UPDATE :
Modem (V9) is nu ruim een week stabiel, geen re-syncs, telefoonlijn is sindsdien niet meer verbroken en snelheid is stabiel en ligt nu steeds rond / boven de in deze straat / mijn situatie normaal te verwachten snelheid van 900/10010 kbps
Vrijdag j.l. ben ik gebeld door de monteur (die nog steeds mijn lijn in de gaten houdt) en die ziet nog wel wat onregelmatigheden maar verwacht dat die geen problemen zullen veroorzaken zoals ik die de afgelopen maanden heb meegemaakt.
We hebben volgende week vrijdag weer een bel afspraak en dan kijken we of de zaak afronden of als er toch weer onregelmatigheden zijn opgetreden bespreken we wat we doen.
De monteur vertelde me in dat gesprek dat uit recent onderzoek blijkt dat soms de voedingen / adapters van de V10 problemen kunnen veroorzaken.
In mijn geval is dat opvallend omdat bij zijn laatste bezoek toen de modems zijn omgeruild de monteur de voeding die bij mijn V10 zat niet herkende en hij heeft die toen meteen omgeruild voor een juiste / andere.
Problemen met de V10 zoals ik die heb zijn er blijkbaar meer getuige dit bericht van juni 2017 dat ik vandaag vond :
Experiabox V10 Modem zorgt voor veel problemen
https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-modem-zorgt-voor-veel-…
Deze monteur vertrouw ik 100%, qua kennis en zijn wil tot verbetering en zijn inzet.
Wat het verloop van de zaak betreft lijkt het mij (wat) onzinnig om zaken die gemeld en beantwoord zijn steeds weer te moeten samenvatten voor enkelen die geen zin / tijd hebben (terug) te lezen om een goed beeld te krijgen van ze zaak.
Het staat er allemaal en in mijn antwoorden / updates ben ik steeds zo duidelijk mogelijk.
Kan het allemaal nog duidelijker? Dat zal zeker zo zijn alleen is het voor mij inmiddels ook een slepende en complexe zaak waarin ik probeer tot een oplossing te komen en duidelijkheid te krijgen.
De ervaringen deel ik hier zodat wellicht anderen er ook wat aan hebben.
Als iemand dan aankomt met :
"De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden"
Dan is voor mij de lol er wel af.
Mochten er weer ontwikkelingen zijn dan meld ik dat hier.
In ieder geval mijn dank nogmaals voor de zinnige en waardevolle tips en het advies dat hier heb gekregen.
Op 17 november 2017 23:03:31 schreef mvdk:
[...]
Als je nou toch een beetje "on speaking terms" bent met de KPN monteur, zou je eens kunnen vragen wat de isolatiewaarde in MegOhms is van het aderpaar waarmee je met de switchbox van KPN bent verbonden. Ik heb voor mezelf wel een minimale waarde in gedachten, maar die hou ik even voor mezelf. Dat laat ik met plezier aan anderen. Maar vraag er eens naar.
Die vraag ben ik vergeten, zal proberen vrijdag daar een antwoord op te krijgen.