Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

In Helenaveen liggen nog redelijke accuklemmen, maar helaas alleen zwart.
Ik heb daar voor mijn campertje een startkabel gemaakt met laskabel en een aangeperst oog, dat ik met een M8 sterbout aan de stationaire kant van het accurelais kan bevestigen. Dan kan ik in geval van nood op de huishoudaccu starten. Werkt perfect!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

maar helaas alleen zwart.

Dat is niet zo erg, dat is met gekleurde kabel of gekleurde krimpkous op te lossen.
Wachten op de "Open dagen dan" :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 11 april 2016 13:25:35 schreef fatbeard:
[...]
Op het gevaar af met een oude koe een open deur in te trappen: is die C606 niet kortgesloten? Levert dezelfde verschijnselen op...

Oops... Lees nu net dat het inderdaad een kortgesloten C was.
On the upside: ik kan het nog steeds (net te laat zijn met overbodige informatie :p)

Dank voor de tip en je hebt inderdaad gelijk.
na vervanging blijft L601 ook keurig rookvrij :)

Zodra ik er even tijd voor heb worden alle C-tjes vervangen.

RTFM, dan pas vragen...

Ik ben voor de buurman opzoek naar n condensator met 3 draadjes eraan.
is van een stuk elektrisch handgereedschap met met motor.
Ik denk een combi van aanloop en ontstoring. komen ook 3 draden van de stator af naar de print toe waar de ca. op zit.

Er staat op:
0.1uF + 2x2400pF X1Y
56056000690 A3
250 VAC HPF25/85/21
dan een hoop tekentjes.
onderaan ref - nr. 1400-3-5b

Heeft iemand een idee of ik daar bij Farnell een vervanger voor kan kopen? en zo ja wat is dan het juiste zoekwoord / zoekterm?

zit sinds 2009 in de PV.

het is een Y condensator, en is alleen voor de ontstoring, de seriemotor stoort soms. een oud toestel wat maar af en toe thuis wordt gebruikt kan ook zonder dat ding..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ja, dat dacht ik eerst ook, maar omdat er 3 draadjes aan zitten? ik dacht dat die ontstoor altijd meteen over de fase en nul zaten en verder niet.

de buurman stond net weer aan de deur dat ze het toestel ( ik had de buitenkant er niet bij) hadden gegoogled en het onderdeel hebben besteld voor E14,95. leek me wat prijzig. maar goed, t is schijnbaar een duur toestel (scheerapparaat voor dieren). of ik m er in wil solderen al ie er is. nou dat kan.

Maar ben nu toch ook wel nieuwsgierig geworden.

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

Hij doet precies wat het op de behuizing zegt: X en Y. Heet vaak ook een XY condensator. Vervangen is ook makkelijk. Bijna elke XY condensator met 3 draadjes en de juiste fysieke afmetingen is goed. Helaas nog wel veel MP (geïmpregneerd oudpapier) in omloop. Kan zijn dat je dan pech hebt en hem na een paar jaar weer moet vervangen. MKP (polypropyleen) houdt het meestal wat langer uit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 april 2016 22:38:12 schreef maartenbakker:
Hij doet precies wat het op de behuizing zegt: X en Y. Heet vaak ook een XY condensator. Vervangen is ook makkelijk. Bijna elke XY condensator met 3 draadjes en de juiste fysieke afmetingen is goed. Helaas nog wel veel MP (geïmpregneerd oudpapier) in omloop. .

Je bedoelt een 'MOP' condensator? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

metalized old paper, nieuwe elektrische componenten die voorheen al 600x een krant of folder zijn geweest. nee nee stickers op je brievenbus en toch spam in huis hebben op die manier :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Weet iemand of de connector in op de foto (van Nieaf Smitt meetapparatuur) speciaal voor hun is ontwikkeld of dat het een inkooponderdeel is van een connectorfabrikant?

ik ben ze nog nooit ergens anders tegengekomen. die dingen kunnen wel open echter, ringetje om de kabel loshalen ( zit gelijmd ) en de kapjes kunnen eraf. heb er pas 1 ontleed omdat de aardkabel onderbroken was, nieuwe complete groene draad met stekker leek me beter..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fatbeard

Honourable Member

Iemand enig idee waar ik een RF lineair kan kopen (of zonodig huren) met de volgende minimum specs:
* 3dB bandbreedte 250kHz - 50MHz
* output +40dBm (=10W)
* gain 25dB
Hij maakt deel uit van een RFID kwalificatie-meetopstelling, dus zelfbouw is niet direct een optie. Heel misschien een volledig (dus inklusief behuizing, connectors en koeling) bouwpakket, maar we hebben liever iets dat zo uit de doos werkt (vanwege de tijd die gaat zitten in het bouwen, afregelen en testen)...

Ik heb het geprobeerd met een 1-Watter (zie ook dit draadje), maar dat blijkt grofweg een factor 18 te weinig...

Minicircuits heeft wel iets wat voldoet, maar dat is met een dikke 1500 euro exBTW toch wat erg, euh, professioneel geprijsd...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Vraag eens bij Livingston, die verhuren bijna alles...
(vanaf 500kHz hebben ze zeker: http://www.livingston.nl/p_amplifier-research/rf-microwave/versterkers…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo,

Ik ben opzoek naar jb weld.(zie link vanonder)
Het probleem is echter dat ik het in nederland niet echt kan vinden, en op ebay vragen ze meer verzendkosten dan dat het product kost.

Weet iemand een adresje?
Of hetzelfde spul met een ander naampje, zolang het maar echt hetzelfde is.

http://www.ebay.com/itm/J-B-Weld-AutoWeld-Steel-Reinforc-wbr-ed-Epoxy-…

PE2BAS
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik haal dat gewoon bij de automaterialen zaak. De meesten hebben dat in voorraad.
Ik gebruik dat nog wel eens om thermostaat huizen of waterpomp afdichtingen te repareren.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Aha, top
Ik ken iemand met een garage ik zal het eens aan hem vragen. Anders koop ik die van bison.

PE2BAS

@hardbass: ik gok dat er een X aantal andere -makkelijk te vinden- producten bestaan, die in plaats van dat jb weld gebruikt kunnen worden. Zolang je maar goed kijkt naar de gewenste eigenschappen.

Als het om hoge temperatuur bestendigheid gaat: high temp siliconenkit? Volgens specs: "van -50oC tot +250oC continu, piekbelasting tot 300oC". Te vinden in bouwmarkt.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Een kameraad van mij heeft besloten zijn rolluiken en tuinverlichting met klik aan klik uit te gaan uitrusten, in de bijkeuken heeft hij echter op dit drie inbouwdozen naast elkaar zitten. Nu heb ik al even lopen zoeken maar klik aan klik uit heeft enkel een twee-voudig afdekraam, ik kom op google niet direct tegen welk merk eventueel passende afdekramen heeft, hier forum kom ik alleen een onbeantwoorde vraag uit 2011 tegen.

Iemand een idee welk afdekraam zou passen?

evdweele

Overleden

Ik probeer een mediaplayer Popcorn Hour C-200 te herstellen.
Eén van de klachten is dat de 4 externe usb-poorten niet meer werken, de ene interne usb-poort doet het nog wel.
De oorzaak is vrijwel zeker een externe harde schijf die defect was en die ik op alle 4 de externe poorten heb uitgeprobeerd ;(
Pas bij het aansluiten op een pc ontdekte ik dat de externe harde schijf defect was. De usb-poort van de pc heeft het wel overleefd.

Mijn sterke vermoeden is dat de usb hub controller Genesys GL850G LQFP-48 is opgeblazen.
Bij de bekende leveranciers kan ik die chip niet vinden, alleen op e-bay vind ik 1 aanbieder van de Genesys GL850G QFP48. Maar of dat vertrouwd is?
Liever koop ik bij een bekende Europese leverancier, die vind ik alleen niet. Graag jullie advies.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Die is zo te zien al lang niet meer in productie. eBay of Ali is waarschijnlijk toch je enige optie. (en hopen dat het goed gaat... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
evdweele

Overleden

Ik had al het bange vermoeden dat er zo'n antwoord zou komen.
Wie haalt het nu in z'n hoofd om een apparaat van 5 jaar oud te repareren? ;-)

Ik heb de chip toch maar via de bovenstaande link besteld, de verkopers op AliExpress hadden veel langere levertijden en er kon niet met PayPal worden betaald.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Levertijden zullen niet verschillen, hooguit in de prognose van de verkoper.

Betalen kan bij AliExpress ook via iDeal, als je geen creditcard hebt. Voor €0.95 in plaats van €7.00 zou ik dat gedaan hebben, maar wie ben ik...

If you want to succeed, double your failure rate.

Voor de behuizing van mijn CO-2016 lab voeding ben ik op zoek naar nog een stukje aluminium profiel:

Deze komen waarschijnlijk van een oude electronica behuizing.
breedte x dikte 14 * 8 mm ongeveer.
Ik kom een stukje tekort van ongeveer 16 cm lang.
Wie weet waar deze nog te krijgen is?

Dit topic is gesloten