maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat er ergere dingen zijn is een veel gehoord excuus, maar geen reden (noch om iets te doen noch om iets na te laten), dat is wel goed om in gedachten te houden als je die constatering doet.
Op 28 augustus 2017 17:19:10 schreef Max1966:
[...]Dit is exact wat de monteur me vrijdag j.l. vertelde aan de telefoon.
Waarbij volgens mij wel geldt, dat je dat effect sterker merkt naarmate de kabel rotter is. Het blijft dus dweilen met de kraan open.
De bliksem hoeft niet per se in de kabel in te slaan. Een blikseminslag veroorzaakt in de omgeving een heftige magnetische puls. Apparaten die met meer dan 1 kabel zijn aangesloten zijn daar gevoelig voor. De netvoeding en de signaalkabel komen meestal via verschillende routes en vormen zo een lus. De magnetische puls wil in die lus een stroom induceren, maar dat lukt niet omdat er ergens een isolatie zit, in de vorm van een trafo of een opto bijvoorbeeld. Daardoor wordt een hoge spanning opgebouwd en die geeft een overslag op de isolatie. Daardoor gaat het apparaat gegarandeerd stuk. En dat alles zonder dat de bliksem direct inslaat.
Het is dus zaak om in ieder geval de lus te onderbreken door stekkers te trekken.
Op 28 augustus 2017 18:49:35 schreef Gadget_inc:
@Raaf12,Wat voor modem heb jij ?
Ik heb een huawei mifi ding via T-Mobile en zoek een ander exemplaar.
Ik heb een Huawei E5377 die ik voornamelijk een paar maanden per jaar in het buitenland gebruik. Maar als de glasvezel(50/50Mbps) thuis eruit ligt (nog niet meegemaakt) kan die ook zijn nut bewijzen. 4G+ zit hier ter plaatse boven de 150 Mbps downstream, maar na 24.00 uur schakelt Tele2 wat palen uit en loopt de speed terug naar 50 Mbps.
Update :
Snelheid is redelijk op orde maar als ik de modem gegevens bekijk blijft de lijn onrustig.
Toename van fouten gaat te snel en om de paar dagen gaat de modem over z'n nek en start ie opnieuw op.
Ik ben door KPN gebeld en ze blijven doorzoeken naar de oorzaak.
Ik heb gezegd dat de oorzaak toch wel bekend zal zijn (voornamelijk slecht koper) en heb mijn klacht opnieuw duidelijk gemaakt.
Maar tegelijk heb ik gezegd dat ik gelukkig zelf veel minder overlast ondervind als de afgelopen weken / maanden.
De mail met bezwaren en klacht en vraag om restitutie gaat zeker op den duur hun richting uit.
UPDATE :
Vandaag bede de monteur me op en stelde voor de modem te vervangen.
Maar dan wel van de Experiabox V10 terug naar de V9.
Zijn verhaal was dat ze inmiddels vermoeden dat de V10 niet altijd optimaal werkt in situaties als de mijne en dat de V9 wellicht deze situatie wel aan kan.
Hij wil het in ieder geval wel proberen en komt dinsdag a.s. zelf langs zodat hij meteen het een en ander kan doormeten.
Dat teruggaan van de V10 naar de V9, wat is jullie mening daarover?
(Ja ik weet dat het lang duurt en ja ik weet dat het koper waarschijnlijk niet in orde is en ja ik weet dat sommigen van jullie al lang zouden zijn overgestapt. Het gaat mij puur om jullie mening over het verhaal van het modemverhaal)
NB : de snelheid is de laatste tijd wel redelijk in orde maar foutenopbouw en het opnieuw opstarten van de modem (ook nog wel eens tijdens het telefoneren) vind helaas nog steeds plaats.
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Ik zou zeggen probeer het, de V9 is een stabiel modem.
Hou er alleen rekening mee dat de Wifi van de V9 niet zo sterk is als de V10, je kan er minder afstand mee overbruggen.
Mocht dit bij de V9 niet toereikend zijn, vraag dan gewoon om een Wifi-repeater om het bereik te vergroten.
Na alle ellende kan die er ook wel kosteloos bij!!!
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Op 10 november 2017 18:46:52 schreef RAAF12:
Zowel Experiabox V8 en V9 hebben een beroerd Wifi bereik. De glasvezel monteur die hier ooit langskwam zei al gelijk: niet in de meterkast maar in de kamer zetten...
Zal ik wel geweest zijn....
UPDATE en nog DRIE vragen :
Monteur is gisteren geweest.
Experiabox V9 is geïnstalleerd en werkt naar behoren.
Snelheid is tot nu toe goed, foutenopbouw is wel weer te zien...(zie onder)
De tip van V10 terug naar V9 had hij van een collega gehoord omdat het schijnt dat de V10 bij langere afstanden vanaf de centrale wel eens problemen geeft zoals die waar ik tegenop loop.
Verder vertelde hij dat fouten veroorzaakt bij naastgelegen panden inderdaad bij een andere aansluiting ook voor fouten kunnen zorgen.
En de oorzaken kunnen legio zijn, het is soms echt een gepuzzel en uitzoeken voor de monteurs.
Ik heb inderdaad gratis een KPN wifi versterker gekregen maar ik weet nog niet of ik daar wat aan heb omdat m'n powerline adapter naar behoren werkt en ik die zonder kabel nu in een andere kamer (en waar ik wil) kan gebruiken.
Ik heb begrepen dat die KPN wifi versterker met een kabel verbonden moet worden en dat is in mijn situatie niet ideaal / wenselijk.
Die kabel kan ik namelijk niet netjes wegwerken.
Of heeft iemand een tip hoe ik die versterker toch nog zou kunnen gebruiken om het WIFI signaal nog meer te versterken?
Nu is het een kwestie van afwachten en kijken wat er gaat gebeuren, na ongeveer een maand neemt hij weer contact op, tenzij het weer helemaal mis gaat natuurlijk.
Het menu van deze modem in minder gestroomlijnd als die van de V10 en ik heb daar ook een vraag nog over :
Ik zie dat bij WAN connection ook een username en wachtwoord staat / veranderd kan worden.
Is dat nodig?
De WLAN gegevens ( SSID Name en WPA Passphrase) zijn vanzelf al overgenomen, daar hoefde ik niks voor te doen.
Zijn er elders in dit menu (deze V9) zaken die ik dringend / zeker moet instellen / veranderen / op letten?
Mijn dank alvast voor de tips en advies!
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 15 november 2017 21:47:45 schreef Max1966:
UPDATE en nog DRIE vragen :Monteur is gisteren geweest.
Experiabox V9 is geïnstalleerd en werkt naar behoren.
Snelheid is tot nu toe goed, foutenopbouw is wel weer te zien...(zie onder)
De tip van V10 terug naar V9 had hij van een collega gehoord omdat het schijnt dat de V10 bij langere afstanden vanaf de centrale wel eens problemen geeft zoals die waar ik tegenop loop.
Verder vertelde hij dat fouten veroorzaakt bij naastgelegen panden inderdaad bij een andere aansluiting ook voor fouten kunnen zorgen.
En de oorzaken kunnen legio zijn, het is soms echt een gepuzzel en uitzoeken voor de monteurs.
Ik heb inderdaad gratis een KPN wifi versterker gekregen maar ik weet nog niet of ik daar wat aan heb omdat m'n
powerline adapterrotzooi naar behoren werkt en ik die zonder kabel nu in een andere kamer (en waar ik wil) kan gebruiken.Ik heb begrepen dat die KPN wifi versterker met een kabel verbonden moet worden en dat is in mijn situatie niet ideaal / wenselijk.
Die kabel kan ik namelijk niet netjes wegwerken.
Of heeft iemand een tip hoe ik die versterker toch nog zou kunnen gebruiken om het WIFI signaal nog meer te versterken?
Nu is het een kwestie van afwachten en kijken wat er gaat gebeuren, na ongeveer een maand neemt hij weer contact op, tenzij het weer helemaal mis gaat natuurlijk.
Het menu van deze modem in minder gestroomlijnd als die van de V10 en ik heb daar ook een vraag nog over :
Ik zie dat bij WAN connection ook een username en wachtwoord staat / veranderd kan worden.
Is dat nodig?
De WLAN gegevens ( SSID Name en WPA Passphrase) zijn vanzelf al overgenomen, daar hoefde ik niks voor te doen.
Zijn er elders in dit menu (deze V9) zaken die ik dringend / zeker moet instellen / veranderen / op letten?
Mijn dank alvast voor de tips en advies!
[bijlage]
Vanochtend helaas (toch) weer een automatische recync zie ik net.
Fouten zijn ook alweer flink opgelopen in de 12.5 uur zie ik ook.
Terwijl ik de hele dag niet thuis was.
Dat is raar.
Toch?
[Bericht gewijzigd door Max1966 op (12%)]
Op 17 november 2017 22:03:24 schreef joopv:
Nee, is niet raar. De bron van je problemen is nog niet opgelost met een ander modem.Wat wil je: een lijn die maximaal online is, of een lijn die maximale snelheid haalt?
Die 2 sluiten elkaar (bij adsl) min of meer uit, dus je zal een compromis moeten accepteren.Als die incidentele uitval een probleem is, laat dan de snelheid downgraden zodat je een betere signaal/ruisverhouding krijgt, bv 512k up en 4Mb down.
Als je niet kunt leven met de lagere snelheid, zul je moeten leven met de lagere betrouwbaarheid. (er van uitgaande dat het telefoonkoper in de grond hetzelfde blijft)
Dat "raar" sloeg niet op het feit dat het probleem er nog is maar wel op het feit dat ik vandaag de hele dag in Duitsland zat en er blijkbaar toch foutenopbouw te zien is op de modem.
Ik vroeg me af of dat normaal was.
Ik dacht bij geen gebruik van de lijn dat er geen / weinig foutenopbouw zou zijn.
Blijkbaar is die gedachte fout.
Yep, je modem trained ook als je zelf geen bitjes verstuurt/ontvangt. Het mechanisme en de handshake probeert het beste wat mogelijk is. Maar er is weer eens regen gevallen de laatste paar dagen en die lekke kabel zit te soppen in de smurrie. In de zomer met een flinke hittegolf zit u hopelijk weer op rozen. 
edit: typo
Op 17 november 2017 22:29:24 schreef RAAF12:
Yep, je modem trained ook als je zelf geen bitjes verstuurt/ontvangt. Het mechanisme probeert het beste wat mogelijk is. Maar er is weer eens regen gevallen de laatste paar dagen en die lekke kabel zit te soppen in de smurrie. In de zomer met een flinke hittegolf zit hopelijk weer op rozen.
Nee......de monteur melde me toen hij hier was dat het absoluut geen verzopen kabel kan zijn.
De resultaten van hun metingen gaven dat beeld NIET aan. (Blijkbaar)
Ja.....zo langzamerhand weet ik niet meet wie ik moet geloven.
mvdk
Golden Member
Op 17 november 2017 22:45:03 schreef Max1966:
[...]Nee......de monteur melde me toen hij hier was dat het absoluut geen verzopen kabel kan zijn.
De resultaten van hun metingen gaven dat beeld NIET aan. (Blijkbaar) (...)
Als je nou toch een beetje "on speaking terms" bent met de KPN monteur, zou je eens kunnen vragen wat de isolatiewaarde in MegOhms is van het aderpaar waarmee je met de switchbox van KPN bent verbonden. Ik heb voor mezelf wel een minimale waarde in gedachten, maar die hou ik even voor mezelf. Dat laat ik met plezier aan anderen. Maar vraag er eens naar.
Op 17 november 2017 22:51:38 schreef Shiptronic:
Ze blijven van alles rekken, terwijl duidelijk is dat er maar een oplossing is, die verrotte kabel repareren , maar dat willen ze blijkbaar nietbelachelijk hoe een klant hier behandeld word. Als dan toch verrekken om die kabel te fixen en je aan andere modem bieden, hadden ze er een neer moeten zetten met een SIM-kaart erin!
Dus bellen maar weer
Het wonderlijke is dat elke monteur weer z'n eigen verhaal / versie heeft in deze kwestie.
Ik spreek het ook zeker uit hoor, dat ik de oorzaak zie in het koper, ook naar het hoofd van de afdeling.
Maar ze blijven met onderzoeken en testen komen.
En ik als klant moet / wil dat ook wel accepteren omdat voordat ik een schadevergoeding ga indienen (die is me eerder al toegezegd en die komt er zeker) ik KPN alles moet hebben laten doen om de zaak op orde te brengen.
Als ik weiger zal hun vraag (min of meer terecht) zijn : u werkt dus niet mee aan de oplossing?
En eerlijk is eerlijk : ik heb inmiddels ook wel door dat er legio oorzaken (kunnen) zijn voor soortgelijke storingen.
De monteur die de zaak nu in onderzoek heeft lijkt me kundig en welwillend maar is en blijft natuurlijk afhankelijk van het apparaat dat achter hem staat.
Op 18 november 2017 09:49:14 schreef Lambiek:
Je bent je topic gestart op 22 - 07 - 2014 en we zitten nu op 17 - 11 - 2017, en het is nog niet voor elkaar. Vindt je dit onderhand niet te belachelijk voor woorden, of vindt je het wel goed zo.Dit gaat toch helemaal nergens meer over, je laat gewoon over je heen lopen door dat volk.
Tussen de problemen in 2014 en de problemen van de laatste maanden zit een periode waarin ik in het merendeel van de gevallen totaal geen weet had wat er allemaal achter de schermen / in de modem / met de verbinding gebeurde.
Het recyncen van de modem, het op en neer gaan van de snelheden, en de geleverde te lage snelheden , dat gebeurt grotendeels achter de schermen voor de doorsnee gebruiker.
De verbrekende verbindingen (terwijl ik aan de telefoon zat) een aantal maanden geleden hebben de zaak weer actueel gemaakt en daarom zit ik nu weer volop in dit proces.
En het nu zelf in de gaten blijven houden van het gedrag van de lijn en de modem hebben me duidelijk gemaakt dat het probleem er nog steeds was / is en daarom ben ik weer een procedure gestart.
Nee, ik vind het niet goed zo.
En nee, ik laat niet over me heen lopen (daar ben ik totaal niet het type voor) maar ik geef de voorkeur aan communiceren in een redelijke sfeer in plaats van volop de confrontatie te zoeken.
Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat dat tweede me uiteindelijk meer zal (op)brengen.
Zowel wat de (gratis) medewerking en service van KPN betreft als zijnde een schadevergoeding die me al eerder is toegezegd.
En met de adviezen en tips die ik hier krijg , waarvoor ik steeds dankbaar ben, ga ik er vanuit dat de zaak goed opgelost gaat worden.
Al ben ik het wel geheel eens met je dat het (te) lang duurt.
Op 18 november 2017 14:18:44 schreef Max1966:
Tussen de problemen in 2014 en de problemen van de laatste maanden zit een periode waarin ik in het merendeel van de gevallen totaal geen weet had wat er allemaal achter de schermen / in de modem / met de verbinding gebeurde.
Oké, maar je had in 2014 al problemen, we zijn inmiddels ruim drie jaar verder en je hebt nog steeds problemen.
....maar ik geef de voorkeur aan communiceren in een redelijke sfeer in plaats van volop de confrontatie te zoeken.
Daar heb je gelijk in, maar er zijn grenzen natuurlijk.
Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat dat tweede me uiteindelijk meer zal (op)brengen.
Dat zal ik zeker niet tegen spreken.
Al ben ik het wel geheel eens met je dat het (te) lang duurt.
Ik snap werkelijk niet waar je het geduld vandaan haalt, ik had het geen drie jaar vol gehouden. 
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
Op 13 augustus 2017 21:44:30 schreef Hubie:
De TS is wel een volhouder dat moet ik hem nageven.
Ikzelf had al 10 X overgestapt naar de kabelboer,alleen al om van geze*k af te zijn.
Het lijkt de 'Never Ending Story Of Peyton Place' wel uit mijn jeugd. 
Hoewel, we zijn nog niet aan aflevering 512 bezig.
https://www.youtube.com/watch?v=MNbvdRf0VqY
Mijn advies(voor wat het waard is)De botte bijl er in zetten.
Edit\'As we speak 'zit ik ff naar het prg.Kassa te kijken over foute twijfelachtige gasmeters.
Dat gaat natuurlijk over klachten van duizenden gedupeerden maar ze behandelen ook individuele klachten.
Ik zou het bij zo'n consumentenprogramma aankaarten.
Moet je eens kijken hoe gauw die kabel vv wordt. 
Op 18 november 2017 19:05:16 schreef evdweele:
[...]Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze continuing story bij KPN als een voortdurend cabaretesk amusement wordt gezien.
Een klant die aanhoudend klachten heeft maar nooit eens zal doorpakken om een bevredigend resultaat te behalen.In mijn vroegere leven van betaalde arbeid had ik ook wel eens problemen met KPN of haar voorganger PTT-Telecom. Dan waren enkele minuten aan de telefoon en een hoeveelheid minder parlementaire toevoegingen aan hun adres voldoende om de boel in beweging te krijgen. Binnen 1 dag was het probleem altijd opgelost.
Met de houding van de TS bereik je helemaal niets. Men amuseert zich kostelijk over zoveel naïviteit.
Het is me ook nog altijd niet duidelijk of de TS de adviezen van enkele jaren geleden heeft opgevolgd om alleen het modem direct met een korte verbinding op het ISRA punt aan te sluiten.
De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden. Dat ziet KPN ook, dus laten ze hem lekker sudderen.
Als je wat beter zou lezen zou het je allang duidelijk zijn dat de zaak anders en minder simpel is en er veel meer is ondernomen dan dat je in je azijn stukje voorstelt.
Het "de beste stuurlui staan aan wal aspect" gecombineerd met bewust genegeerde feiten en een verdraaide voorstelling "leuk" aangevuld met sterke verhalen over problemen die altijd verdwenen met je paar minuten bellen en je magische "binnen 1-dag oplossingen".
En dat alles blijkbaar om vooral jezelf 'ns lekker te amuseren.
"De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden"
Echt, hoe krijg je bovenstaande onzin verzonnen.
Gelukkig zijn er ook vooral de zinnige en waardevolle reacties waar ik (en hopelijk ook anderen) zeker wat aan hebben (gehad).
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
Op 18 november 2017 20:57:20 schreef Max1966:
[...]Als je wat beter zou lezen zou het je allang duidelijk zijn dat de zaak anders en minder simpel is en er veel meer is ondernomen dan dat je in je azijn stukje voorstelt.
Het "de beste stuurlui staan aan wal aspect" gecombineerd met bewust genegeerde feiten en een verdraaide voorstelling "leuk" aangevuld met sterke verhalen over problemen die altijd verdwenen met je paar minuten bellen en je magische "binnen 1-dag oplossingen".
En dat alles blijkbaar om vooral jezelf 'ns lekker te amuseren.
[...]
Echt, hoe krijg je bovenstaande onzin verzonnen.Gelukkig zijn er ook vooral de zinnige en waardevolle reacties waar ik (en hopelijk ook anderen) zeker wat aan hebben (gehad).
Heren,Heren,
Ik denk dat zowel de TS als EVDW gelijk hebben.We halen hier echter 2 dingen door elkaar,nl zakelijk en particulier.
Heb 12 jaar bij een bedrijf gewerkt wat treintjes laat rijden door geheel Nederland met een eigen telefonienet wat uiteindelijk weer ergens verbonden werd met het KPN net.
Als er ergens een telefoniestoring was(geen verbinding met een kaartverkoop automaat of loket\balie systeem of pin automaat) en ons eigen net was OK dan werd KPN gebeld om het op te lossen.Dan liep KPN zich de benen uit de reet om het op te lossen want we waren een belangrijke zakelijke klant.
Als particulier had ik ook een keer een storing bij KPN.
Ik wil U hier de details besparen maar dat was een endless story waar ik een bos bloemen voor kreeg met een kaartje eraan met excuses.
wat BTW op het verkeerde adres afgeleverd werd. 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de kpn heeft in hun systemen meerdere aangemaakte files van hun klanten, die niet gekoppeld zijn om de 1 of andere reden. als je dan belt gebruiken ze oude gegevens die niet meer kloppen. ik ken winkel eigenaren die niet durven overstappen nar een andere aanbieder omdat kpn een vorige keer een zooitje ervan heeft gemaakt.
[Bericht gewijzigd door testman op (48%)]
UPDATE :
Modem (V9) is nu ruim een week stabiel, geen re-syncs, telefoonlijn is sindsdien niet meer verbroken en snelheid is stabiel en ligt nu steeds rond / boven de in deze straat / mijn situatie normaal te verwachten snelheid van 900/10010 kbps
Vrijdag j.l. ben ik gebeld door de monteur (die nog steeds mijn lijn in de gaten houdt) en die ziet nog wel wat onregelmatigheden maar verwacht dat die geen problemen zullen veroorzaken zoals ik die de afgelopen maanden heb meegemaakt.
We hebben volgende week vrijdag weer een bel afspraak en dan kijken we of de zaak afronden of als er toch weer onregelmatigheden zijn opgetreden bespreken we wat we doen.
De monteur vertelde me in dat gesprek dat uit recent onderzoek blijkt dat soms de voedingen / adapters van de V10 problemen kunnen veroorzaken.
In mijn geval is dat opvallend omdat bij zijn laatste bezoek toen de modems zijn omgeruild de monteur de voeding die bij mijn V10 zat niet herkende en hij heeft die toen meteen omgeruild voor een juiste / andere.
Problemen met de V10 zoals ik die heb zijn er blijkbaar meer getuige dit bericht van juni 2017 dat ik vandaag vond :
Experiabox V10 Modem zorgt voor veel problemen
https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-modem-zorgt-voor-veel-…
Deze monteur vertrouw ik 100%, qua kennis en zijn wil tot verbetering en zijn inzet.
Wat het verloop van de zaak betreft lijkt het mij (wat) onzinnig om zaken die gemeld en beantwoord zijn steeds weer te moeten samenvatten voor enkelen die geen zin / tijd hebben (terug) te lezen om een goed beeld te krijgen van ze zaak.
Het staat er allemaal en in mijn antwoorden / updates ben ik steeds zo duidelijk mogelijk.
Kan het allemaal nog duidelijker? Dat zal zeker zo zijn alleen is het voor mij inmiddels ook een slepende en complexe zaak waarin ik probeer tot een oplossing te komen en duidelijkheid te krijgen.
De ervaringen deel ik hier zodat wellicht anderen er ook wat aan hebben.
Als iemand dan aankomt met :
"De TS grossiert in antwoorden met heel veel woorden en letters, maar duidelijkheid probeert hij als het mogelijk is te vermijden"
Dan is voor mij de lol er wel af.
Mochten er weer ontwikkelingen zijn dan meld ik dat hier.
In ieder geval mijn dank nogmaals voor de zinnige en waardevolle tips en het advies dat hier heb gekregen.
Op 17 november 2017 23:03:31 schreef mvdk:
[...]
Als je nou toch een beetje "on speaking terms" bent met de KPN monteur, zou je eens kunnen vragen wat de isolatiewaarde in MegOhms is van het aderpaar waarmee je met de switchbox van KPN bent verbonden. Ik heb voor mezelf wel een minimale waarde in gedachten, maar die hou ik even voor mezelf. Dat laat ik met plezier aan anderen. Maar vraag er eens naar.
Die vraag ben ik vergeten, zal proberen vrijdag daar een antwoord op te krijgen.
Op 26 november 2017 22:47:11 schreef Max1966:
In mijn geval is dat opvallend omdat bij zijn laatste bezoek toen de modems zijn omgeruild de monteur de voeding die bij mijn V10 zat niet herkende en hij heeft die toen meteen omgeruild voor een juiste / andere.
Dat vind ik een vreemde uitspraak want de Experiabox V9 en V10 hebben beide een universele 12V DC adapter. Heb je de postcode ingevuld? Kan je zien of er upgrades in de planning staan https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (21%)]
Op 27 november 2017 10:50:53 schreef joopv:
Bedankt voor je updates. We hebben hier al veel te veel hit-and-run posters.
[...]Dit is een techneuten forum. Een beetje eelt op de ziel is dan wel handig
Geloof me, ik heb inmiddels genoeg eelt op m'n ziel en kan goed tegen (opbouwende) kritiek , alleen zijn opmerkingen en beweringen die kant nog wal raken mijns inziens onnodig om op een forum als dit te plaatsen.
Techneut of niet, op een forum of erbuiten, soms kan je te ver gaan.
Vind ik dan.
Op 27 november 2017 20:42:09 schreef mvdk:
Ik heb het topic voor zeker gevolgd nadat het weer heropend was. Daarna heb ik het nog eens teruggelezen, maar als je nu aan mij zou vragen waar het internetmodem bij ts (het kastje tussen telefoonlijn en computer) nu werkelijk staat, ik weet 't niet (meer).
En dat is al een paar keer gesuggereerd, dat ding moet zo kort mogelijk bij het ISRA punt staan. Met 5 meter eigen binnenkabel eraan zal het ook nog wel werken, maar meer word afgeraden.
En om daar nu 16 pagina's voor door te lezen, dat is me een beetje teveel.
Zoals ik eerder heb vermeld : alle monteurs (inclusief de mannen van Volker Wessels) die hier in huis / op straat bezig zijn geweest hebben de ongeveer 6 meter kabel van ISRA tot aan modem doorgemeten en goed bevonden en zagen daar geen oorzaak in van de problemen die ik had. (ik durf bijna niet in verleden tijd te spreken....)
En zoals eerder vermeld : er werden steeds problemen buitenshuis / op straat en in centrale gevonden en vastgesteld en aangepakt.
De aanpak van de laatste monteur en zijn inzichten betreffende de werking van en de problemen met de modem en het omruilen van de V10 voor de V9 zijn van de laatste 2 weken.
Ik dacht dat steeds een (korte)update wel handig zou zijn (en ook wel zo netjes) maar als het te vermoeiend en lastig is om te volgen / lezen dan is het wellicht zonde van m'n moeite.
Nogmaals aan iedereen mijn dank voor de zinnige tips en het goede advies en meedenken, mochten er toch nog belangrijke ontwikkelingen zich voordoen dan zal ik dat (kort) melden.
belachelijk hoe een klant hier behandeld word. Als dan toch verrekken om die kabel te fixen en je aan andere modem bieden, hadden ze er een neer moeten zetten met een SIM-kaart erin!