijk is eerlijk : ik heb inmiddels ook wel door dat er legio oorzaken (kunnen) zijn voor soortgelijke storingen.

De monteur die de zaak nu in onderzoek heeft lijkt me kundig en welwillend maar is en blijft natuurlijk afhankelijk van het apparaat dat achter hem staat.

Op 17 november 2017 23:03:31 schreef mvdk:
[...]
Als je nou toch een beetje "on speaking terms" bent met de KPN monteur, zou je eens kunnen vragen wat de isolatiewaarde in MegOhms is van het aderpaar waarmee je met de switchbox van KPN bent verbonden. Ik heb voor mezelf wel een minimale waarde in gedachten, maar die hou ik even voor mezelf. Dat laat ik met plezier aan anderen. Maar vraag er eens naar.

Ik zal het hem zeker vragen en kom er op terug.

Als de problemen weer volop terugkomen / gewoon door gaan dan ga ik geen maand afwachten en zal ik hem zelf eerder bellen.

Op 18 november 2017 09:49:14 schreef Lambiek:
Je bent je topic gestart op 22 - 07 - 2014 en we zitten nu op 17 - 11 - 2017, en het is nog niet voor elkaar. Vindt je dit onderhand niet te belachelijk voor woorden, of vindt je het wel goed zo.

Dit gaat toch helemaal nergens meer over, je laat gewoon over je heen lopen door dat volk.

Tussen de problemen in 2014 en de problemen van de laatste maanden zit een periode waarin ik in het merendeel van de gevallen totaal geen weet had wat er allemaal achter de schermen / in de modem / met de verbinding gebeurde.

Het recyncen van de modem, het op en neer gaan van de snelheden, en de geleverde te lage snelheden , dat gebeurt grotendeels achter de schermen voor de doorsnee gebruiker.

De verbrekende verbindingen (terwijl ik aan de telefoon zat) een aantal maanden geleden hebben de zaak weer actueel gemaakt en daarom zit ik nu weer volop in dit proces.

En het nu zelf in de gaten blijven houden van het gedrag van de lijn en de modem hebben me duidelijk gemaakt dat het probleem er nog steeds was / is en daarom ben ik weer een procedure gestart.

Nee, ik vind het niet goed zo.

En nee, ik laat niet over me heen lopen (daar ben ik totaal niet het type voor) maar ik geef de voorkeur aan communiceren in een redelijke sfeer in plaats van volop de confrontatie te zoeken.

Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat dat tweede me uiteindelijk meer zal (op)brengen.

Zowel wat de (gratis) medewerking en service van KPN betreft als zijnde een schadevergoeding die me al eerder is toegezegd.

En met de adviezen en tips die ik hier krijg , waarvoor ik steeds dankbaar ben, ga ik er vanuit dat de zaak goed opgelost gaat worden.

Al ben ik het wel geheel eens met je dat het (te) lang duurt.

Lambiek

Special Member

Op 18 november 2017 14:18:44 schreef Max1966:
Tussen de problemen in 2014 en de problemen van de laatste maanden zit een periode waarin ik in het merendeel van de gevallen totaal geen weet had wat er allemaal achter de schermen / in de modem / met de verbinding gebeurde.

Oké, maar je had in 2014 al problemen, we zijn inmiddels ruim drie jaar verder en je hebt nog steeds problemen.

....maar ik geef de voorkeur aan communiceren in een redelijke sfeer in plaats van volop de confrontatie te zoeken.

Daar heb je gelijk in, maar er zijn grenzen natuurlijk.

Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat dat tweede me uiteindelijk meer zal (op)brengen.

Dat zal ik zeker niet tegen spreken.

Al ben ik het wel geheel eens met je dat het (te) lang duurt.

Ik snap werkelijk niet waar je het geduld vandaan haalt, ik had het geen drie jaar vol gehouden. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
evdweele

Overleden

Op 18 november 2017 18:27:35 schreef Lambiek:
Ik snap werkelijk niet waar je het geduld vandaan haalt, ik had het geen drie jaar vol gehouden. :)

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze continuing story bij KPN als een voortdurend cabaretesk amusement wordt gezien.
Een klant die aanhoudend klachten heeft maar nooit eens zal doorpakken om een bevredigend resultaat te behalen.

In mijn vroegere leven van betaalde arbeid had ik ook wel eens problemen met KPN of haar voorganger PTT-Telecom. Dan waren enkele minuten aan de telefoon en een hoeveelheid minder parlementaire toevoegingen aan hun adres voldoende om de boel in beweging te krijgen. Binnen 1 dag was het probleem altijd opgelost.

Met de houding van de TS bereik je helemaal niets. Men amuseert zich kostelijk over zoveel naïviteit.
Het is me ook nog altijd niet duidelijk of de TS de adviezen van enkele jaren geleden heeft opgevolgd om alleen het modem direct met een korte verbinding op het ISRA punt aan te sluiten.
De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden. Dat ziet KPN ook, dus laten ze hem lekker sudderen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Shiptronic

Overleden

Puur hypothetisch : wat gebeurt er met een kabel, die wel slecht is en ingewaterd is, wanneer je daar 400V AC 50Hz opzet ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mvdk

Golden Member

Dat hebben mijn collega's wel eens gedaan. Mijn bedrijf had een telecomkabelnet, enige tientallen kilometers wat wij noemden "droge papierkabel", de rest was GPLK, in olie gedrenkte papierkabel. We hadden nogal te maken met slechte/slechtgemaakte moffen (kabelverbinders). M'n collega's trachtten die slechte plekken te beïnvloeden door op een aantal aders netspanning te zetten, met tussenschakeling van een 500Watt kacheltje.
Het hielp allemaal niet veel. Het water kan moeilijk weg, en dringt nog verder de kabel in.
Wat ook al niet helpt, is dat ze tegenwoordig van die krimpmoffen maken. Niks op tegen, die techniek, maar je moet 't wel goed doen. Ik zie wel eens wat.

evdweele

Overleden

Misschien kookt de kabel wel droog en is hij daarna weer in orde. Of de aders smelten en is het einde van de kabel.

Ik heb vroeger eens een probleem gehad met een directe huurlijn die was ingewaterd.
De lijn liep van punt A, via de telefooncentrale van PTT, naar punt B.
Op punt A werd een gelijkstroom van 20mA ingestuurd die op punt B een relais deed inkomen. Het was een bipolair relais, dus door het omdraaien van de polariteit op punt A kon men op punt B twee verschillende functies bedienen.

Dat relais reageerde niet meer. Er was op punt B ook geen lijnstroom meetbaar. Wel op punt A, daar liep gewoon 20mA.
Verhoging van de lijnstroom op A had geen enkele invloed. Op het laatst stuurde ik 1½A op punt A in, maar op punt B gebeurde helemaal niets.

Na flink wat foeteren van mijn kant routeerde PTT eerst de lijn om en ging vervolgens aan de slag om 1 kilometer telefoonkabel te vervangen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Hubie

Special Member

Op 13 augustus 2017 21:44:30 schreef Hubie:
De TS is wel een volhouder dat moet ik hem nageven.
Ikzelf had al 10 X overgestapt naar de kabelboer,alleen al om van geze*k af te zijn. ;-)

Het lijkt de 'Never Ending Story Of Peyton Place' wel uit mijn jeugd. ;-)

Hoewel, we zijn nog niet aan aflevering 512 bezig.

https://www.youtube.com/watch?v=MNbvdRf0VqY

Mijn advies(voor wat het waard is)De botte bijl er in zetten.

Edit\'As we speak 'zit ik ff naar het prg.Kassa te kijken over foute twijfelachtige gasmeters.
Dat gaat natuurlijk over klachten van duizenden gedupeerden maar ze behandelen ook individuele klachten.
Ik zou het bij zo'n consumentenprogramma aankaarten.
Moet je eens kijken hoe gauw die kabel vv wordt. ;-)

mvdk

Golden Member

Het probleem is, dat een bedrijf als KPN een inspanningsverplichting heeft. Dat is iets anders als een bedrijf dat auto's verkoopt. Die hebben een resultaatsverplichting. Ik geef u geld, u geeft mij een auto. Bij KPN is dat allemaal nogal wazig. Hoe "hard" is de belofte van een bepaalde snelheid?

Op 18 november 2017 19:05:16 schreef evdweele:
[...]Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze continuing story bij KPN als een voortdurend cabaretesk amusement wordt gezien.
Een klant die aanhoudend klachten heeft maar nooit eens zal doorpakken om een bevredigend resultaat te behalen.

In mijn vroegere leven van betaalde arbeid had ik ook wel eens problemen met KPN of haar voorganger PTT-Telecom. Dan waren enkele minuten aan de telefoon en een hoeveelheid minder parlementaire toevoegingen aan hun adres voldoende om de boel in beweging te krijgen. Binnen 1 dag was het probleem altijd opgelost.

Met de houding van de TS bereik je helemaal niets. Men amuseert zich kostelijk over zoveel naïviteit.
Het is me ook nog altijd niet duidelijk of de TS de adviezen van enkele jaren geleden heeft opgevolgd om alleen het modem direct met een korte verbinding op het ISRA punt aan te sluiten.
De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden. Dat ziet KPN ook, dus laten ze hem lekker sudderen.

Als je wat beter zou lezen zou het je allang duidelijk zijn dat de zaak anders en minder simpel is en er veel meer is ondernomen dan dat je in je azijn stukje voorstelt.

Het "de beste stuurlui staan aan wal aspect" gecombineerd met bewust genegeerde feiten en een verdraaide voorstelling "leuk" aangevuld met sterke verhalen over problemen die altijd verdwenen met je paar minuten bellen en je magische "binnen 1-dag oplossingen".

En dat alles blijkbaar om vooral jezelf 'ns lekker te amuseren.

"De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden"

Echt, hoe krijg je bovenstaande onzin verzonnen.

Gelukkig zijn er ook vooral de zinnige en waardevolle reacties waar ik (en hopelijk ook anderen) zeker wat aan hebben (gehad).

mvdk

Golden Member

De toon word nou een beetje ongezellig, en dat is nergens voor nodig. En jammer, natuurlijk.
evdweele stelt ook nog een vraag. Over de plaats waar het modem staat. Om 16 pagina's door te gaan worstelen, is me iets te veel. In de openingspost word de toentijdse configuratie uiteengezet, en die klopte toen ook niet, met toestellen vóór de splitter aangesloten. Omdat de KPN monteur al meerdere malen over de vloer is geweest zou je kúnnen concluderen dat 't wel goed zit. Maar is het ook werkelijk zo, staat dat modem direct bij het punt van binnenkomst? Dat is echt belangrijk, er moeten geen tientallen meters binnenleiding tussen zitten.

Hubie

Special Member

Op 18 november 2017 20:57:20 schreef Max1966:
[...]

Als je wat beter zou lezen zou het je allang duidelijk zijn dat de zaak anders en minder simpel is en er veel meer is ondernomen dan dat je in je azijn stukje voorstelt.

Het "de beste stuurlui staan aan wal aspect" gecombineerd met bewust genegeerde feiten en een verdraaide voorstelling "leuk" aangevuld met sterke verhalen over problemen die altijd verdwenen met je paar minuten bellen en je magische "binnen 1-dag oplossingen".

En dat alles blijkbaar om vooral jezelf 'ns lekker te amuseren.

[...]
Echt, hoe krijg je bovenstaande onzin verzonnen.

Gelukkig zijn er ook vooral de zinnige en waardevolle reacties waar ik (en hopelijk ook anderen) zeker wat aan hebben (gehad).

Heren,Heren,
Ik denk dat zowel de TS als EVDW gelijk hebben.We halen hier echter 2 dingen door elkaar,nl zakelijk en particulier.
Heb 12 jaar bij een bedrijf gewerkt wat treintjes laat rijden door geheel Nederland met een eigen telefonienet wat uiteindelijk weer ergens verbonden werd met het KPN net.
Als er ergens een telefoniestoring was(geen verbinding met een kaartverkoop automaat of loket\balie systeem of pin automaat) en ons eigen net was OK dan werd KPN gebeld om het op te lossen.Dan liep KPN zich de benen uit de reet om het op te lossen want we waren een belangrijke zakelijke klant.
Als particulier had ik ook een keer een storing bij KPN.
Ik wil U hier de details besparen maar dat was een endless story waar ik een bos bloemen voor kreeg met een kaartje eraan met excuses.
wat BTW op het verkeerde adres afgeleverd werd. ;-)

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met de kpn op mijn zakelijk adres.
Het heeft nu 4jaar (!!) geduurd voor ik op dit moment storingsvrij van telefoon en internet kan genieten.
4jaar terug begon het internet weg te vallen er bleek 20m. van de aansluiting een breuk te zitten.
Helaas hadden de buren daar een gebouw boven op gezet.
Er is toen 4jaar lang gerekt zeker 10 verschillende experia boxen gezien en maar aderpaartjes wisselen op gegeven moment zelfs 1 ader uit paar 1 en een ander uit paar 2. Ook de graaf ploegen maakten er een zooi van. Alarm installatie onklaar gemaakt etc.
Een paar maanden terug begon de ellende ook bij de buren aan de andere kant.
De ader paren waren toen op....
We hebben gezamenlijk een schade claim ingedient en plotseling begon volker wessels weer te proberen die kabel te maken maar ja dat lukte niet. Na veel graaf werk bleek er nog een hoofdkabel in de straat te liggen en daar hebben ze toen de vrije aderparen van gebruikt. Inmiddels een paar maanden storings vrij. Nu de claim nog er is wel ongevraagd een jaar abonnement terug gestort op de rekening toch een rare gang van zaken.
Dus de kpn loopt zeker de benen niet uit hun r****t voor een simpel bedrijfje.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Hubie

Special Member

Op 18 november 2017 23:25:58 schreef Paul Welther:
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met de kpn op mijn zakelijk adres.
Het heeft nu 4jaar (!!) geduurd voor ik op dit moment storingsvrij van telefoon en internet kan genieten.
4jaar terug begon het internet weg te vallen er bleek 20m. van de aansluiting een breuk te zitten.
Helaas hadden de buren daar een gebouw boven op gezet.
Er is toen 4jaar lang gerekt zeker 10 verschillende experia boxen gezien en maar aderpaartjes wisselen op gegeven moment zelfs 1 ader uit paar 1 en een ander uit paar 2. Ook de graaf ploegen maakten er een zooi van. Alarm installatie onklaar gemaakt etc.
Een paar maanden terug begon de ellende ook bij de buren aan de andere kant.
De ader paren waren toen op....
We hebben gezamenlijk een schade claim ingedient en plotseling begon volker wessels weer te proberen die kabel te maken maar ja dat lukte niet. Na veel graaf werk bleek er nog een hoofdkabel in de straat te liggen en daar hebben ze toen de vrije aderparen van gebruikt. Inmiddels een paar maanden storings vrij. Nu de claim nog er is wel ongevraagd een jaar abonnement terug gestort op de rekening toch een rare gang van zaken.
Dus de kpn loopt zeker de benen niet uit hun r****t voor een simpel bedrijfje.

Ok Paul,
Ik had het over de periode 2000-2012.
Maar misschien is KPN nu echt aan het aftakelen en vinden ze het MKB ook niet meer winstgevend,laat staan een particulier.

de kpn heeft in hun systemen meerdere aangemaakte files van hun klanten, die niet gekoppeld zijn om de 1 of andere reden. als je dan belt gebruiken ze oude gegevens die niet meer kloppen. ik ken winkel eigenaren die niet durven overstappen nar een andere aanbieder omdat kpn een vorige keer een zooitje ervan heeft gemaakt.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 19 november 2017 00:44:53 (48%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De ellende begon eind 2013 inderdaad. Ook meegemaakt in die periode dat er helemaal geen melding werd aangemaakt dus gewoon het bos ingestuurd. Als je beld voor een storing moet je dus altijd het ticket nummer vragen (en bewaren) bij een volgend probleem hebben ze ook meteen de hele story.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

UPDATE :

Modem (V9) is nu ruim een week stabiel, geen re-syncs, telefoonlijn is sindsdien niet meer verbroken en snelheid is stabiel en ligt nu steeds rond / boven de in deze straat / mijn situatie normaal te verwachten snelheid van 900/10010 kbps

Vrijdag j.l. ben ik gebeld door de monteur (die nog steeds mijn lijn in de gaten houdt) en die ziet nog wel wat onregelmatigheden maar verwacht dat die geen problemen zullen veroorzaken zoals ik die de afgelopen maanden heb meegemaakt.

We hebben volgende week vrijdag weer een bel afspraak en dan kijken we of de zaak afronden of als er toch weer onregelmatigheden zijn opgetreden bespreken we wat we doen.

De monteur vertelde me in dat gesprek dat uit recent onderzoek blijkt dat soms de voedingen / adapters van de V10 problemen kunnen veroorzaken.

In mijn geval is dat opvallend omdat bij zijn laatste bezoek toen de modems zijn omgeruild de monteur de voeding die bij mijn V10 zat niet herkende en hij heeft die toen meteen omgeruild voor een juiste / andere.

Problemen met de V10 zoals ik die heb zijn er blijkbaar meer getuige dit bericht van juni 2017 dat ik vandaag vond :

Experiabox V10 Modem zorgt voor veel problemen

https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-modem-zorgt-voor-veel-…

Deze monteur vertrouw ik 100%, qua kennis en zijn wil tot verbetering en zijn inzet.

Wat het verloop van de zaak betreft lijkt het mij (wat) onzinnig om zaken die gemeld en beantwoord zijn steeds weer te moeten samenvatten voor enkelen die geen zin / tijd hebben (terug) te lezen om een goed beeld te krijgen van ze zaak.

Het staat er allemaal en in mijn antwoorden / updates ben ik steeds zo duidelijk mogelijk.

Kan het allemaal nog duidelijker? Dat zal zeker zo zijn alleen is het voor mij inmiddels ook een slepende en complexe zaak waarin ik probeer tot een oplossing te komen en duidelijkheid te krijgen.

De ervaringen deel ik hier zodat wellicht anderen er ook wat aan hebben.

Als iemand dan aankomt met :

"De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden"

Dan is voor mij de lol er wel af.

Mochten er weer ontwikkelingen zijn dan meld ik dat hier.

In ieder geval mijn dank nogmaals voor de zinnige en waardevolle tips en het advies dat hier heb gekregen.

Op 17 november 2017 23:03:31 schreef mvdk:
[...]
Als je nou toch een beetje "on speaking terms" bent met de KPN monteur, zou je eens kunnen vragen wat de isolatiewaarde in MegOhms is van het aderpaar waarmee je met de switchbox van KPN bent verbonden. Ik heb voor mezelf wel een minimale waarde in gedachten, maar die hou ik even voor mezelf. Dat laat ik met plezier aan anderen. Maar vraag er eens naar.

Die vraag ben ik vergeten, zal proberen vrijdag daar een antwoord op te krijgen.

joopv

Golden Member

Bedankt voor je updates. We hebben hier al veel te veel hit-and-run posters.

Op 26 november 2017 22:47:11 schreef Max1966:

Als iemand dan aankomt met :

"De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden"

Dan is voor mij de lol er wel af.
[...]

Dit is een techneuten forum. Een beetje eelt op de ziel is dan wel handig :)

evdweele

Overleden

Er is dus toch een fout gevonden. Alleen verbazingwekkend dat dit zoveel jaren moet duren.

En over mijn "rotopmerking":
in de 45 jaar dat ik voor diverse 'bazen' heb gewerkt is mij altijd geleerd dat als het technische verhaal niet op een half A4'tje past het verhaal niet deugt.
De meest gehoorde opmerking daarbij was "Je hebt zeker een stommiteit begaan die je wil verbergen?".

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
RAAF12

Golden Member

Op 26 november 2017 22:47:11 schreef Max1966:
In mijn geval is dat opvallend omdat bij zijn laatste bezoek toen de modems zijn omgeruild de monteur de voeding die bij mijn V10 zat niet herkende en hij heeft die toen meteen omgeruild voor een juiste / andere.

Dat vind ik een vreemde uitspraak want de Experiabox V9 en V10 hebben beide een universele 12V DC adapter. Heb je de postcode ingevuld? Kan je zien of er upgrades in de planning staan https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 27 november 2017 19:15:13 (21%)

Op 27 november 2017 10:50:53 schreef joopv:
Bedankt voor je updates. We hebben hier al veel te veel hit-and-run posters.
[...]Dit is een techneuten forum. Een beetje eelt op de ziel is dan wel handig :)

Geloof me, ik heb inmiddels genoeg eelt op m'n ziel en kan goed tegen (opbouwende) kritiek , alleen zijn opmerkingen en beweringen die kant nog wal raken mijns inziens onnodig om op een forum als dit te plaatsen.

Techneut of niet, op een forum of erbuiten, soms kan je te ver gaan.

Vind ik dan.

Tja, als informatie stukje bij beetje binnenkomt dan zullen mensen die alles bericht-voor-bericht blijven volgen wel weten. Maar dan is het wat mij betreft in ieder geval wel eens handig om zo nu en dan een samenvatting/stand-van-zaken te maken. Dat maakt dat mensen die niet vanaf het begin meelezen of "even weggeweest" toch zinnig mee kunnen lezen en evt. helpen.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 27 november 2017 20:31:16 (12%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 27 november 2017 17:57:06 schreef RAAF12:
[...]
Dat vind ik een vreemde uitspraak want de Experiabox V9 en V10 hebben beide een universele 12V DC adapter. Heb je de postcode ingevuld? Kan je zien of er upgrades in de planning staan https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Toen ik de modem losmaakte zei de monteur meteen dat ik waarschijnlijk de oude adapter had laten zitten.

Ik vertelde hem dat de voorganger van mijn V10 een ouder en ander type was en dat ik toch echt de adapter had gebruikt die in de doos van de V10 zat.

Hij heeft me toen een andere adapter gegeven.

Nu gebruik ik dus de V9 dus of de adapter een rol heeft gespeeld bij de werking van en de problemen met mijn V10 weet ik (nu nog niet).

Toen hij me vrijdag melde dat er blijkbaar problemen werden gevonden met adapters leek het me goed dat hier te melden.

Net als het bericht op het KPN forum over de problemen met de V10.

Ja , upgrade staat er gepland voor mijn wijk (wist ik al) :

NU:

Koper Beschikbaar
Distributiepunt(en) MDF

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 13 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 19 Mbit/s

2018 :

Koper Planning Q2 2018
Distributiepunt(en) SDF

Internet Snelheid Koper/DSL 68 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 136 Mbit/s

Of ik er wat aan ga hebben is nog maar af te wachten gezien de problemen met hogere snelheden die ik nu heb gehad.

Hogere snelheden : daar houden blijkbaar sommige modems niet zo van. ;-)